Ηλεκτρίστηκε το λεγόμενο "μικρό" καλώδιο - Στο Ταμείο Ανάκαμψης η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Μια σημαντική στιγμή για την ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης είναι πλέον γεγονός, καθώς, όπως έγινε γνωστό, έχουμε την ολοκλήρωση και την δοκιμαστική ηλέκτριση του καλωδίου της λεγόμενης μικρής διασύνδεσης Κρήτης - Πελοποννήσου.

Όπως επισημαίνεται και σε ανακοίνωση της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ "για μια ακόμη φορά ο ΑΔΜΗΕ απέδειξε, έμπρακτα, την ικανότητά του να υλοποιεί έργα υψηλών απαιτήσεων"

Αναφέρεται επίσης ότι με την ολοκλήρωση και ηλέκτριση του καλωδίου της μικρής διασύνδεσης, ο ΑΔΜΗΕ κατάφερε να κερδίσει ένα μεγάλο στοίχημα καθώς είχε να ξεπεράσει , εκτός όλων των άλλων, και "αδυναμίες και αστοχίες των εργολάβων του έργου"!

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι πρόκειται για υλοποίηση του έργου σε χρόνο ρεκόρ για τα ευρωπαϊκά δεδομένα και τονίζεται: "είναι μια ακόμη ένδειξη για την τεχνογνωσία και τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού που εργάζεται στον ΑΔΜΗΕ συνεχίζοντας μια παράδοση δεκαετιών στην κατασκευή έργων Μεταφοράς σε όλη τη χώρα.

Ακόμη, η ολοκλήρωση ενός τόσο σημαντικού έργου, με πολλαπλά θετικά αποτελέσματα, υπενθυμίζει σε όλους μας τις μεγάλες δυνατότητες του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς (ΑΔΜΗΕ) και τη σημασία του ως επιχείρηση στρατηγικού χαρακτήρα για την πατρίδα μας. Υπενθυμίζει όμως και στην κυβέρνηση την αδιέξοδη και αντιπαραγωγική της απόφαση για την «περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ»!

Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ εκφράζοντας τους χιλιάδες εργαζομένους που εκπροσωπεί στον Όμιλο ΔΕΗ και στον ΑΔΜΗΕ, αισθάνεται ικανοποίηση και υπερηφάνεια για το έργο των συναδέλφων μας. Ένα έργο σημαντικό για την Εθνική Οικονομία και τους Έλληνες καταναλωτές".

Στο Ταμείο Ανάκαμψης το "μεγάλο" καλώδιο

Την ίδια ώρα, η διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, το λεγόμενο "μεγάλο" καλώδιο, βρίσκεται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, μεταξύ των έργων υποδομών της τάξεως των 5 δισ. ευρώ. που διεκδικεί να χρηματοδοτήσει μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης η κυβέρνηση.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Καθημερινής, πηγές της αγοράς των κατασκευών αναφέρουν ότι, μεταξύ των έργων περιλαμβάνονται όχι μόνο οδικοί άξονες, αλλά και ένα σημαντικό σκέλος του προγράμματος ηλεκτρικών διασυνδέσεων του ΑΔΜΗΕ. Σημειώνουν ότι ο ΑΔΜΗΕ έχει προγραμματίσει επενδύσεις 4,3 δισ. ευρώ έως το 2030, με έμφαση στη διασύνδεση της νησιωτικής χώρας (π.χ. Κρήτη – Πελοπόννησος, Κρήτη – Αττική, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Βορειοανατολικό Αιγαίο). Ενα μέρος των εν λόγω έργων προτείνεται να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η τελική λίστα που έχει προταθεί προς τις ευρωπαϊκές αρχές προς έγκριση περιλαμβάνει μια σειρά από ώριμα έργα, που κρίνεται ότι θα είναι εφικτό να δημοπρατηθούν (για όσα δεν έχει γίνει ακόμα κάτι τέτοιο) και να συμβασιοποιηθούν το αργότερο εντός του 2022. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα προλάβουν και την καταληκτική προθεσμία του 2026, ώστε να έχουν ολοκληρωθεί.

Υπενθυμίζεται ότι και κάποια από τα τμήματα του ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης), ιδίως το ανατολικό τμήμα, που προβλέπεται να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και όχι ως έργο παραχώρησης εκμετάλλευσης, κρίνονται ώριμα για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.