Αν θέλαμε να καταρτίσουμε έναν κατάλογο με τις δραστηριότητες εκείνες που έχουν αναβαθμιστεί και έχουν βελτιωθεί αισθητά προς όφελος των χρηστών του Διαδικτύου, σίγουρα θα συμπεριλαμβάναμε σε αυτόν και τον νέο, εύχρηστο τρόπο με τον οποίο οι χρήστες/καταναλωτές κάνουν πλέον τις αγορές τους.

Πράγματι, το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-shopping), που είναι η αγορά προϊόντων μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή από εταιρείες που δραστηριοποιούνται διαδικτυακά, είναι ένας επιχειρηματικός κλάδος που έχει παρουσιάσει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία χρόνια, εμφανίζοντας πολύ υψηλούς τζίρους και συγκεντρώνοντας πελάτες απ’ όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Αν και αρχικά οι νέοι ήταν εκείνοι που προτιμούσαν τις ηλεκτρονικές αγορές, ειδικά για προϊόντα που έχουν σχέση με τη μόδα ή τον πολιτισμό (ρούχα, αξεσουάρ, εισιτήρια για συναυλίες, CD, βιβλία), τώρα πια και οι μεσήλικοι έχουν στραφεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο για να προμηθευθούν τα απαραίτητα για την οικογένειά τους (κυρίως σχολικά είδη ή είδη οικιακής χρήσεως), ενώ και αρκετοί μεγαλύτεροι, παρακινούμενοι από τη νεολαία, έχουν εντρυφήσει στη νέα μέθοδο αγορών.

Διαπιστώνοντας τη μεγάλη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου με τη δημιουργία Eshop, ακόμη και οι μεγάλες παραδοσιακές επιχειρήσεις που ασχολούνταν μέχρι πρότινος με το φυσικό εμπόριο έφτιαξαν τα δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα, κατασκευάζοντας ιστοσελίδες που διακρίθηκαν για την ποιότητά τους, τη μοντέρνα εμφάνισή τους και τη λειτουργικότητά τους. Η παρουσία αυτών των ιστοσελίδων, μάλιστα, όχι μόνο διευκόλυνε τους καταναλωτές, αλλά έδωσε και ώθηση ώστε να δημιουργηθούν κι άλλες, γεγονός που προσέφερε καινούργιες επαγγελματικές επιλογές και άνοιξε νέες θέσεις εργασίας.

Οι ιστοσελίδες των ηλεκτρονικών καταστημάτων προσφέρουν τώρα πια ολοκληρωμένες λύσεις για τους χρήστες, αφού μπορεί κανείς με λίγα «κλικ» όχι μόνο να περιηγηθεί σε όλη τη σελίδα και να δει όλα τα διατιθέμενα προϊόντα, αλλά και να κάνει την αγορά του στην πλατφόρμα που του παρέχεται, χρησιμοποιώντας την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα. Το ψηφιακό περιβάλλον είναι πια στενά εποπτευόμενο και ελεγχόμενο, έτσι οι συναλλαγές είναι απολύτως ασφαλείς και προστατευμένες. Έχοντας ολοκληρώσει τη διαδικτυακή του αγορά, ο πελάτης μπορεί να είναι σίγουρος πως σε εύλογο χρονικό διάστημα, συνήθως μιας ή δύο εργάσιμων ημερών, το προϊόν θα φτάσει στο σπίτι του χωρίς κάποια άλλη επιβάρυνση.

Ο επαγγελματισμός και η σοβαρότητα των επιχειρηματιών του κλάδου ήταν ο βασικότερος λόγος που συνετέλεσε στη ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτρονικών καταστημάτων, αλλά δεν ήταν ο μόνος. Η σημασία που δόθηκε στην επικοινωνία και στη διαφήμιση βοήθησε επίσης σε μεγάλο βαθμό στην καθιέρωση του ηλεκτρονικού εμπορίου ως σύγχρονης καταναλωτικής πρακτικής. Ιδιαίτερα όταν η διαφήμιση συναντά τον δυναμικό και διαρκώς αναπτυσσόμενο κόσμο των social media, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.

Επίσης, διαδικασίες όπως η εξατομικευμένη διαφήμιση, που βασίζεται στις ιδιαίτερες προτιμήσεις κάθε καταναλωτή, και το SEO (search engine optimization), που βοηθά τις ιστοσελίδες να φτάσουν γρήγορα στους υπολογιστές των χρηστών που αναζητούν σχετικά προϊόντα, είναι πολύ βοηθητικές για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να διευρύνει το πελατολόγιό της και να αυξήσει τον τζίρο της. Τέλος, το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να έχει κατά νου ο επιχειρηματίας του Διαδικτύου, και κάποιος ειδικός σε αυτόν τον τομέα πρέπει πάντα να στελεχώνει τις ομάδες που πλαισιώνουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, έτσι ώστε ανά πάσα στιγμή να είναι γνωστό τι ζητάει η αγορά και πώς μπορεί να το προσφέρει σε λογικό κόστος το κάθε e-shop.

Πηγή πληροφοριών: Κατασκευή ιστοσελίδων NetPlanet

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις