ΑΝΔΡΑΒΙΔΑ. Νεκρός βρέθηκε ο συγκυβερνήτης του F4 Phantom, Υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας 29 ετών, το οποίο συνετρίβη το πρωί της Δευτέρας ενώ εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση.

Οι έρευνες συνεχίζονται για τον κυβερνήτη του αεροσκάφους, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών, στην περιοχή πτώσης του αεροσκάφους.

Το «LIVE NEWS» επικοινώνησε με τον πατέρα του αγνοούμενου πιλότου, ο οποίος τόνισε:

«Ήρθαν από το επιτελείο της Αεροπορίας εδώ στο σπίτι και μας είπαν ότι ψάχνουν τοn γιο μου και τον άλλο πιλότο. Από τη Μονάδα του με ενημέρωσαν πάρα πολύ νωρίς για το τι συνέβη, Αλλά τώρα ήρθαν αυτοπροσώπως έξω από την πόρτα μου και μου είπαν ότι κατέπεσε το αεροπλάνο και ότι είναι σε εξέλιξη η έρευνα και για τα δύο παιδιά».

Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας:

Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου - Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών.

Μία μεγάλη περιοχή δυτικά του Κατακόλου έχει γεμίσει με συντρίμμια τα οποία μεταφέρονται στο λιμάνι της περιοχής, ενώ είναι ορατές κηλίδες από καύσιμα που πιθανότατα ανήκουν στο F-4 Phantom.

Το χρονικό της πτώσης του F-4 Phantom

Όλα ξεκίνησαν το πρωί της Δευτέρας (30/01) όταν ο σχηματισμός δύο μαχητικών F-4 Phantom απογειώθηκε από την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα, πραγματοποιώντας εκπαιδευτική άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας», που σημαίνει πολύ χαμηλά ύψη.

Περίπου 8 μίλια δυτικά του Κατακόλου, ο επικεφαλής του σχηματισμού ενημέρωσε τον πως το ζευγάρι του είχε καταπέσει στη θάλασσα. Αμέσως σήμανε συναγερμός στην Πολεμική Αεροπορία, το Λιμενικό και όλες τις αρμόδιες Αρχές, ώστε να εντοπιστούν οι χειριστές του F-4 Phantom και το μαχητικό.

Αμέσως έσπευσαν στην περιοχή 2 ελικόπτερα ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα ήταν και ένα C-130.

Αν και αρχικά υπήρξαν πληροφορίες πως ο Σμηναγός και ο Υποσμηναγός έχουν χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα εγκαταλείποντας το μαχητικό, τελικά έγινε γνωστό πως οι δύο Ίκαροι δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση του συστήματος ασφαλείας.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης πως οι δύο χειριστές είχαν ενημερώσει νωρίτερα για βλάβη στο μαχητικό τους, λαμβλάνοντας εντολή για άμεση εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Ωστόσο, αυτά τα κρίσιμα δευτερόλεπτα κανείς δεν γνωρίζει τι συνέβη και οι δύο πιλότοι μας δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν.

Λίγο μετά τις 12:30 το μεσημέρι, εντοπίστηκαν τα πρώτα συντρίμμια του μαχητικού:

Εκτιμήσεις για τεχνική βλάβη

Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο ε.α. Βασίλη Γεωργούση, εφόσον επιβεβαιωθούν οι πρώτες πληροφορίες οι δυο ιπτάμενοι είχαν ενημερώσει ότι θα εκαταλείψουν το αεροσκάφος, αυτό σημαίνει, όπως τονίζει, ότι υπήρχε τεχνική βλάβη, η οποία δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί.

«Υποθέτω λόγω του σημείου πως ήταν σε καθοδο προς το αεροδρόμιο, λόγω του τεχνικού προβλήματος, επιδεινώθηκε η κατάσταση, και σε ασφαλές ύψος το εγκατέλειψαν» είπε. «Μπορεί να είναι βλάβη κινητήρα, βλάβη πηδαλίου ή στα υδραυλικά συστήματα» πρόσθεσε τονιζοντας πως όταν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί η βλαβη είναι υποχρεωμένοι οι πιλότοι να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις