ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ. Ερώτηση κατέθεσε ο Γιάννης Λαγός στην Κομισιόν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

«Στα πλαίσια του προγράμματος «Fit for 55», η Κομισιόν επιδιώκει να μειώσει κατά 55% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μεταξύ άλλων και με την πώληση αποκλειστικά οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ηλεκτροκίνητων κυρίως) από το 2035, σηματοδοτώντας το τέλος των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Η φιλοδοξία αυτή της Κομισιόν καταδεικνύει ότι ενεργεί με μοναδικό γνώμονα τις πλούσιες χώρες του Βορρά χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις συνθήκες που επικρατούν στα πιο φτωχά κράτη μέλη. Η έλλειψη υποδομών, το ανεπαρκές δίκτυο ηλεκτροδότησης αλλά και η απλησίαστη τιμή της μεγαβατώρας σε κράτη όπως η Ελλάδα, καθιστούν τον στόχο που έχει τεθεί για το 2035 πρακτικά ανέφικτο. Παράλληλα, το υπέρογκο κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, η περιορισμένη αυτονομία τους αλλά και ο περιορισμένος χρόνος ζωής της μπαταρίας των οχημάτων αυτών, συντείνουν στην άποψη ότι η μαζική μετάβαση της ΕΕ στην ηλεκτροκίνηση είναι πρώιμη και άναρχη.

Στο πλαίσιο αυτό, ερωτάται η Επιτροπή:

Τίνι τρόπω θα ενισχύσει τα κράτη-μέλη που στερούνται υποδομών και πόρων εν όψει της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση;

Έχει μεριμνήσει για την απόρριψη των εκατομμυρίων μπαταριών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που θα προκύψουν, δεδομένου του περιορισμένου χρόνου ζωής τους;»

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις