ΕΛΛΑΔΑ. Οι χιλιάδες όταν μιλούσαμε για χρήματα κάποτε στην Ελλάδα ήταν κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που έχουμε σήμερα στο μυαλό μας. Ο λόγος είναι πως τότε μιλούσαμε για δραχμές και όχι για ευρώ. Αν σήμερα λοιπόν μια ολοκαίνουργια Ferrari Roma Spider κοστίζει σχεδόν 300.000 ευρώ και είναι ένα άπιαστο όνειρο για τους περισσότερους από εμάς, είναι καλό να θυμόμαστε πως κάποτε οι άνθρωποι μπορούσαν να αγοράσουν μια Alfa Romeo Alfasud, (την οποία μάλιστα τότε την έγραφαν Alfasund) με 314.000 δραχμές και ήταν ένα μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Το 1977 είναι μια μακρινή εποχή, τόσο που αν έχεις γεννηθεί τότε σε πιάνει μια απελπισία, όταν αναλογίζεσαι πόσα χρόνια έχουν περάσει, αλλά ας μην το κάνουμε προσωπικό το θέμα.

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής από το 1974, είχε φτιάξει την Νέα Δημοκρατία για να κερδίσει έτσι το κόμμα τις πρώτες του εκλογές, μετά την σύντομη κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας και το 1977 η ΝΔ καλούταν να κερδίσει ξανά τις εκλογές ώστε να συνεχίσει το έργο της (αν σου θυμίζει κάτι, μέρες που είναι, είναι συμπτωματικό).

Συνεπώς η μικρή αύξηση των κατώτατων μισθών στην Ελλάδα του 1977, ήταν λογική παρόλα αυτά παρέμενε πενιχρή. Οι 5.855 δραχμές που ίσχυαν τον Φεβρουάριο του 1977, θα ανέβαιναν με την νέα Εθνική Γενική Σύμβαση στις 6.121 δραχμές από την 1η Ιουλίου του έτους. Ο μισθός δηλαδή αυξήθηκε τότε κατά 4,5%.

Δηλαδή για να αγοράσει κανείς το Alfa Romeo Alfasund(!) χρειαζόταν 53 μισθούς με τον μισθό του Φεβρουαρίου και 51 με το μισθό του Ιουλίου. Μάλλον δεν ήταν και πολύ μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο τελικά το Alfasud.

Υπήρχαν ωστόσο και άλλες επιλογές και ένας ασφαλής τρόπος για να καταλάβει κανείς την οικονομική αναλογία είναι το σουβλάκι. Όπως διαβάζουμε στα χανιώτικα νέα, από το αρχείο, προκύπτει πως το τυλιχτό σε πίτα, με μπιφτέκι κόστιζε 7 δραχμές (με καρυκεύματα), ενώ αν ήθελες σουβλάκι από νωπό κρέας επί καλαμίσκου, δηλαδή ένα καλαμάκι που λένε οι Αθηναίοι, σε πίτα, έπρεπε να πληρώσεις 8 δραχμές.

Η φθηνοτερη έκδοση του Peugeot 304 κόστιζε 334.000 το 1977.

Σε αυτό το περιβάλλον η Fiat είχε διαφημίσει την διατήρηση των τιμών της για το 1977, τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο του έτους, στα ίδια επίπεδα που ήταν το 1976. Απορροφούσε δηλαδή τους δασμούς που ενσωματώνονταν τότε στις τιμές και το φθηνότερο αυτοκίνητό της ήταν το Fiat 126 στις 145.000 δραχμές.

Αντιστοίχως το ακριβότερο ήταν το Fiat 132 GLS των 1.800 κ.εκ. που έφτανε τις 447.000, αλλά ήταν σε μια κατηγορία που οι τιμές ξέφευγαν και άγγιζαν ακόμη και τους 130 μισθούς που ήθελε κανείς για να αγοράσει μια Porsche 924 ή μια "Εστέτ" Lancia Beta HPE, τα οποία κόστιζαν 775.000 δρχ.

Πιάσαμε όμως τα δύο άκρα και ίσως έτσι χάνονται τα σημεία αναφοράς. Γιατί τα πιο mainstream αυτοκίνητα της αγοράς του 1977 δεν ήταν ούτε η Porsche 924, ούτε η Alfa Romeo Alfetta GTV που κόστισε 629.000 δραχμές και ήταν ένα όνειρο για πολλούς όσο η Ferrari Roma που λέγαμε.

Ένα από τα best seller εκείνη την εποχή ήταν το Seat 124 ας πούμε, το οποίο μπορούσες να αγοράσεις με 260.000 δραχμές, όσο δηλαδή κόστιζε και το Opel Kadett 1.2 που εκείνη την εποχή έφερνε την Opel στην δεύτερη θέση των συνολικών πωλήσεων, πίσω από την Fiat, η οποία ήταν παραδοσιακά πρώτη.

Το Seat 124 των 260.000 δραχμών.

Αξίζει να αναφερθεί πως μιλάμε για μια εποχή που το αυτοκίνητο ξεκινούσε να γίνεται αυτό που ήταν ήδη στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης και στην Αμερική. Δηλαδή ένα μέσο μετακίνησης των σύγχρονων ανθρώπων που δεν αφορούσε μόνο τις δουλειές ή τις ανάγκες, αλλά και βόλτες και διασκέδαση και όλο και περισσότερο τα αυτοκίνητα έπρεπε να ξυπνήσουν συναισθήματα στους υποψήφιους αγοραστές.

380.000 δραχμές έφτανε η τιμή στην καλύτερη έκδοση του Datzun 160 SSS με τους 110 ίππους.

Αυτό οδήγησε σε πολύ περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με το 1976 και σε ένα εκρηκτικό 1978, οπότε ταξινομήθηκαν 119.814 αυτοκίνητα που ήταν ένα ρεκόρ, το οποίο έμεινε μέχρι το 1990. Το 1977 είχαν πουληθεί 98.924 καινούργια αυτοκίνητα. Και υπήρχαν μάλιστα καλοί λόγοι για να συμβούν αυτά, όπως για παράδειγμα το Zastava 750 των 767 κ.εκ. και των 25 ίππων.

Ήταν το φθηνότερο αυτοκίνητο της αγοράς το 1977 με 132.000 δραχμές, σε μια κατηγορία (μέχρι 1.000 κ.εκ.) στην οποία μπορούσε κανείς επίσης να αγοράσει και την μικρότερη έκδοση του θρυλικού Citroen GS αρκεί να είχε να δαπανήσει 265.000 δραχμές.

Πιο αναλυτικά μπορείς να δεις παρακάτω μια σελίδα από τον Τύπο εκείνης της εποχής με την κατηγοριοποίηση να έχει να κάνει με τους κινητήρες και όχι με τα segments και τις κατηγορίες όγκων, που γνωρίζουμε σήμερα.

Πηγή: topgeargreece.gr

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις