ΚΟΣΜΟΣ. Σοκ έχει δημιουργηθεί στον κόσμο του διαδικτύου και όχι μόνο, με την συνδρομητική πλατφόρμα brand army που επιτρέπει σε παιδιά από 13 ετών και πάνω (με διαχείριση από γονείς) να έχουν κανάλια, στα οποία ενήλικες μπορούν να πληρώνουν συνδρομή για να βλέπουν αποκλειστικό περιεχόμενο (φωτογραφίες, βίντεο, “behind-the-scenes”).

Με λίγα λόγια, ενήλικες μπορούν να πληρώνουν για να εγγράφονται στα κανάλια αυτά και να βλέπουν περιεχόμενο αποκλειστικά φτιαγμένο από παιδιά.

Σίγουρα όλο αυτό μας ακούγεται παράξενο και φρικιαστικό. Μας κάνει να αναρωτιόμαστε, για ποιόν λόγο μια πλατφόρμα να επιτρέπει την δημιουργία περιεχομένου από ανήλικα παιδιά και μάλιστα επι πληρωμή και ταυτόχρονα η εγγραφή των συνδρομητών να είναι επιτρεπτή αποκλειστικά για άτομα άνω των 18. Επιπλέον δεν μπορούμε να καταλάβουμε πώς κάποιοι γονείς δέχονται εξαρχής να διαχειρίζονται το κανάλι του παιδιού τους.

Φαίνεται πως η κατάσταση με τις συνδρομητικές πλατφόρμες έχει εδραιωθεί ακόμα και σε κοινό που ποτέ δεν θα περιμέναμε. Σάλος έχει γίνει και στο TikTok για την εφαρμογή αυτή όπου πολλοί χρήστες κάνουν σχόλια τύπου «Η ανθρωπότητα έχει σίγουρα χάσει την ανθρωπιά της».

Ο χρήστης που έχει αναφέρει το παραπάνω ισχυρίζεται πως στην πλατφόρμα αυτή το περιεχόμενο δεν είναι αμιγώς ακατάλληλο, αλλά παρόλα αυτά μπορούν να «ανεβαίνουν» φωτογραφίες για παράδειγμα με κοστούμια, μαγιό ή στενά ρούχα που είναι ασυνήθιστα για την ηλικία τους, αρκεί τα επόμενα δυο δημοσιεύματα τους να είναι διαφορετικού περιεχομένου.

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει άρθρο του ABC, οι χρήστες της πλατφόρμας πληρώνουν μηνιαία συνδρομή για να έχουν πρόσβαση σε «παρασκηνιακό» περιεχόμενο από τη ζωή των κοριτσιών φωτογραφίες, βίντεο και άλλο υλικό που θεωρείται πιο προσωπικό.

Όσοι πληρώνουν ακόμα περισσότερα μπορούν να τους στέλνουν απευθείας μηνύματα ή να ξεκλειδώνουν επιπλέον «αποκλειστικές» φωτογραφίες. Παρότι η BrandArmy ισχυρίζεται ότι πλέον δεν επιτρέπει σε ανήλικους να εγγράφονται, η έρευνα του ABC εντόπισε δεκάδες κορίτσια κάτω των 18 ετών που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.

Ένα τελευταίο ερώτημα (και τροφή για σκέψη) που απασχόλησε πολλούς χρήστες του διαδικτύου μαζί και εμάς: Πώς αυτό δεν ήταν παράνομο από την αρχή της δημιουργίας του.

Είναι το BrandArmy σαν το Onlyfans;

Η ιδέα του BrandArmy είναι παρόμοια με άλλες πλατφόρμες περιεχομένου που βασίζονται σε συνδρομητές, όπως το OnlyFans , όπου οι χρήστες πληρώνουν για να λαμβάνουν περιεχόμενο που ελέγχεται από τρίτους ή για να αλληλεπιδρούν με μια διαδικτυακή προσωπικότητα. Ωστόσο, σε αντίθεση με το OnlyFans, το BrandArmy έχει σχεδιαστεί για να είναι SFW ή «κατάλληλο για εργασία» , πράγμα που σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται γυμνό ή σεξ στην πλατφόρμα.

Ωστόσο, το περιεχόμενο όπου υπονοείται γυμνό επιτρέπεται όταν οι δημιουργοί είναι 18 ετών και άνω, πράγμα που σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν να ζητήσουν ή να δουν «σέξι» περιεχόμενο στο BrandArmy χωρίς να παρακολουθήσουν ρητά σεξουαλικές πράξεις. Επιπλέον, οι νεότεροι χρήστες επιτρέπεται να δημοσιεύουν φωτογραφίες τους με μπικίνι - η πλατφόρμα έχει ακόμη και μια πολιτική σχετικά με αυτό για τους ανήλικους δημιουργούς της:

«Πρέπει να υπάρχει 50/50 μείγμα περιεχομένου με μπικίνι. ΔΕΝ πρόκειται για πλατφόρμα με μπικίνι μόνο για εφήβους... Το περιεχόμενο με μπικίνι σε συγκεκριμένες καταστάσεις (π.χ. σε μια φωτιά με φίλους) σε αντίθεση με το να στέκεσαι/να είσαι μοντέλο για φωτογραφίες ειδικά για πώληση και να κάνεις μόνο αυτό είναι πολύ διαφορετικά πράγματα.»

Άλλες απαγορεύσεις για ανηλίκους περιλαμβάνουν την απαγόρευση χρήσης συγκεκριμένων emoji (?, ?, ?, ?, ?, ?,?), τη χρήση φλερτ ή σεξουαλικής γλώσσας σε λεζάντες και μηνύματα, την απαγόρευση χορού σε ζωντανές μεταδόσεις για φιλοδωρήματα και την ανάρτηση σεξουαλικά προκλητικού περιεχομένου, μεταξύ διαφόρων άλλων κανόνων και κανονισμών.

Είναι το BrandArmy ασφαλές για παιδιά;

Δεδομένων των περιορισμών, των απαγορεύσεων και της παρουσίας ενός ενήλικα επόπτη κατά τη δημιουργία λογαριασμού του ανηλίκου, το BrandArmy θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένας ασφαλέστερος χώρος για τα παιδιά να ανεβάζουν περιεχόμενο στο διαδίκτυο και ένα μέρος όπου έχουν την ευκαιρία να λάβουν δίκαιη αποζημίωση για αυτό. Άλλωστε, οι παραπάνω κανόνες έχουν σχεδιαστεί για να τα διατηρούν ασφαλή στην πλατφόρμα, σωστά;

Κοιτάζοντας τη σελίδα του BrandArmy και σε ορισμένα από τα προφίλ που εμφανίζονται σε αυτόν, τα οποία τυχαίνει να είναι ανήλικοι, ξαφνικά δεν φαίνεται να είναι ένας ασφαλής, ρυθμιζόμενος χώρος για παιδιά. Μερικά από τα προειδοποιητικά σημάδια στα κανάλια Junior και στον ιστότοπο BrandArmy που εντοπίσαμε ήταν :

  • Προκλητικές φωτογραφίες σε προνομιακή θέση – σε ορισμένα από τα προφίλ, κορίτσια κάτω των 18 ετών ποζάρουν για την κύρια φωτογραφία τους με μπικίνι ή κοντό ντεκολτέ.
  • Σύνδεσμοι προς λίστες επιθυμιών του Amazon σε προφίλ μελών, όπου ζητούνται κοστούμια, ρούχα και άλλα είδη που μπορούν να αγοράσουν οι θαυμαστές για να τα εμφανίσουν σε ροές, εικόνες και προσαρμοσμένο περιεχόμενο. Πολλές από αυτές τις στολές, όπως εσώρουχα ή στενά αθλητικά ρούχα, θα μπορούσαν να θεωρηθούν ακατάλληλες για ανηλίκους.
  • Τα προφίλ που εμφανίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον ιστότοπο και σε άλλους τομείς μάρκετινγκ της BrandArmy προωθούν σε μεγάλο βαθμό λογαριασμούς που διαχειρίζονται γυναίκες ή έφηβες.

Ίσως από μόνο του, αυτό δεν θα ήταν τόσο ανησυχητικό - άλλωστε, τα έφηβα κορίτσια και άλλοι νεαροί influencers προσελκύουν ένα εφηβικό κοινό, επομένως αυτό το είδος επιλεγμένου περιεχομένου θα μπορούσε να απευθύνεται σε θαυμαστές παρόμοιας ηλικίας που θαυμάζουν έναν influencer της ηλικίας τους. Ωστόσο, το πιο ανησυχητικό πράγμα σχετικά με το BrandArmy είναι η ηλικία εγγραφής για λογαριασμούς θαυμαστών (που έχει οριστεί στα 18, σύμφωνα με τη σελίδα Συχνών Ερωτήσεων).