Γράφει ο Γιώργος Μουστόγιαννης*

ΣΠΑΡΤΗ. Τα τελευταία χρόνια παρατηρώ ότι όλο και περισσότεροι γονείς αναζητούν καθηγητές για ιδιαίτερα μαθήματα αγγλικών για μικρά παιδιά.

Δεν αναφέρομαι εδώ σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να απαιτούν εξατομικευμένη διδασκαλία, ούτε σε εφήβους που έχουν συγκεκριμένους στόχους. Μιλώ για τα μικρά παιδιά που δεν εντάσσονται σε τάξη και μένουν στο σπίτι για μάθημα, χάνοντας την εμπειρία της ομάδας.

Τάξη vs. Ιδιαίτερο: Φανταστείτε δύο παιδιά

  • Ένα παιδί 8-9 ετών στο σπίτι, μόνο με έναν καθηγητή.
  • Ένα άλλο παιδί, ίδιας ηλικίας, μέσα σε μια τάξη με φίλους και συμμαθητές, σε μια όμορφη παρέα.

Ποιο από τα δύο έχει περισσότερα ερεθίσματα, περισσότερη χαρά, περισσότερες ευκαιρίες να μιλήσει, να παίξει, να γελάσει, να κάνει λάθη και να μάθει από αυτά;

Δέκα λόγοι να ενταχθεί ένα μικρό παιδί σε τάξη

  • Η γλώσσα είναι επικοινωνία. Όσο περισσότερες φωνές ακούει και απαντά, τόσο καλύτερα μαθαίνει.
  • Είναι προτεραιότητα. Το «δεν έχουμε χρόνο, ας κάνει μάθημα στο σπίτι» ξεκινά από λάθος σκεπτικό.
  • Μαθαίνει από τους άλλους. Οι απορίες των συμμαθητών ανοίγουν νέους δρόμους σκέψης.
  • Αναπτύσσει κοινωνικές δεξιότητες. Συνεργάζεται, συναγωνίζεται υγιώς, μαθαίνει αλληλεγγύη.
  • Περισσότερα ερεθίσματα. Η τάξη έχει εικόνα, ήχο, κίνηση, δραστηριότητες. Η ανία δεν χωρά.
  • Μαθαίνει παίζοντας. Τραγούδια, ιστορίες, παιχνίδια κάνουν τη γλώσσα ευχάριστη.
  • Χτίζει αυτοπεποίθηση. Οι διάλογοι, όσο απλοί κι αν είναι, του δίνουν θάρρος.
  • Νιώθει ότι ανήκει. Είναι μέλος μιας ομάδας με κοινούς στόχους.
  • Δεν είναι μόνο του. Έχει συνοδοιπόρους στο ταξίδι της γλώσσας.
  • Μαθαίνει να συνεργάζεται. Μέσα από ομαδικές εργασίες καλλιεργεί σεβασμό και υπευθυνότητα.
giorgos-moustogiannis.jpg
O Γιώργος Μουστόγιαννης

Προβληματικές πρακτικές στην αγορά

Δυστυχώς, υπάρχουν και μελανά σημεία που πρέπει να προβληματίσουν κάθε γονιό:

  • Αθέμιτος ανταγωνισμός: Τιμές «πάτου» από φροντιστήρια ή ιδιαίτερα μαθήματα που υποβαθμίζουν την αξία της εκπαίδευσης.
  • Σπίλωση και φημολογία: Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που υποτιμούν τους συναδέλφους αντί να αναδείξουν τη δική τους δουλειά.
  • Χειραγώγηση γονιών: Προσωπικές σχέσεις, «έμπειροι» γονείς που κατευθύνουν τους νέους γονείς, «αφεντικά» που πιέζουν προσωπικό τους, εκπαιδευτικοί που προωθούν επίμονα παράνομα ιδιαίτερα. Αυτά είναι ηθικά και νομικά απαράδεκτα.

Ο σωστός γονιός κάνει την έρευνά του στον ίδιο τον χώρο, κρίνει τον επαγγελματία, πρόσωπο με πρόσωπο και βλέπει - διαπιστώνει αν το περιβάλλον είναι κατάλληλο.

Συμπέρασμα

  • Η ξένη γλώσσα είναι επένδυση ζωής.
  • Δεν είναι απλά ένα έξοδο ή μια υποχρέωση.
  • Χρειάζεται τάξη, ομάδα, δομή, επαγγελματισμό και παιδαγωγικό περιβάλλον.

Με αυτά τα εφόδια, καθημερινά στην τάξη, στοχεύουμε τα παιδιά να μαθαίνουν με ασφάλεια, χαρά και αυτοπεποίθηση.

(*) Ιδιοκτήτης - Διευθυντής Σπουδών - Καθηγητής Moose Language Schools, Διγλωσικός ομιλητής ελληνικών και αγγλικών, με σπουδές ψυχολογίας και μεταπτυχιακό στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία με εξειδίκευση TESOL (διδασκαλία ξένων γλωσσών σε μη ομιλητές).

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις