Οι τάξεις Ε κ ΣΤ του 4ου Δημ. Σχ.στην Αθήνα
ΣΠΑΡΤΗ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε κ ΣΤ τάξεων του 4ου Δημοτικού Σχολείου μαζί με τον Δ/ντή του σχολείου κ.Ηλία Μουστάκη και τους/τις Εκπ/κούς Πολυτίμη Νικολακάκου, Χρύσα Καράμπελα, Βασίλη Λαγό και Πηνελόπη Χριστάκου επισκεφτήκαμε την Αθήνα την Τρίτη, 31 Μαΐου.
Η εκδρομή είχε εκπαιδευτικό χαρακτήρα και τρεις βασικούς προορισμούς. Το Εθνικό Αστεροσκοπείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Ο πρώτος χρονικά προορισμός της ομάδας ήταν Εθνικό Αστεροσκοπείο, που ιδρύθηκε το 1842 και αποτελεί το πρώτο ερευνητικό κέντρο στη χώρα μας. Βρίσκεται στο λόφο των Νυμφών, απέναντι από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης και δίπλα στο λόφο της Πνύκας. Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Γεωαστροφυσικής, όπου εκτίθενται επιστημονικά όργανα που χρησιμοποιήθηκαν από τους ερευνητές για την παρατήρηση του σύμπαντος, την μέτρηση του χρόνου, τον επίσημο προσδιορισμό της ώρας της Ελλάδος, όπως επίσης για παρατηρήσεις και καταγραφές στους τομείς της Σεισμολογίας και Μετεωρολογίας.
Σειρά είχε το κτήριο Σίνα, όπου παιδιά και εκπαιδευτικοί θαύμασαν το πρώτο τηλεσκόπιο του Εθνικού Αστεροσκοπείου, που αποκτήθηκε το 1846, όπως και το τηλεσκόπιο Δωρίδη, που αποκτήθηκε το 1902 με τη χρηματοδότηση του Δημητρίου Δωρίδη, Έλληνα της Γαλλίας.Ο ανοιγόμενος θόλος , έμβλημα του κτηρίου, εντυπωσίασε τα παιδιά, που αυθόρμητα άρθρωσαν επιφωνήματα ενθουσιασμού.
Αφού όλοι απήλαυσαν την υπέροχη θέα από το λόφο, πήραν το δρόμο προς το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ένα από τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου στον τομέα της αρχαίας τέχνης. Στις συλλογές του εκπροσωπούνται όλοι οι πολιτισμοί που άνθισαν στην ελληνικό χώρο από την προϊστορική εποχή ως το τέλος της Ρωμαιοκρατίας. Το νεοκλασικό σχέδιο του Μουσείου έρχεται σε πλήρη συμφωνία με τα εκθέματα που περιέχει.
Ήταν μια μοναδική εμπειρία για τα παιδιά, καθώς ζωντάνεψαν μπροστά στα μάτια τους όλα τα γλυπτά, τα ανάγλυφα και τα αγγεία, που παρατηρούσαν τόσο καιρό μέσα από τις εικόνες των βιβλίων τους. Εντυπωσιακό ήταν, ότι η απαράμιλλη ομορφιά των εκθεμάτων είχε καθηλώσει τα παιδιά, των οποίων η συμπεριφορά αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν άψογη.
Μετά τις καθιερωμένες αναμνηστικές φωτογραφίες στον κήπο του Μουσείου και τις θριαμβευτικές παιδικές ιαχές, η ομάδα οδηγήθηκε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το πιο παληό και φημισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Ελλάδας στον τομέα της τεχνολογίας.
Στο κτήριο της Πρυτανείας υποδέχτηκε τους επισκέπτες η Δρ. Γιαννούτσου, καθηγήτρια της Αρχιτεκτονικής. Σε αίθουσα των φοιτητών-αρχιτεκτόνων, ανάμεσα σε σχεδιαστήρια και πάγκους εργασίας, η κ. Γιαννούτσου ενημέρωσε τα παιδιά και τους καθηγητές τους για την ίδρυση και λειτουργία του Πολυτεχνείου, τις σχολές και τις επαγγελματικές κατευθύνσεις που προσφέρουν, σε συνδυασμό με τα επιστημονικά εφόδια που αποκτούν οι πτυχιούχοι των σχολών.
Θαυμάσια εμπειρία υπήρξε η περιήγηση στην Κεντρική Βιβλιοθήκη του Ε.Μ.Π, την πρώτη πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη της χώρας. Εκεί τα παιδιά έμειναν άφωνα από την πληθώρα των βιβλίων και ήρθαν σε άμεση επαφή με τα αναγνωστήρια και τις αίθουσες ομαδικής και ατομικής μελέτης των φοιτητών.
Μέρος των εξόδων της εκδρομής ανέλαβε ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου.
Σε σχετικό σημείωμα που υπογράφει για το 4ο Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης η κ. Πηνελόπη Χριστάκου σημειώνεται: "Οι σχολικές εκδρομές είναι μια ξεχωριστή εμπειρία για τα παιδιά, και δεν αποτελούν μόνο μια σύντομη διαφυγή από την καθημερινότητα (που βεβαίως κι αυτή είναι απαραίτητη και μόνο οφέλη έχει). Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την κοινωνική ζωή, την επιστήμη και τον πολιτισμό , με ανθρώπους που υπηρετούν τέχνες και γράμματα, κι έτσι η εκπ/κή διαδικασία επεκτείνεται πέραν της τάξης. Το μυαλό ανοίγει, το μάτι γεμίζει, η καρδιά μαθαίνει.
Το πιο σημαντικό είναι ότι τους παρέχεται η ευκαιρία για μια διαφορετική μεταξύ τους προσέγγιση, πολύ πιο ελεύθερη κι άρα πιο μεστή. Η εμπειρία έχει δείξει, ότι στις σχολικές εκδρομές οι σχέσεις ενδυναμώνονται και οι φιλίες αποκτούν στέρεη βάση .
Κι ας μην ξεχνάμε : "τα ταξίδια και το διάβασμα μάς κάνουν καλύτερους ανθρώπους''.
Και του χρόνου! Καλό καλοκαίρι!".