Ο Δήμος Σπάρτης υιοθετεί τις θέσεις της Ομοσπονδίας Ε.Β.Ε Λακωνίας
Το Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης τάσσεται υπέρ των θέσεων της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Λακωνίας με απόφασή του. Το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης ανέφερε: "Περί έκφρασης θέσης σχετικά με το ψήφισμα της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Λακωνίας για τα επιβαλλόμενα πρόστιμα με τους Ν.4174/2013, 4172/2013, 4225/2013)"
Εισηγητής του θέματος ήταν ο κ. Χρήστος Πλειώτας, Πρόεδρος του Δ.Σ.
Ακολουθεί η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Πλειώτας Χρήστος (Πρόεδρος ΔΣ): Παρακαλώ πολύ έχει έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο από την Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Λακωνίας ένα έγγραφο 30/01/2014, αριθμός πρωτοκόλλου 211. Εγώ απλά θα πω κύριε Δήμαρχε αφού είναι εδώ ο πρόεδρος ότι εκδόθηκε, απ’ ότι λέει το έγγραφο, μετά τη επίδοση ψηφίσματος στις 29/01/2014 στο Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, σας αποστέλλουμε το ψήφισμα προκειμένου το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου να εκφράσει τη θέση του ως προς τους νόμους 4174/2013, 4172/2013, 4225/2013 εδώ πρέπει να είναι 4223/2013 που αφορά στα επιβαλλόμενα πρόστιμα και στοχεύουν καθαρά στο κλείσιμο των μικρών επιχειρήσεων. Ο πρόεδρος Νικόλαος Δημητρόπουλος ο οποίος παρίσταται. Υπάρχει ένα δελτίο τύπου που επίσης το οποίο το υπογράφει σχεδόν στο σύνολο η επαγγελματική, ναι….και βλέπω το ότι είναι Επιμελητήριο Λακωνίας, Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Λακωνίας, Εμπορικός Σύλλογος Γυθείου, Ιατρικός Σύλλογος Λακωνίας, Φαρμακευτικός Σύλλογος Λακωνίας, Ένωση Ξυλουργών Λακωνίας, Ένωση Κρεοπωλών Σπάρτης, Συντεχνία Αρτοποιών Λακωνίας, Σύνδεσμος Εργοληπτών Εγκαταστατών Ηλεκτρολόγων Λακωνίας, Ένωση Οπωροπωλών και Πωλητών Λαϊκών Αγορών Λακωνίας, Σωματείο Επισκευαστών Αυτοκινήτων Νοτιοανατολικής Λακωνίας, Σύνδεσμος Υδραυλικών και Θερμικών Εγκαταστάσεων Λακωνίας, Ένωση Φανοποιών και Βαφέων Αυτοκινήτων Λακωνίας, Σωματείο Καταστηματαρχών Κουρέων – Κομμωτών, Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Σπάρτης και υπολοίπου νομού Λακωνίας, η Apela, όμοιο Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Αγοραίων Αυτοκινήτων «Ο Ευρώτας», Σύλλογος Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Δήμου Μολάων, Ένωση Επαγγελματιών Πρακτόρων Παιχνιδιών Πρόγνωσης – ΟΠΑΠ ΑΕ Νομού Λακωνίας, Σωματείο Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Νομού Λακωνίας «Ο Ταΰγετος», Σύλλογος Ιδιοκτητών Επιχειρήσεων Μαζικής Εστίασης Σπάρτης, Σωματείο Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης ΠΕ Λακωνίας, Ένωση Λογιστών – Φοροτεχνικών Λακωνίας, Επαγγελματικός Σύλλογος Καστορείου «Το Κάστρο», Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Γερακίου, Σύλλογος Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Λακωνίας, Εμπορικός Σύλλογος Μολάων, Σύλλογος Μηχανικών Επιδαύρου Λιμηράς, Σύλλογος Επιχειρηματιών Μονεμβασίας, 11ο Περιφερειακό Τμήμα ΝΑ Πελοποννήσου Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Δικηγορικός Σύλλογος Σπάρτης, Εμπορικός Σύλλογος Σπάρτης, Εμπορικός Σύλλογος Σκάλας.
Οι επαγγελματικοί και επιστημονικοί φορείς του νομού εκφράζουν την αντίθεση τους και διαμαρτύρονται ενάντια στα παράλογα και εξοντωτικά μέτρα που επιβάλλονται με τους νόμους 4174/2013, 4172/2013, 4225/2013 ,κύριε πρόεδρε νομίζω είναι 4223/2013 έτσι; γιατί το είδα,
Η πραγματική οικονομία βιώνει μια τραγική κατάσταση ευρισκομένη προ της κατάρρευσης. Τα επιβαλλόμενα φορολογικά μέτρα και πρόστιμα φαντάζουν προσχεδιασμένα και μεθοδευμένα με στόχο την εξόντωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και είναι δε αυτονόητο πως ουδεμία σχέση έχουν με τη θεμελιώδη αρχή της φορολογικής δικαιοσύνης η οποία αποτελεί πυλώνα ουσιώδης σε κάθε ευνοούμενη η πολιτεία. Οι υπογράφοντες αρνούμαστε αυτή την εφαρμοσμένη πολιτική εξόντωση και ζητούμε την άμεση ανάκληση των ανωτέρω διατάξεων, ανάκληση και όχι εξωραϊσμό σπάζοντας σήμερα την , από πολλούς παρεξηγημένη σιωπή μας κραυγάζουμε «ΩΣ ΕΔΩ» . Διατηρώντας ταυτόχρονα στο ακέραια το δικαίωμα της «σιωπηλής πλειοψηφίας» , η οποία να είστε βέβαιοι ότι θα εκφραστεί όποτε και όπως πρέπει.
Αποφασίσαμε να αντιδράσουμε εκδίδοντας ψήφισμα το οποίο θα μεταβούμε στη Βουλή να το επιδώσουμε σήμερα 29-01-2014 , προφανώς επιδόθηκε , στον κ. Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων. Ορίστε τι άλλο έχετε να πείτε;
Δημητρόπουλος Νικόλαος(πρόεδρος Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Λακωνίας): Εκείνο που ζητάμε εμείς ζητάμε και μία στήριξη από το Δημοτικό Συμβούλιο για αυτό. Εξάλλου από ότι βλέπω εδώ μέσα πρέπει να αφορά και το 90% από εσάς. Δηλαδή οι επαγγελματικοί σας σύλλογοι έχουν όλοι υπογράψει. Δηλαδή θέλουμε μια στήριξη γιατί αυτοί οι νόμοι που διάβασε ο πρόεδρος , που είναι τα πρόστιμα τα έχετε ακούσει τώρα το χιλιάρικο , τις δυόμιση χιλιάδες και αυτά με μια μέρα καθυστέρηση του Φ.Π.Α. με μια μέρα καθυστέρηση με τις Α.Π.Δ. και αυτά σημαίνει την εξόντωση πολλών μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων από δικηγόρους μέχρι αυτά είναι δυσβάσταχτο να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σε τέτοια πρόστιμα . Αυτή τι στιγμή σε όλη την Ελλάδα έγιναν τέτοιες παρεμβάσεις σε όλη την Ελλάδα . Εμείς πήγαμε στη Βουλή δέκα άτομα το επιδώσαμε στο Προεδρείο της Βουλής , το παρέλαβε ο πρόεδρος και το διανείμαμε και στα κόμματα. Ήδη το Υπουργείο Οικονομικών συζητάει τώρα για να μειώσει αυτά τα πρόστιμα στο μισό. Εμείς δεν ζητάμε το μισό ζητάμε να απαλειφθούν αυτά τα πρόστιμα να μπουν κανονικά οι προσαυξήσεις που υπήρχαν και πρώτα γιατί θα σας πω το εξής, εμένα με καθιστά το Υπουργείο Οικονομικών φοροεισπράκτορα. Ερχόσαστε εσείς να σας φτιάξω μια κουζίνα κόβω 29-12 ξέρω εγώ το τιμολόγιο εσείς μου λέτε θα σε πληρώσω σε ένα μήνα …με πληρώνετε σε ένα μήνα εγώ όμως στις 20 Γενάρη πρέπει να αποδώσω το Φ. Π.Α. Και σε τούτη την κρίση υπάρχει πρόβλημα. Σε διαφορετική περίπτωση θα μπορούσα να πω το εξής. Το Υπουργείο Οικονομικών να πάρει μια άλλη απόφαση ο πελάτης να πηγαίνει να προπληρώνει το Φ.Π.Α. στην εφορία και να μου φέρνει χαρτί να του κόβω το τιμολόγιο. Δεν μπορώ να αντέξω ένα τέτοιο πρόστιμο όταν αυτή τη στιγμή τα τιμολόγια και οι δουλειές που έχει ο κόσμος είναι της τάξεως των 100 ευρώ των 50 ευρώ ίσως και ακόμα μικρότερα. Από εκεί και μετά δεν μπορεί να βάλει ένα χιλιάρικο πρόστιμο γιατί καθυστέρησε μια μέρα ή ξέχασε ένα τιμολόγιο στο συρτάρι του και πάει την άλλη μέρα χωρίς δόλο και λέει βρε παιδιά το ξέχασα… να το υποβάλλω και αυτό και να πληρώσω το Φ.Π.Α. το παραπανίσιο που βγαίνει. Και αυτό το θεωρεί το Υπουργείο δόλο και μου βάζει και ένα χιλιάρικο πρόστιμο. Ε! αυτό δεν μπορεί να το αντέξει κανένας επαγγελματίας και ζητάμε και τη στήριξη του δημοτικού συμβουλίου.
Πλειώτας Χρήστος (Πρόεδρος ΔΣ): Λοιπόν κυρίες και κύριοι συνάδελφοι αναρωτήθηκα όσο έγγραφα την εισήγηση μου πιο λόγο έχουμε εμείς ως δημοτικό συμβούλιο Σπάρτης να μην καταδικάσουμε αδιέξοδες πολιτικές που επιτείνουν τον ανθρώπινο πόνο , όταν άνθρωποι δικοί μας σήμερα οι αγρότες , οι επαγγελματίες βιοτέχνες έμποροι και το σύνολο των επαγγελματιών και επιστημονικών φορέων του Νομού Λακωνίας , χθες οι εκπαιδευτικοί , προχθές οι σχολικοί φύλακες και οι δημοτικοί αστυνομικοί ζητούν από το δημοτικό συμβούλιο της πόλης να εκφράσει θέση σχετικά με την υποστήριξη του αγώνα τους που είναι και δικός μας αγώνας , αναρωτήθηκα τι κοστίζει σε εμάς να τους υποστηρίξουμε. Θα πουν κάποιοι κακοπροαίρετοι ότι λαϊκίζει το δημοτικό συμβούλιο με τέτοιες υποστηρικτικές θέσεις. Εμείς όμως πρέπει να απαντήσουμε ότι είμεθα ο πρώτος βαθμός της τοπικής αυτοδιοίκησης βρισκόμαστε μια ανάσα από τα προβλήματα των ανθρώπων που είναι και δικά μας προβλήματα σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Και θέλω να θυμίσω ότι εμείς στο Δήμο Σπάρτης έχουμε δημιουργήσει υποστηρικτικούς θεσμούς κατά το μέτρο των δυνάμεών μας κοινωνικής ανταπόκρισης όπως είναι το κοινωνικό παντοπωλείο όπως είναι το κοινωνικό ιατρείο όπως είναι διαφόρου είδους εθελοντικές πρωτοβουλίες προσφοράς σε αναξιοπαθούντες όπως είναι η στήριξη και η λειτουργία του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» της Ιεράς Μητροπόλεως στο έργο το αγαθοεργό που κάνει. Εμείς είμαστε αυτοί οι οποίοι περπατάμε στην πόλη και γινόμαστε ένα με το αγκομαχητό των πληγέντων , εμείς οφείλουμε να λειτουργούμε με το πνεύμα ότι ο δημοτικός σύμβουλος είναι ο άνθρωπος του δημότη , είναι η φωνή του και έτσι νιώθουν όλοι όσοι προστρέχουν στο δημοτικό συμβούλιο για να εκφράσει θέση στα προβλήματά τους. Και θέλω να πω ότι η έκφραση θέσης ενός δημοτικού συμβουλίου σε θέματα τοπικού ενδιαφέροντος μείζονος σημασίας είναι κορυφαία στιγμή παρέμβασης στα κοινωνικά δρώμενα και όταν μάλιστα η έκφραση θέσης γίνεται μαζική τότε κατά την άποψή μου μετουσιώνεται και σε κορυφαία στιγμή παρέμβασης ακόμα και στα εθνικά θέματα. Από όλα τα θέματα που συζητούνται κατά καιρούς σε ένα δημοτικό συμβούλιο θεωρώ ότι προεξέχει η έκφραση θέσης για τα προβλήματα των δημοτών του που πλήττονται και ζητούν βοήθεια και στήριξη. Και έρχομαι στο προκείμενο . Επειδή ως νομικός ενέσκηψα στους συγκεκριμένους νόμους , των 4172/2013 , 4174/2013 και τον 4223/2013 είναι οι νέοι νόμοι που αφορούν την φορολογία εισοδήματος ακινήτων και το νέο ποινολόγιο . Και περιέχουν και τα πρόστιμα με καθορισμό μάλιστα και ποια είναι τα πρόστιμα αυτά. Με τους νόμους αυτούς μπορώ να διαβεβαιώσω ότι είναι σε αναβρασμό όλοι οι μικρομεσαίοι έμποροι , επαγγελματίες και επιστημονικοί φορείς. Και επειδή ακούγεται συχνά η λέξη μικρομεσαίοι , και διερωτάται κανείς ποιοι είναι οι μικρομεσαίοι; Δεν θέλει και πολύ προβληματισμό όπως είπε ο κύριος Δήμαρχος όλοι εμείς θεωρούμεθα μικρομεσαίοι. Δεν υπάρχουν μεγάλοι στο Νομό Λακωνίας και ειδικότερα στο Δήμο της Σπάρτης. Και όλοι οι μικρομεσαίοι πλήττονται. Πλήττονται από μία πραγματικά ανηλεή φορολογική επιδρομή από τη ραγδαία αύξηση φορολογικών συντελεστών και από την κατάργηση του αφορολόγητου. Και εδώ μιλάμε για τσακισμένους αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες τους οποίους εγώ ζω καθημερινά στο λειτούργημά μου που προσπαθούν όχι απλά να περισώσουν αλλά να επιβιώσουν. Που οδηγεί η πολιτική αυτή με τους νόμους αυτούς. Οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανάπτυξη ή και στην χρεοκοπία ακόμα των μικρομεσαίων . Είναι πραγματικά πρωτοφανές το ποινολόγιο που προβλέπεται . Πρόστιμα για «ψύλλου πήδημα» στις πλάτες των εργαζομένων και των αυτοαπασχολουμένων και τα πρόστιμα αυτά προέρχονται στην τρομακτική τους πλειοψηφία από αντικειμενική αδυναμία των φορολογουμένων να πληρώσουν εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις και μάλιστα δεν χαρίζεται ούτε και εκ παραδρομής ένα λάθος. Δηλαδή με τα εκ παραδρομής πρόστιμα τα οποία αναμένεται να είναι πολλά αρχίζουν να γονατίζουν ακόμα περισσότερο οι μικρομεσαίοι μικροεπαγγελματίες από ανυπόβλητες ή και τροποποιητικές δηλώσεις φόρου προστιθέμενης αξίας , φόρους μισθωτών υπηρεσιών κ.λ.π. Επίσης είναι κοινός στόχος ότι δεν μπορούμε να μιλάμε το 2009 με το περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί για αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Και μπορεί μάλιστα όταν μιλάω για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας να με πει κάποιος ότι είμαι και επιεικής ή και μωρός ακόμα για τον άνεργο ή για την άνεργη που με ακούει αυτή τη στιγμή να μιλάω για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας όταν η ανεργία κυμαίνεται στους νέους γύρω στο 50% και έχει φτάσει στο γενικό σύνολο το 28% -30% , καταλαβαίνετε λοιπόν για ποια εργασία μιλάμε και από εκεί και πέρα είναι η κρίση αν είναι αξιοπρεπής ή αναξιοπρεπής. Εδώ λοιπόν είναι καθημερινό το φαινόμενο ότι σύρονται άνθρωποι καθόλα έντιμοι στα δικαστήρια και με χειροπέδες για χρέη προς το δημόσιο ή γιατί δεν έχουν εκπληρώσει ασφαλιστικές τους εισφορές προς τα ταμεία τους λες και θέλουν λες και μπορούν αλλά δεν θέλουν . Οι ποινές είναι εξοντωτικές και όταν η δικαιοσύνη ρωτά , γιατί και η δικαιοσύνη συναισθάνεται το πρόβλημα. Έχετε προβεί σε ρύθμιση; Σας πληροφορώ ότι το 75% αυτή τι στιγμή του κόσμου ίσως και παραπάνω προστρέχουν να κάνουν μία ρύθμιση αλλά δεν μπορούν να μπουν στη ρύθμιση. Διότι είναι τέτοιες οι προϋποθέσεις για να μπεις σε ρύθμιση που εκ των προτέρων δεν τις πληροί το 70 , 75 με 80% . Όταν σου ζητάνε να έχεις αξιόχρεα ακίνητα , όταν σου ζητάνε να έχεις εν πάση περιπτώσει πιστοποίηση της περιουσίας σου από κάποιον ορκωτό ελεγκτή που θα είναι οικονομολόγος ή δικηγόρος , όταν σου ζητάνε να μην έχεις χάσει κάποια προηγούμενη ρύθμιση όταν …όταν …όταν… δεν έχω εδώ πέρα τις προϋποθέσεις δεν μπορεί να τις εξυπηρετήσει το 75% του κόσμου. Και από εκεί και πέρα καταλαβαίνεται ότι όποιος δεν μπορεί να ακολουθήσει τη ρύθμιση δικάζεται και οι ποινές είναι και βαριές. Οι κυρώσεις τώρα που προβλέπει ο νέος νόμος . Φοβερές και τρομερές. Να σας πω μόνο για μη υποβολή εκπρόθεσμης δήλωσης μη παρακρατούμενου φόρου έχουμε τοκοκαθυστέρησης για κάθε μήνα 0,70% μηνιαίο επιτόκιο 8,5% ετησίως. Αυτοτελές πρόστιμο ανάλογα με τα τηρούμενα βιβλία , κλιμακούμενα πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής ανάλογα με το χρόνο της καθυστέρησης. Πρόστιμο λόγω υποτροπής διπλασιάζεται ή και τετραπλασιάζεται αναλόγως των παραβάσεων. Άλλες κυρώσεις για υποβολή εκπρόθεσμης δήλωσης παρακρατουμένων φόρων ομοίας φύσεως και χαρακτήρα. Κυρώσεις μετά από έλεγχο τόκο για κάθε μήνα καθυστέρησης , αυτοτελές πρόστιμο , κλιμακούμενο πρόστιμο , ανακριβής δήλωση , πρόστιμο από 10% του ποσού της διαφοράς έως και 100% του ποσού της διαφοράς , μη υποβολή δήλωσης . Η μη υποβολή δήλωσης πρόστιμο 100% και ο στόχος των νόμων γιατί πρέπει να υπάρχει και το ιδεολογικό περίβλημα , ψηφίζουμε τους νόμους διαμαρτύρεστε κύριοι αλλά εμείς γιατί τους ψηφίζουμε τους νόμους ποιος είναι ο στόχος; Για να σώσουμε τα οικονομικά να αυξήσουμε τα φορολογικά έσοδα του 2014 που ο προϋπολογισμός τα θέλει στα 45,6δις ευρώ παρά το γεγονός ότι έχουμε μία στάσιμη οικονομία. Και ποια είναι η αιτιολογική έκθεση; Πως θα επιτευχθεί ο στόχος; Με κατάργηση του αφορολόγητου ορίου ήταν τα 5.000 χιλιάδες ευρώ το καταργήσαμε και αυτό που υπήρχε για τους μισθωτούς , για τους συνταξιούχους και τους ελεύθερους επαγγελματίες , με κατάργηση των φοροαπαλλαγών . Φοροαπαλλαγές που υπήρχαν σε δίδακτρα ξένων γλωσσών , σε φροντιστήρια , σε ασφάλιστρα υγείας , σύνταξης , σε ενοίκιο κύριας κατοικίας και παιδιών που σπουδάζουν , τα καταργήσαμε αυτά . Και βέβαια με τα πρόστιμα τα εξοντωτικά πρόστιμα. Και παραλλήλως είναι πρόβλεψη και αυτή , σχεδιάζεται η εφόρμηση των φορολογικών ελεγκτών. Ένταση φορολογικών ελέγχων με προληπτικούς ελέγχους που υπάρχει και ένας στόχος να είναι και τρεις χιλιάδες έλεγχοι κάθε εβδομάδα σε καταστήματα εστίασης , σε επαγγελματίες και ούτω κάθε εξής. Και μάλιστα είπε κάποιος σχολιαστής εύστοχα ότι είναι παγκόσμια πρωτοτυπία η μεταφορά στους πολίτες ενός τόσο μεγάλου χρέους που θα αναγκαστούν να το καταβάλουν και με μεταβίβαση ακόμα της περιουσίας τους ,διότι δεν βλέπω να υπάρχει και κόσμος θα μπορέσει στο τέλος να κρατήσει έστω και το σπίτι τους , να είστε βέβαιοι για αυτό. Έχουμε λοιπόν μείωση μισθών , έχουμε μείωση συντάξεων , έχουμε συρρικνωμένη καταναλωτική ζήτηση και από εκεί και πέρα έχουμε και τους μικροεπαγγελματίες οι οποίοι διερωτώνται πως θα κατορθώσουν να εξοφλήσουν τα βεβαιωμένα ληξιπρόθεσμα χρέη τους προς το δημόσιο , τους ασφαλιστικούς οργανισμούς και τους δήμους , γιατί τώρα όλα αυτά πάνε σε κοινό λογαριασμό. Υπάρχει ένα κυνηγητό ανελέητο του επιχειρηματικού κόσμου προμηνύεται ότι θα αποτελέσει οριστικό πλήγμα για την ελληνική οικονομία.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ως εισηγητής σας καλώ ως δημοτικό συμβούλιο Σπάρτης να λάβουμε ευθεία και ξεκάθαρη θέση καταδίκης των διατάξεων των νόμων 4172/2013 , 4174/2013 και 4223/2013 και να ζητήσουμε την άμεση κατάργηση τους επισημαίνοντας τον κίνδυνο καθίζησης της μικρομεσαίας επαγγελματικής δραστηριότητας στο Δήμο Σπάρτης από την εφαρμογή τους.
Σας καλώ να υιοθετήσουμε όλες τις θέσεις της ομοσπονδίας βιοτεχνών και εμπόρων Λακωνίας και όλων των σωματείων επαγγελματικών και επιστημονικών συλλόγων που υπογράφουν το συγκεκριμένο ψήφισμα και να συνταχθούμε με τις δίκαιες διεκδικήσεις τους . Σας καλώ να δημοσιοποιήσουμε τις θέσεις μας σε όλα τα μέσα μαζικής επικοινωνίας να την αποστείλουμε στους βουλευτές του νομού , τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και σε όλους του Δήμους της Λακωνίας καλώντας τους να λάβουν όμοιες αποφάσεις. Θα σας δώσω κύριε Δήμαρχε, καταλήγοντας θέλω να πω ότι όσοι νομίζουν ή πιστεύουν ότι ο δρόμος της ανελέητης εφαρμογής μέτρων είναι σωτήριος και μοναδικός για να μην πτωχεύσει η χώρα αγνοούν την ευγενή απαίτηση για αξιοπρέπεια στη ζωή χωρίς χειροπέδες και ταπείνωση. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο ταπεινωτικό είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας , του διπλανού καταστήματος , καθόλα αξιοπρεπείς οικογενειάρχες να σύρονται με τις χειροπέδες στο αυτόφορο , άντε εδώ στη Σπάρτη που είναι και μια μικρή πόλη πολλές φορές δεν μπαίνουν και οι χειροπέδες , υπάρχει η διακριτική συνοδεία. Γιατί; γιατί έχουν κάποια χρέη προς το δημόσιο όταν μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς έχουν και απαιτήσεις κατά του δημοσίου που δεν τους δίνετε και η δυνατότητα να τις συμψηφίσουν με δικές τους οφειλές , όταν εν πάση περιπτώσει είναι χρέη που προέκυψα από μία επιχειρηματική και επαγγελματική δραστηριότητα των ανθρώπων κάποια ανοίγματα που έκαναν, είναι πολύ ταπεινωτικό αυτό. Προσωπικά λοιπόν επειδή αδυνατώ ως νομικός να καταλάβω και ποιο είναι το προστατευόμενο αγαθόν δηλαδή ποινικοποιούμε τη μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών για ποιο λόγο; Για να σώσουμε το κράτος ποινικοποιούμε , μου θυμίζει κάποτε την προστασία της συζυγικής πίστης , το θυμάστε κύριε Δήμαρχε εσείς με την ποινικοποίηση της μοιχείας που καταργήθηκε σαν αδίκημα το 1982 , δηλαδή προστατεύαμε μέχρι το 1982 τη συζυγική πίστη και το θεσμό του γάμου ποινικοποιώντας τη μοιχεία και σέρνοντας τους μοιχούς με τα σεντόνια στο δικαστήριο. Καταδικάζαμε λοιπόν τους μοιχούς να προστατεύσουμε τη συζυγική πίστη . Ποινικοποιούμε τη μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών για τα χρέη προ το δημόσιο με υπέρογκα πρόστιμα και με εξοντωτικές ποινές για να σώσουμε τα οικονομικά του κράτους. Εγώ αδυνατώ να το καταλάβω . Εν πάση περιπτώσει δεν είναι δυνατόν να συμβιβάζονται τέτοιες διατάξεις με την ανάγκη λήψης πραγματικών μέτρων οικονομικής ανάπτυξης που κάθε άλλο παρά επιτυγχάνεται με το φόβο της φυλακής και μάλιστα κατά ανθρώπων που θέλουν να προσφέρουν αλλά δεν μπορούν ελλείψει ευκαιριών και συνθηκών απασχόλησης.
Δήμαρχος: Κύριε πρόεδρε εκφράσατε μια ανησυχία ότι μπορεί να κατηγορηθεί το δημοτικό συμβούλιο για λαϊκισμό δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα μην σας απασχολεί καθόλου αυτό , άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που παίρνουμε τέτοιες αποφάσεις νομίζω έχουν έρθει αρκετές φορές στο δημοτικό συμβούλιο παρόμοια και η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είναι θετική. Στην Ελλάδα δυστυχώς αυτή είναι η γνώμη μου από χρόνια τώρα, δεν υπάρχει ποτέ η μέση οδός. Από το μη έλεγχο που υπήρχε πριν και έκανε ο καθένας ότι ήθελε και πλήρωνε όποτε ήθελε φτάσαμε τώρα σε μία αυστηροποίηση που πρέπει να γίνουν ρομπότ οι μικρομεσαίοι για να μπορέσουν να ανταποκριθούν, άλλωστε εγώ ιδεολογικά μικρομεσαίος είμαι με τους μικρομεσαίους είμαι. Εκείνο όμως που με προκαλεί διαχρονικά όλοι λένε ότι οι μικρομεσαίοι η ραχοκοκαλιά και η σπονδυλική στήλη της οικονομίας κανένας δεν έχει σεβαστεί αυτή την έρμη τη μικρομεσαία τάξη , η οποία τώρα οδεύει ολοταχώς προς εξαφάνιση…προς εξαφάνιση οδεύει ολοταχώς. Δεν μπορεί με ένα λάθος με ένα ξέχασμα έχουν προβλήματα όλοι με μία μέρα που θα καθυστερήσεις να καταβάλεις Φ.Π.Α. να έχεις αυτό το εξοντωτικό πρόστιμο. Έπρεπε να λέει εντός του πρώτου πενθημέρου του επομένου μηνός να το κάνει . Και εμείς τώρα στους δικηγόρους κάθε μήνα πρέπει να κόβουμε Φ.Π.Α. δηλαδή αν ένα μήνα καθυστερήσεις μια υπόθεση και δεν προλάβεις ή το ξεχάσεις θα πας να πληρώσεις πρόστιμο την άλλη μέρα; Αυτά είναι αυστηρά , εξοντωτικά αλλά το κυρίαρχο για μένα είναι ότι στερούνται λογικής. Ελπίζω να πάνε πίσω πολλά από αυτά. Έτσι με ικανοποίηση θέλω να πω , δεν ξέρω αν έχετε πάρει το σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί προς ψήφιση στο Υπουργείο Εσωτερικών εμείς σαν ΚΕΔΕ για τα καταστήματα που έχουν συνεργασία με το Δήμο, κυρίως τα υγειονομικού ενδιαφέροντος αλλά πλέον για πρώτη φορά έχει ψηφιστεί και αυτοί που πληρώνουν μισθώματα στο Δήμο έχουν δυνατότητα ρύθμισης , η οποία είναι πολύ , πολύ …προβλέπεται να μην είμαι και αισιόδοξος , όμως επειδή το έχουν δώσει στη διαβούλευση με αυτά μέσα , πολύ καλή. Μέχρι 5.000 προβλέπει 24 δόσεις και απάλειψη του 80% των προσαυξήσεων ,5.001-10.000 48 δόσεις αν θυμάμαι και το 50% των προσαυξήσεων . Μετά πάμε μέχρι τις 15.000 στις 70 δόσεις και το 30% των προσαυξήσεων και η τελευταία δόση μέχρι 20.000 και πάνω είναι 100 δόσεις και απάλειψη του 10% των προσαυξήσεων. Πιστεύω ότι είναι χωρίς προαπαιτούμενα τίποτα ιδιαίτερα έτσι, απλώς να είναι ληξιπρόθεσμα την ημέρα που θα δημοσιευθεί ο συγκεκριμένος νόμος. Αυτό πιστεύω ότι διευκολύνει πολύ τους επιχειρηματίες που συνεργάζονται με το Δήμο. Και για πρώτη φορά περιλαμβάνονται και τα μισθώματα. Αρκεί από τη δημοσίευση εντός τεσσάρων μηνών να προσέλθουν στο Δήμο και να γίνει αυτή η ρύθμιση. Δεν έχει άλλα προαπαιτούμενα. Αυτό πιστεύω ότι θα δώσει μια σημαντική ανάσα σε μικρομεσαίους επιχειρηματίες και έτσι και αυτοί θα μπορέσουν να λειτουργήσουν και ο Δήμος θα εισπράξει , γιατί ξέρετε γιατί λέω γιατί στερούνται λογικής ; Για να εισπράττεις πρέπει να υπάρχει και κόσμος να μπορεί να πληρώσει , για αυτό λέω στερούνται λογικής. Εάν εμάς δεν προβούν σε αυτές τις ρυθμίσεις θα είμαστε υποχρεωμένοι για να μην πάμε για παράβαση καθήκοντος να κλείσουν κάποια μαγαζιά. Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα επαγγέλματα . Εάν δεν γίνουν ρυθμίσεις στο βαθμό που μπορούν να διευκολύνουν ουσιαστικά και να υπάρχει η φοροδοτική ικανότητα , να το πω έτσι απλά , από τους πολίτες να ανταποκριθούν δεν θα εισπράξουν . Τι θα κάνουν θα κλείσει η επιχείρηση και άντε μετά να τα εισπράξεις. Για αυτό λέω ότι στερούνται λογικής πέραν της αυστηρότητας που έχουν. Συμφωνώ και εγώ με αυτά που διάβασε ο πρόεδρος και με την ομοσπονδία και πιστεύω ότι πρέπει να το στείλουμε αυτό το έγγραφο διότι όπως είδατε και οι αγρότες που κινητοποιήθηκαν και με τα ακίνητα που και εδώ είχαμε πάρει θέση και στους αγρότες που είχαμε πάρει θέση η πολιτεία κατ ανάγκη λογικεύεται; Όπως θέλετε πάρτε το δεν με απασχολεί. Επί της ουσίας όμως μπαίνει σε βελτιωτικές ρυθμίσεις. Το θέμα είναι μέχρι που μπορεί να φτάσουν αυτές οι βελτιωτικές ρυθμίσεις. Η άποψή μου η γενική είναι ότι πρέπει να ελεγχθούν με λεπτομέρεια ώστε να μπορούν οι πολίτες επιχειρηματίες και μικρομεσαίοι να ανταποκριθούν , διαφορετικά δεν έχει νόημα η ρύθμιση αυτή. Ευχαριστώ.
Αποστολάκος Δημήτριος : Κύριε πρόεδρε ακούστηκαν πολλά τόσο και από τον πρόεδρο όσο και από εσάς όσο και από τον κύριο Δήμαρχο. Και εμείς συμφωνούμε για την έκδοση ψηφίσματος συμπαράστασης στους επαγγελματικούς και επιστη μονικούς φορείς του νομού μας σε όλους τους μικροεπαγγελματίες . Πιστεύουμε ότι τα μέτρα τα οποία επιβάλλονται από τη σχετική νομοθεσία είναι εξοντωτικά για τους κλάδους και ως εκ τούτου για να μην επαναλαμβανόμαστε και λέμε τα ίδια δεν είμαστε αντίθετοι στην έκδοση ψηφίσματος το οποίο θα συνδιαμορφωθεί ώστε να αποσταλεί ως ένδειξη διαμαρτυρίας πρώτιστα και μετέπειτα για ανάκληση της σχετικής νομοθεσίας από το δημοτικό συμβούλιο.
Καλομοίρης Αντώνιος: Κύριε πρόεδρε θέλω να ρωτήσω κάτι. Έχουμε ένα δελτίο τύπου υπάρχει κανένα ψήφισμα των μαζικών φορέων με άλλα αιτήματα ή μόνο για τα νομοσχέδια είναι ;
Πλειώτας Χρήστος (Πρόεδρος ΔΣ): Μόνο αυτά που σας διάβασα έχουν έρθει στο δημοτικό συμβούλιο μόνο για τους νόμους. Δεν είναι νομοσχέδια νόμοι είναι . Κύριε Δημητρόπουλε οι νόμοι ισχύουν από τις 29 Ιουλίου 2013 .
Καλομοίρης Αντώνιος: Να πω και εγώ δυό κουβέντες . Εννοείται δεδομένο είναι ότι το δημοτικό συμβούλιο θα στηρίξει τα αιτήματα των 32 φορέων όμως θέλω κάτι να πω , γιατί φούσκωσα και λίγο πώς να το πω από προχθές, που σωστά ψηφίσαμε για τους αγρότες . Είχανε δύο αιτήματα άσφαιρα , το ένα να φορολογηθούμε ανεξάρτητα ποιοι λλά τα λεφτά να πάνε εκεί που πρέπει και δεύτερον να μην κρατάμε βιβλία εσόδων – εξόδων να κρατάμε μόνο τις συγκεντρωτικές καταστάσεις κάθε τέλος του χρόνου. Είναι το ίδιο πράγμα. Είναι το ίδιο πράγμα , συγνώμη κ. Δημητρόπουλε , διότι με τις συγκεντρωτικές καταστάσεις διευκολύνεις την εφορία να σου βουτήξει τα 10 τιμολόγια που έχεις κόψει και να τα διασταυρώσει, να μην σου παίρνει το βιβλίο και τα ψάχνει, το ίδιο πράγμα είναι ήταν άσφαιρα. Και για αυτό είπε ο συνεταιρισμός εκεί της Σκάλας θα κάνουμε μία αχρωμάτιστη διαμαρτυρία. Και ήταν πραγματικά αχρωμάτιστη από τη μεριά μου γιατί δεν είχε στόχους. Δεν μπορώ λοιπόν να μην επισημάνω εδώ και με τους συναδέλφους , είναι τριανταδύο φορείς , οι οποίοι καλύπτουνε 5.000 χιλιάδες κόσμο εργαζόμενους και είναι τρεις συνάδελφοι εκεί. Είναι υποτίμηση και στο δημοτικό συμβούλιο και στα μέλη των σωματείων τους και στον εαυτόν τους έπρεπε να είναι 50 άνθρωποι εδώ χάμω. Ένα αυτό . Δεύτερον , δηλαδή το αίτημα των μικρομεσαίων είναι μόνο τα δύο φορολογικά νομοσχέδια ; που επειδή ξέχασες στην πρώτη σελίδα του τιμολογίου την οξεία σου κοπανάει με το νόμο 1.000 ευρώ στη δεύτερη σελίδα επαναλαμβάνεις της οξεία και σου λέει 2.000 ευρώ και στην τρίτη οξεία στο άλλο τιμολόγιο που την ξέχασες 5.000 ευρώ. Ωραία τα μισιάζει τα πρόστιμα τι έγινε; Γιατί δεν βάζετε τα προβλήματα , το λέω γιατί είμαι και εγώ επαγγελματίας , γιατί δεν βάζετε τα προβλήματα στο σύνολό τους ; Γιατί δεν έχουμε δουλειά σήμερα; Γιατί δεν έχει ο αγρότης λεφτά , γιατί δεν έχει ο συνταξιούχος , γιατί υπάρχει ανεργία γιατί… γιατί δεν βάλατε , δεν το σκέφτηκε ένας φαρμακοποιός ή ο ιατρικός σύλλογος, 30% πήγαμε και προχθές στο νοσοκομείο και μας το είπε και η διευθύντρια εκεί , 30% των Ελλήνων είναι ανασφάλιστοι αυτό δεν είναι πρόβλημα; Γιατί δεν βάλατε ότι με το φορολογικό νομοσχέδιο όποιος δηλώσει 10.000€ πληρώνει στο εκκαθαριστικό έξι και πέντε το ΤΕΒΕ έντεκα…στις 10.000 . Γιατί δεν βάλατε αν κάποιος δηλώσει 20.000 πληρώνει 12.000 …11.000 στο εκκαθαριστικό και 5.000 το ΤΕΒΕ 16.000 και θα ζήσει με τις 4.000. Και ποιος θα δηλώσει 20.000; Είχατε πολλά προβλήματα να βάλετε. Και τι κάνατε μια αυτοκριτική , δεν με ενδιαφέρει αν πάρω ψήφους δεν με ενδιαφέρει , εγώ λέω αυτό πιστεύω ξεκάθαρα πράγματα, … σπάζοντας σήμερα την από πολλούς παρεξηγημένη σιωπή … η σιωπάς ή δεν σιωπάς δεν υπάρχει παρεξηγημένη σιωπή και μη , θέλω να καταλήξω 100 συμπαραστάσεις και ψηφίσματα να κάνει το δημοτικό συμβούλιο , όταν οι μαζικοί φορείς δεν συμμετέχουν σημαίνει στους κυβερνώντες - αυτοί κοιμούνται τον ύπνο το βαθύ- τρεις πήγατε στο δημοτικό συμβούλιο Σπάρτης άντε πετάτε σιαπέρα θα πούνε. Και αυτό γίνεται σε όλη την Ελλάδα. Δεν το λέω να σας δείξω μομφή προσωπικά προς θεού , δεν κινείται ο κόσμος και δεν βγαίνει τίποτα βεβαίως και το υπερψηφίζουμε. Ευχαριστώ.
Τζωρτζάκης Μάριος: Προφανώς και συμφωνώ με το θέμα που θέσατε κύριε πρόεδρε θα ήθελα όμως να πω ότι μέσα σε όλα αυτά υπάρχει και κάτι που είναι χειρότερο από όλα. Π.χ. να πω δύο πράγματα. Είναι αδιανόητο σε καιρούς ύφεσης που ξέρουμε ότι τουλάχιστον όποιο μαγαζί δεν έχει στέγη δική του τουλάχιστον κλείνει. Και τα υπόλοιπα ξέρουμε ότι κάθε χρόνο δεν έχουν κέρδος. Ήθελα να πω το εξής . Είναι αδιανόητο σε καιρούς ύφεσης να υπάρχει το λεγόμενο τεκμαρτό δηλαδή εδώ είναι κάτι πολύ σημαντικό ότι τους φορολογεί όχι μόνο για τα κέρδη τα οποία έχουν αλλά τους φορολογεί γιατί κάποτε αποκτήσανε ένα σπίτι , αποκτήσανε ένα αυτοκίνητο , αυτό για μένα είναι πολύ σημαντικό και επίσης είναι πολύ σημαντικό να πούμε ότι είναι αδιανόητο ένας ασφαλισμένος του ΤΕΒΕ όταν είναι προς το τέλος της ασφάλισής του , αν και το τέλος είναι σχετικό γιατί επίκεινται και αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Είναι αδιανόητο ένας να δίνει 400 ευρώ το μήνα ασφάλεια και μετά να έρχεται να παίρνει 700 –780 -790 και 800 ευρώ σύνταξη. Αυτό το θεωρώ αδιανόητο. Βέβαια όσον αφορά το θέμα της…διότι στην Ελλάδα και γενικά θέλω να πω τα προβλήματα της Ελλάδας δεν είναι η άμεση φορολογία , δηλαδή το 26 και το 36 είναι μια μεγάλη φορολογία. Αλλά δεν είναι μια εξοντωτική φορολογία είναι όλα τα υπόλοιπα τα οποία , διότι αν ένα μαγαζί σε μία εποχή στην οποία βγάζει χρήματα ο οικοδομικός κόσμος λειτουργεί η οικοδομή πηγαίνει καλά εντάξει κάποια στιγμή πρέπει να πληρώσουμε και φόρους , αλλά είναι όλα τα υπόλοιπα που είναι εξοντωτικά και κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβουν ότι θα πρέπει να φορολογούν το κέρδος το φετινό. Ευχαριστώ.
Νικολακάκης Ευάγγελος: Εγώ προσωπικά έχω πειστεί από την καθημερινότητα . Ένα θέμα το παλεύουμε για ποιο πράγμα; Θέλει ερώτημα; Εγώ προσωπικά να πειστώ για ποιο πράγμα; Ότι δεν θα ψηφίσω; Με χέρια και με πόδια . Δεν μπορώ να καταλάβω δηλαδή τόση ώρα γιατί πράγμα μιλάμε. Είναι άγνωστο σε όλους μας ; Κάθε μέρα πιρπιρίζουν στα αυτιά μας τα ξέρουμε αυτά τα πράγματα. Επαναλαμβάνουμε δηλαδή ξανά και ξανά ένα πράγμα το οποίο μας στενοχωρεί ακόμα περισσότερο . Ευχαριστώ.
Πλειώτας Χρήστος (Πρόεδρος Δ. Σ. ): Ορίστε κ. Βαλιώτη , απλά κύριε Νικολακάκη οι νόμοι ισχύουν από τις 29-7-2013 πλην όμως τώρα αρχίζουν και εφαρμόζονται και τους νιώθουμε στο πετσί μας. Και αν όχι θα αρχίσουμε να τους νιώθουμε. Και καταλαβαίνετε ότι είναι επίκαιρη αυτή η κινητοποίηση που γίνεται διότι αν δεν αντιδράσει ο κόσμος δεν πρόκειται να αλλάξει και τίποτα προς το καλύτερο. Και η αντίδραση δεν προέρχεται από αβάσιμες αιτίες προέρχεται από την ανάγκη. Δεν υπάρχει περίπτωση να εξυπηρετηθεί αυτού του είδους η ποινολογία αυτού του είδους η φορολογία δεν αντέχει ο κόσμος. Ξέρετε ότι όταν έρχονται οι άνθρωποι στα δικαστήρια ντρέπονται λόγω της αξιοπρέπειας τους να εκθέσουν οι συνήγοροί τους ακόμα και την προσωπική και επαγγελματική τους διαδρομή που είναι …η οποία πρέπει να εκτεθεί εναγκάζεται ο συνήγορος για να τους υπερασπισθεί , εντάξει δεν έχω να πληρώσω κ. πρόεδρε να μπω στη ρύθμιση ή δεν μπορώ να εξυπηρετήσω τις προϋποθέσεις της ρύθμισης κ. πρόεδρε δώστε μου ένα ελαφρυντικό …ποιο ελαφρυντικό ζητάτε κ. συνήγορε …το 84 2α του πρότερου εντίμου βίου …και λέει στηρίξτε το κ. συνήγορε, και αρχίζει ο συνήγορος και λέει … ο πελάτης μου ήταν έμπορος από τότε μέχρι τότε καθόλα έντιμος και αξιοπρεπής , δεν είχε καθόλου οφειλές προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς , είναι οικογενειάρχης , έχει δύο παιδιά τα οποία τα σπουδάζει , έχει καθόλα έντιμο κοινωνικό ατομικό επαγγελματικό , οικογενειακό βίο και ντρέπεται …ο κατηγορούμενος ντρέπεται που αναγκάζεται να εκθέσει δημόσια στο δικαστήριο το βίο και την πολιτεία του την καθόλα έτοιμη για να αναγνωρίσει ένα δικαιωματικό ελαφρυντικό εκεί τον φτάσαμε , να αποδείξει δηλαδή ότι δεν είναι ελέφαντας για να του αναγνωριστεί ένα ελαφρυντικό επειδή είναι συρόμενος κατηγορούμενος για μη κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών και πολλές φορές μάλιστα πενιχρές εκεί έχουμε φτάσει. Να μην εναντιωθούμε δηλαδή να μην κινητοποιηθούμε; Σωστό είναι και αυτό που λέτε τι να λέμε τώρα. Είναι φοβερή η κατάσταση καλύτερα να μην την νιώσουμε δηλαδή είναι ο πλήρης ευτελισμός για αυτό σας είπα δεν είναι αντίστοιχα τα μεγέθη , ποιο είναι το προσβαλλόμενο έννομο αγαθό; Και πως το κολάζουμε αυτό ; με την άκρατη ποινικοποίηση και την προστιματικοποίηση δεν γίνεται αυτό το πράγμα. Δεν μπορεί να βγει άλλο δηλαδή. Δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση. Έχουμε φτάσει σε απύθμενα σημεία πλέον σκληρότητας και αναλγησίας κοινωνικής , νομοθετικής , το ζούμε αλλά δεν υπάρχει καμία κινητοποίηση και καμία διαμαρτυρία. Και έρχεται λοιπόν μια ωραία πρωία και αφού το ζούμε πάμε σε έναν χώρο που το ζούμε και λέμε α! ωραία τι να κάνουμε αυτή είναι η νομοθεσία. Και επαναλαμβάνω και πάλι , εγώ την ξέρω τη λύση αλλά θα φανώ εξτρεμιστής άμα την πω αφήστε λοιπόν τη λύση, γιατί έρχεται εκεί πέρα και κάποια στιγμή τι να σου κάνει επαφιέμεθα λέμε στη δικαιοσύνη , δείχνει μια κατανόηση η δικαιοσύνη .
- Ρυθμίσατε κύριε ; δεν ρύθμισα κύριε πρόεδρε- προσπαθεί και ο δικαστής όσο μπορεί τις ποινές αναβολή…αναβολή…αναβολή …στο τέλος καταδίκη. Και τι γίνεται με την καταδίκη; Επιτρέπει το ποινικό σου μητρώο μια αναστολή πάρτη αναστολή επί τριετία. Τη δεύτερη φορά που θα καταδικαστείς πάει και το ευεργέτημα της αναστολής πλήρωσε την ποινή …ποια ποινή να πληρώσεις όταν δεν έχεις. Που οδηγήσε; στη φυλακή. Ας φτιάξουνε λοιπόν φυλακές να κλείσουνε τους οικονομικούς εγκληματίες. Αλλά αν μιλήσει κάποιος για το 120 παρ.4 θα θεωρηθεί εξτρεμιστής.
Βαλιώτης Ευάγγελος: Καταρχήν δεν πρέπει το δημοτικό συμβούλιο να θεωρηθεί κύριε πρόεδρε εξτρεμιστές. Το δημοτικό συμβούλιο είναι όργανο και κατάλαβα τι εννοείτε κατάλαβα τι εννοείτε , είναι όργανο το οποίο αποφασίζει για τα πράγματα που αφορούν τους δημότες και τους πολίτες . Είναι ένα ζήτημα που έβαλαν οι σύλλογοι και σίγουρα δεν μπορούμε να πούμε όχι στο ψήφισμα. Όμως οφείλουμε..
Πλειώτας Χρήστος (Πρόεδρος Δ. Σ. ): Όλοι μας το βάζουμε αυτό όλοι είμαστε μέλη.
Βαλιώτης Ευάγγελος: οφείλουμε όμως να πούμε μερικά πράγματα. Ήδη σήμερα προχθές συζητήσαμε ένα ψήφισμα για τους αγρότες, σήμερα οι αγρότες της Λακωνίας μια μερίδα αγροτών της Λακωνίας και της Αρκαδίας έχουν βγάλει τα τρακτέρ τους στα Βούρβουρα των Καρυών. Κατά συνέπεια είναι άνθρωποι οι οποίοι βγαίνουν στους δρόμους και θέλω να πω ότι τα ψηφίσματα , αν είναι να στείλουμε ένα ψήφισμα προς το Υπουργείο και να το πάρει το Υπουργείο να το διαβάσει χωρίς να υπάρχει κινητοποίηση του κόσμου , ενημέρωση του κόσμου, δεν πιάνουν τόπο από άποψη διαδικασίας δηλαδή και διεκδίκησης. Και θέλω να ρωτήσω. Μπήκανε 32 φορείς και πιστεύω ότι πρέπει να είναι όλοι οι φορείς του νομού νομίζω.
Πλειώτας Χρήστος (Πρόεδρος Δ. Σ. ): το σύνολο πρέπει να είναι .
Βαλιώτης Ευάγγελος: το σύνολο. Αν αυτοί οι φορείς μαζεύονταν τα διοικητικά τους συμβούλια στην αίθουσα εδώ τη δικιά μας στην αίθουσα τη μεγάλη 150-200 άτομα και έκαναν την ανάλυση αυτών των προβλημάτων σίγουρα δεν θα υπήρχε το πρόβλημα μόνο από τον Ιούλιο που πέρασε ο νόμος και είναι αυτοί της εφορίας , θα υπήρχε το πρόβλημα το έντονο …το οποίο το ξέρουμε και συμφωνώ με το Βαγγέλη ότι το νιώθουμε στο πετσί μας , ότι τα μισά μαγαζιά της Σπάρτης είναι ανοίκιαστα , ξενοικιάζονται έχουν κλείσει , άνθρωποι μπαίνουν στις στρατιές των ανέργων εκεί που είπατε 50% και συμφωνάμε κύριε πρόεδρε στους νέους ανέργους είναι στο 35% οι άνεργοι και ψάχνει το κράτος να βρει τρόπους για να μειώσει την ανεργία με όλα αυτά τα προγράμματα , που για εμάς είναι πείνας, για αυτό χρειάζεται να μπούνε σε αγωνιστική κινητοποίηση οι φορείς και πιστεύω …εμείς θα το στηρίξουμε αλλά αν δεν μπείτε μπροστά στους αγώνες και στη συνεργασία με τους άλλους φορείς και τους αγρότες και τους άλλους δεν θα καταφέρουμε τίποτα. Για αυτό χρειάζεται είναι επιτακτική ανάγκη συντονισμού . Και αυτό το ρόλο πρέπει να παίξει το δημοτικό συμβούλιο . Όχι μόνο ως προς το ψήφισμα αλλά και το συντονισμό των αγώνων. Πρέπει να μπούμε μπροστά. Με αυτήν την έννοια βάζω μια άλλη διάσταση και πρέπει να το δούμε γιατί θα μας απασχολούν συνέχεια τέτοια έντονα προβλήματα δεν είναι μόνο αυτό θα έρθουν και άλλα .
Πλειώτας Χρήστος (Πρόεδρος Δ. Σ. ): κ. Δημητρόπουλε, το υποβιβάσατε μόνοι σας το θέμα διότι ενώ εσείς παρίστασθε και καλά κάνετε εκπροσωπείτε τον σύλλογό σας ,κανένας άλλος υπεύθυνος δεν ήρθε εδώ πέρα στο δημοτικό συμβούλιο σήμερα που έπρεπε να έχει τριακόσιους ανθρώπους και να σείεται η αίθουσα. Το υποβιβάσατε , όχι εσείς προσωπικά όλοι όσοι το έχουν υπογράψει . Θα ήταν τελείως διαφορετική η κατάσταση σας πληροφορώ αν γινόταν αυτό σε όλους τους δήμους της Λακωνίας και ευρύτερα. Σκεφτείτε μόνο τι σας λέει ο πρόεδρος αυτή τι στιγμή του δημοτικού συμβουλίου ,ένα έγγραφο ψυχρό το οποίο βέβαια έχει 32 επαγγελματικούς και επιστημονικούς συλλόγους και φορείς , σήμερα κόβει πίττα ο εμπορικός σύλλογος γιατί τώρα στις 7 η ώρα που συζητείται αυτό το θέμα και θέλει την έκφραση θέσης του δημοτικού συμβουλίου. Και τα λέω και με το σύλλογό μου το δικηγορικό σύλλογο γιατί να μην είναι εδώ ο πρόεδρος τους δικηγορικού συλλόγου ο πρόεδρος του ιατρικού συλλόγου, ο πρόεδρος του συλλόγου μηχανικών, όλοι όσοι υπογράφουν. Γιατί; Βλέπεται λοιπόν έχει δίκιο και ο κύριος Βαλιώτης και ο κύριος Καλομοίρης έχει δίκιο. Εσάς δεν το λέω προσωπικά σας το λέω για να το μεταφέρεται και εσείς και να ακουστεί. Εσείς είστε εδώ. Τι θέλετε κύριε Περγαντή για να το κλείσουμε.
Περγαντής Σταύρος ( Πρόεδρος τ. κ. Παρορείου): Θεωρώ και εμείς και εγώ δηλαδή ότι αυτό το πρόβλημα και το ψήφισμα που καταθέτει ο κύριος Δημητρόπουλος είναι πολύ σοβαρό και δεν νομίζω να υπάρχει και κάποιος που να πει όχι. Από εκεί και πέρα θεωρώ ότι στο κάθε δημοτικό συμβούλιο θα έχουμε και από ένα ψήφισμα . Δεν είναι μόνο αυτό το επάγγελμα ή τα επαγγέλματα που θέλουν ρύθμιση και πρέπει να δούμε ποιοι από τους Έλληνες δεν έχουν κάνει ρύθμιση δεν έχουν ρυθμιστεί. Πιστεύω ότι πολλές κατηγορίες ανθρώπων όπως είναι και οι πολύτεκνοι , οι τρίτεκνοι και όλα τα άλλα τα επαγγέλματα έχουν πάρα πολλά προβλήματα. Όμως το δημοτικό συμβούλιο κάθε φορά θα φέρνει και ένα ψήφισμα για να καταθέτει να λέει ναι δεν θέλουμε άλλα μέτρα δεν θέλουμε άλλα μέτρα. Από εκεί και πέρα όμως τα αποτελέσματα είναι αρνητικά. Εμείς σαν δημοτικό συμβούλιο και σαν αιρετοί πιστεύουμε ότι και με αυτοί την ψήφο μας , αν μπορούμε να επηρεάσουμε τους παραπάνω έχει καλώς , διαφορετικά θα μείνουμε στο έλεος.
Δημητρόπουλος Νικόλαος(πρόεδρος Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Λακωνίας): Θέλω καταρχήν να σας ευχαριστήσω , θα συμφωνήσω με αυτά που είπε ο πρόεδρος και ο Δήμαρχος , θα συμφωνήσω και με τους υπόλοιπους βέβαια μόνο μια απάντηση στο σύντροφο τον Αντώνη, επανειλημμένα Αντώνη μου σε έχω καλέσει στην Ομοσπονδία να έρθεις να συμμετέχεις , επανειλημμένα σε έχω καλέσει ποτέ δεν ήρθες. Το ίδιο έκαναν και τόσοι άλλοι που σήμερα δεν ήρθανε. Αλλά εν πάση περιπτώσει το ότι επικεντρωνόμαστε σε αυτό το πρόβλημα δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε κάνει χίλια δυο άλλα πράγματα για άλλα προβλήματα. Αυτό το θεωρούμε κορυφαίο , θεωρούμε ταφόπλακα για τους μικροεπαγγελματίες για αυτό κάναμε τέτοια κινητοποίηση. Δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε κάνει κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες και κινήσεις για άλλα θέματα που κάνουμε καθημερινά. Αυτό το αξιολογήσαμε ότι είναι πολύ σοβαρό και μας βάνει στο περιθώριο. Για αυτό το κάναμε και μεμονωμένα , όχι ότι δεν υπάρχει και άλλα προβλήματα και πράγματι ελάτι να αγωνιστούμε όλοι μαζί να τα λύσουμε και τα άλλα προβλήματα εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση.
Πλειώτας Χρήστος (Πρόεδρος Δ. Σ.) : Καλώς συμφωνούμε λοιπόν με το διατακτικό μέρος της εισηγήσεως. Ομόφωνα λοιπόν .
Κατόπιν των ανωτέρω το Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης αφού έλαβε υπόψη την ανωτέρω εισήγηση , και μετά από διαλογική συζήτηση η οποία έχει απομαγνητοφωνηθεί )
Αποφασίζει Ομόφωνα
1) Εκφράζει ευθεία και ξεκάθαρη θέση καταδίκης των διατάξεων των νόμων 4172/2013 , 4174/2013 και 4223/2013 και να ζητά την άμεση κατάργηση τους επισημαίνοντας τον κίνδυνο καθίζησης της μικρομεσαίας επαγγελματικής δραστηριότητας στο Δήμο Σπάρτης από την εφαρμογή τους.
2) Υιοθετεί όλες τις θέσεις της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Λακωνίας και όλων των σωματείων επαγγελματικών και επιστημονικών συλλόγων που υπογράφουν το συγκεκριμένο ψήφισμα και συντάσσεται με τις δίκαιες διεκδικήσεις τους .
3) Η απόφαση αυτή θα δημοσιοποιηθεί σε όλα τα μέσα μαζικής επικοινωνίας και θα αποσταλεί στους βουλευτές του νομού , τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και σε όλους του Δήμους της Λακωνίας καλώντας τους να λάβουν όμοιες αποφάσεις.
Η παρούσα απόφαση πήρε αριθμό 31/05-02-2014