ΝΕΑΠΟΛΗ. «Τακτικός «βομβαρδισμός» με ανακοίνωση για τη σχολή πλοιάρχων στη Νεάπολη η οποία προς το παρόν αποτελεί ευσεβή του πόθο σε κάποιο μέλλον που δεν έχει επακριβώς προσδιοριστεί πότε θα λειτουργήσει εν τέλει». Σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται η δημοτική σύμβουλος Θεοδούλη Σπυριδάκου «η σχολή Νεαπόλεως ανακοινώθηκε αρχικά πως θα λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο 2022, στη συνέχεια δια στόματος δημάρχου, μάθαμε ότι επειδή τώρα ανακατασκευάζεται το παλιό Γυμνάσιο της Νεάπολης η σχολή θα ξεκινήσει να υποδέχεται Σπουδαστές, τον Σεπτέμβριο του 2023. Η σύμβουλος θεωρεί τους ισχυρισμούς ψευδείς.

Όπως μάλιστα «η δημοτική αρχή στο αντίστοιχο Δελτίο Τύπου απέφυγε να αναφέρει την αλήθεια, ότι δηλαδή ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ενέκρινε το αίτημα για την κατ’ εξαίρεση χρηματοδότηση της σχολής για το έτος 2024!»

Η κ Θ. Σπυριδάκου βλέπει ως συνοδοιπόρο της δημοτικής αρχής τον Βουλευτή Λακωνίας κ. Δαβάκη, που πληροφορεί για την Σχολή με την «γνωστή» φωτογραφία με τον Πρωθυπουργό» και τον δήμαρχο.

Ποια είναι όμως η αλήθεια; Τι κρύβει αυτή η εμμονή δημοσιευμάτων;

Η Θεοδούλη Σπυριδάκου, γράφει:

«Κατά πόσο αυτό το «λιβάνισμα» εξυπηρετεί την εικόνα της Κυβέρνησης εκ μέρους του μακροβιότερου Βουλευτή, κου Δαβάκη, όπου επί των ημερών του η Λακωνία οδηγήθηκε και οδηγείται σε πλήρη παρακμή, κλείσιμο Τμημάτων Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην Σπάρτη, Κατάργηση της πλήρους λειτουργίας του ΚΕΕΜ, Οδικό Δίκτυο της ντροπής, ευχολόγια για ανύπαρκτα αεροδρόμια, δραματική μείωση του πληθυσμού, ανυπαρξία εργατικού δυναμικού και εγκατάλειψη της γης και τόσα άλλα;»

Αναφέρεται στη συστηματική προσκόλλησή του βουλευτή σε έναν και μόνο συγκεκριμένο δήμαρχο της Λακωνίας ο οποίος όπως σημειώνει ηττήθηκε σε αγωγές εναντίον της αντιπολίτευσης πρωτόδικα.

Όπως υπογραμμίζει η δημοτική σύμβουλος Μονεμβάσιας «ο Βουλευτής και η δημοτική αρχή, στις κατά καιρούς ανακοινώσεις τους,… παραλείπουν να παρουσιάσουν τις συνολικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την (προ λίγων μηνών) επίσκεψή του στην Τρίπολη.

Εκεί, ο Υπουργός Ναυτιλίας, κος Πλακιωτάκης, έκανε λόγο για δύο (2) σχολές, μία εκ των οποίων θα λειτουργήσει στην Μπούκα της Μεσσήνης κοντά στην Καλαμάτα. Σε ότι αφορά την ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στη Μπούκα (κοντά στην Καλαμάτα), το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα αξιοποιήσει εκτάσεις (50 στρεμμάτων) που έχουν παραχωρηθεί από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών από το 1978 σκοπεύοντας να δημιουργηθεί μια σύγχρονη με βάση τα διεθνή πρότυπα, ΠΡΟΤΥΠΟ σχολής ΑΕΝ και ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ μια ακόμα σχολή ΑΕΝ.

Έτσι, έπειτα από τις προκαταρκτικές ενέργειες αξιοποίησης που έχουν πραγματοποιηθεί, θα δημιουργηθεί μία ολοκληρωμένη εγκατάσταση στην Καλαμάτα, που θα περιλαμβάνει την Ακαδημία Πλοιάρχων και Μηχανικών, Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού, Σχολή Σωστικών & Πυροσβεστικών Μέσων, κοιτώνες και αθλητικές εγκαταστάσεις

Ο Υπουργός τόνισε ότι «οι εγκαταστάσεις αυτές και κυρίως οι κοιτώνες και οι αθλητικές εγκαταστάσεις μπορούν να λειτουργήσουν τους 2 καλοκαιρινούς μήνες και ως κατασκήνωση για τα παιδιά (ή και τις οικογένειες) των στελεχών του Λ.Σ. και του Υπουργείου Ναυτιλίας γενικότερα. Παράλληλα, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), έχει προβεί σε πολλαπλές ανακοινώσεις καθολικής στήριξης της Ακαδημίας στην περιοχή της Καλαμάτας σε αντίθεση με αυτή της Νεάπολης.

Στις 4 Ιανουαρίου 2022, ο τότε Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κος Θεόδωρος Βενιάμης, ανακοίνωσε την πρόθεση της Ένωσης για τη δημιουργία της εν λόγω Ακαδημίας με τίτλο «Πρότυπη ΑΕΝ-ΚΕΣΕΝ-Σχολής Σωστικών» στο ιδιόκτητο οικόπεδο 50 στρεμμάτων στον Δήμο Μεσσήνης κοντά στην Καλαμάτα, με πρόβλεψη 12.000 τ.μ. κτηριακών υποδομών όπως: αίθουσες διδασκαλίας, αμφιθέατρα, κοιτώνες, πισίνα, γήπεδα, parking, κ.ά., με εκτιμώμενο κόστος 12 εκατομμύρια ευρώ. Κοντολογίς, πρόκειται για ένα μεγάλο εκπαιδευτικό campus για την Ναυτιλία όπου παράλληλα θα φοιτούν και ναυτικοί για να λαμβάνουν τις απαραίτητες πιστοποιήσεις τους (Σωστικά, επιτροπές κλπ).

Εσείς κύριοι, τι ακριβώς θα φτιάξετε με την ΕΚΤΑΚΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΥΨΟΥΣ 500 χιλιάδων ευρώ την στιγμή που η επίσης «μελλοντική» ανακαίνιση στο Καρνάγιο Νεάπολης Βοιών θα στοιχίσει περίπου 300 χιλιάδες ευρώ; Τι θα πει «έκτακτη» χρηματοδότηση; Ποιος πήρε την τακτική; Ακόμα και ο Υπουργός κ. Πλακιωτάκης στην ομιλία του στην Τρίπολη δυσκολεύτηκε να επιχειρηματολογήσει υπέρ της σχολής πλοιάρχων στην Νεάπολη λέγοντας ότι:

«Η ίδρυση και λειτουργία σχολής πλοιάρχων στην Κοινότητα Νεάπολης του Δήμου Μονεμβασιάς, συνάδει με τη μακρά ναυτική παράδοση και την έντονη ενασχόληση με τη ναυτιλία των κατοίκων των Δήμων Μονεμβασιάς, Ελαφονήσου και Κυθήρων, καλύπτει πραγματικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και υπηρετεί τη στρατηγική για ενίσχυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και τη μεγαλύτερη απορρόφηση Ελλήνων ναυτικών από την ελληνική και παγκόσμια αγορά εργασίας».

Δηλαδή, «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι»!

Δύσκολο βέβαια, να επιχειρηματολογήσεις όταν υπάρχουν όμορες και ιστορικά καταξιωμένες σχολές όπως εκείνη του Ασπροπύργου, της Ύδρας, της Σύρου, των Χανίων αλλά και η νέα ΠΡΟΤΥΠΗ στην Καλαμάτα και όταν μάλιστα εκεί προσφέρεται δωρεάν στέγη και σίτιση για όλους τους σπουδαστές.

Επιπρόσθετα, είπε ότι: «ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ σε κλίμακα μεγέθους υποδομών, προσωπικού και σπουδαστών, το επίπεδο των υφιστάμενων ΑΕΝ σε Οινούσσες, Σύρο και Κύμη, έχοντας δυναμικότητα 40 ατόμων κατ’ έτος». Δηλαδή δεν θα είναι καν στο επίπεδο παλαιότερων σχολών. Ακόμα και αν αυτό είναι κατανοητό, εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι το εξής:

Πώς οι «κατά προσέγγιση» δήμαρχος και βουλευτής και λοιποί παράγοντες αισθάνονται δικαιωμένοι;

Επίσης, επειδή κατά καιρούς στελέχη της Ναυτιλίας έχουν διαπιστώσει ότι η Ναυτική Εκπαίδευση έχει ανάγκη από σύγχρονες εγκαταστάσεις και δημιουργία μιας σχολής-πρότυπο όπως συμβαίνει στο εξωτερικό, που θα προσφέρει και καινοτόμες υπηρεσίες στην Ναυτιλία, όπως για παράδειγμα, το πέρασμα του ελληνικού νηολογίου στην εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ώστε οι εγγραφές και διαγραφές πλοίων να γίνονται τάχιστα όπως συμβαίνει με τα ξένα ανταγωνιστικά νηολόγια.

Για αυτό ακριβώς τον λόγο η Επιτροπή Εφοπλιστών έχει εισηγηθεί να προχωρήσει από την αρμόδια Επιτροπή η μελέτη αλλαγής της ύλης στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού στην οποία συμμετέχει από το Ίδρυμα Ευγενίδη

Αυτό λοιπόν το διακύβευμα έρχεται να καλύψει η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στη Μπούκα της Καλαμάτας όπου έχει ανακοινωθεί ότι θα διαθέτει υπερσύγχρονο εξοπλισμό και θα μπορεί να φιλοξενεί 3.000 - 5.000 σπουδαστές-σπουδάστριες στα πρότυπα αντίστοιχων σχολών του εξωτερικού το οποίο θα την καθιστά ικανή να προσελκύσει και φοιτητές από το εξωτερικό εάν δημιουργήσει αγγλόφωνα τμήματα!

Και γιατί ενώ στην Καλαμάτα θα γίνει μια τέτοια αξιόλογη επένδυση με τμήματα πλοιάρχων, μηχανικών, επιμόρφωσης στελεχών εμπορικού ναυτικού, σωστικών και πυροσβεστικών μέσων κ.ά., στην Νεάπολη ανακοινώθηκε μόνο τμήμα Πλοιάρχων; Δεν θα μπορούσε επιτέλους να γίνει μια σωστή σχολή ΑΕΝ στην Νεάπολη αντί στην Καλαμάτα; Τότε θα άξιζε τουλάχιστον ο κόπος!

Μήπως τελικά κύριοι, η φωτογράφιση με τον Πρωθυπουργό έγινε ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΥΧΑΙΑ, μόλις λίγες εβδομάδες μετά την ανακοίνωση του Προέδρου των Ελλήνων Εφοπλιστών για την ίδρυση της Ακαδημίας της Καλαμάτας;

Μήπως κύριοι, το χειρόγραφο «ΟΚ» που αναγραφόταν πάνω στο μονοσέλιδο έγγραφο που μας πλασάρατε διαδικτυακά, αφορούσε σε απλό «ΟΚ» σε απάντηση τους αιτήματος για την πραγματοποίηση του ραντεβού μέσω της Γραμματέως του Πρωθυπουργού.

Μήπως η νέα Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κα Μελίνα Τραυλού έχει θέσει σε προτεραιότητα τη Σχολή της Μπούκας Καλαμάτας που «θα προσελκύει - μαγνητίζει τη νεολαία η οποία διαβαίνοντας την πύλη θα νιώθει ότι εισέρχεται σε έναν σύγχρονο ναυτιλιακό κόσμο όπου θα σπουδάσει τη ναυτιλία της επόμενης ημέρας με τα πιο σύγχρονα μέσα»;

Επίσης δημοσιεύματα αναφέρουν, ότι τα βασικά θέματα με τα οποία θα κληθεί να ασχοληθεί το νέο 30μελές Διοικητικό Συμβούλιο που προεδρεύει η κα Μελίνα Τραυλού, είναι η διττή πολιτική για θέματα περιβάλλοντος. Είναι άλλωστε γνωστή η κατεύθυνση της ΕΕ και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σε περιβαλλοντικά θέματα σχετιζόμενα με τα μέτρα για την μείωση σε πρώτη φάση και την εξάλειψη ακολούθως, των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, θέμα το οποίο βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Μήπως για αυτό η Καλαμάτα εντάχθηκε πρότινος στις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της Ευρώπης; Μήπως γι αυτό μας φόρτωσαν στον Λακωνικό και το ship to ship για το οποίο η δημοτική αρχή δεν έχει βγάλει ακόμα τσιμουδιά με αντάλλαγμα ίσως μια κατά προσέγγιση σχολή πλοιάρχων;

Πώς θα ανταγωνιστούμε την Καλαμάτα όταν εκεί υπάρχουν διεθνώς αναγνωρισμένα τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το Διεθνές Αεροδρόμιο, Νέα Φοιτητική Εστία (που θα λειτουργεί και ως θέρετρο για τα στελέχη), Σιδηροδρομικό και πρότυπο Εθνικό Οδικό Δίκτυο σύνδεσης με την Αθήνα και ένας ατέλειωτος συγκριτικός κατάλογος με έργα υποδομής που είτε υφίστανται είτε έχουν ήδη δρομολογηθεί να κατασκευαστούν στο προσεχές διάστημα;

Μόνο αν σε επίπεδο Πελοποννήσου η σχολή της Νεάπολης ήταν ΜΙΑ και μοναδική στα πρότυπα της αντίστοιχης που ιδρύεται στην Καλαμάτα, θα μπορούσαμε να μιλάμε για θεάρεστο έργο που θα έδινε ώθηση στον Τόπο μας. Αυτό όμως για να συμβεί, χρειάζεται στρατηγικός σχεδιασμός που οι διαρκώς διαφημιζόμενοι και αυτοπροβαλλόμενοι… ΔΕΝ διαθέτουν!»

Η κ. Σπυριδάκου καταλήγει αναφερόμενοι και σε άλλες υποθέσεις όπως το αεροδρόμιο στα Βάτικα, το κλειστό γυμναστήριο της Νεάπολης Βοιών, το πολιτιστικό κέντρο στη ΣΥΚΙΚΗ των Μολάων, κ.α.

Σημειώνει δε: «…Έστω και αυτή τη στιγμή κοιτάξτε γύρω σας και αν έχετε συναίσθηση, αντιληφθείτε την πραγματικότητα! Αφήστε τα επικοινωνιακά παιχνίδια και κάντε κάτι χειροπιαστό για τις κοινωνίες μας!...

«Υπάρχει και Φιλότιμο», κύριοι. Αν λοιπόν, έχετε φιλότιμο, αλλάξτε τακτική έστω και αυτούς τους λίγους μήνες που σας απέμειναν».

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις