ΣΠΑΡΤΗ. Πλήρες το πρόγραμμα δράσεων για το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Λακωνίας «Δίαυλος», τον Μάη του 2023:

  • Βιωματικό πρόγραμμα κατά του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας στους μαθητές του ΓΕΛ Σκάλας

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» , όπως και ο όρος «θυματοποίηση» χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Στα πλαίσια της πρόληψης το φαινομένου, πραγματοποιήθηκε βιωματικό πρόγραμμα κατά του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας στους μαθητές των Α1, Α2, Β1 & Β2 τάξεων του ΓΕΛ Σκάλας από την κ. Ασπασία Γκουντούνα, σε συνεργασία με την Δ/ντρια του ΓΕΛ Σκάλας κ. Στρατάκου Ευαγγελία.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε τις ημ/νιες 3, 4, 8 & 9 Μαΐου διάρκειας 2 ωρών/ συνάντηση, οι οποίες έλαβαν χώρα στις σχολικές τάξεις κατά την διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος.

  • Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Η αποτελεσματική και έγκυρη κατάρτιση των εκπαιδευτικών είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την αποτελεσματικότερη συνεργασία της σχολικής κοινότητας με την οικογένεια. Τα προγράμματα κατάρτισης εκπαιδευτικών μπορούν να συμβάλλουν στην ευαισθητοποίηση, στην απόκτηση γνώσεων, εργαλείων, μεθόδων και δεξιοτήτων τα οποία με τη σειρά τους βελτιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, την ευημερία της σχολικής κοινότητας και ενισχύουν τους εκπαιδευτικούς ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών τους.

Στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και σε συνεργασία με το ΕΠΑΛ Σπάρτης, το Γυμνάσιο Ξηροκαμπίου, το (Ε.Ε.Ε.Εκ.) Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ευρώτα, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μολάων και το Νηπιαγωγείο Μαυροβουνίου, πραγματοποιήθηκαν τρεις επιμορφώσεις:

  • Εξαρτησιογόνες Ουσίες
  • Αλκοόλ και εφηβεία
  • Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας

Οι επιμορφώσεις πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά από το επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης κα Γκουντούνα Ασπασία – Κοινωνική Λειτουργός και την επιστημονικά υπεύθυνη κα Κατερίνα Καργάκου – Κοινωνική Λειτουργός MSc, PhD©.

  • Ομιλίες σε γονείς του 8ου Νηπιαγωγείου Σπάρτης

Το να είναι ένας γονιός «κοντά» στα παιδιά του, σημαίνει κάτι παραπάνω από το να τα αγαπά και να τα φροντίζει: σημαίνει ακόμα να ενημερώνεται και να έχει άποψη τόσο για τα ενδιαφέροντα, όσο και για τους πιθανούς κινδύνους.

Σημαίνει να είναι σε επαφή με τις τρέχουσες παιδαγωγικές απόψεις και να δικτυώνονται με άλλους γονείς, ώστε να έχουν την ευκαιρία να ανταλλάσσουν εμπειρίες και να παίρνουν στήριξη και καθοδήγηση στο καθημερινό παιδαγωγικό τους έργο.

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Λακωνίας στα πλαίσια της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των γονέων σε θέματα που αφορούν τον γονεϊκό τους ρόλο και κατόπιν συνεργασίας με την Προϊσταμένη κ. Ζακελίν Ευαγγελοπούλου και τις νηπιαγωγούς του 8ου Νηπιαγωγείου Σπάρτης, υλοποίησε μια σειρά ομιλιών στους γονείς των νηπίων. Συγκεκριμένα:

  • Στις 29 Μαρτίου η κ. Κατερίνα Καργάκου- Κοινωνική Λειτουργός MSc, PhD© ανέπτυξε τη θεματική: «Θέτοντας όρια στα παιδιά»
  • Στις 26 Απριλίου η κ. Παπαδοπούλου Ιωάννα – Ψυχολόγος MSc «Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό»
  • Στις 02 Μαΐου η κ. Ασπασία Γκουντούνα – Κοινωνική Λειτουργός «Επικοινωνία και Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας» &
  • Στις 10 Μαΐου η κ. Νίκη Φανού – Κοινωνιολόγος , Στέλεχος ΕΣΠΑ ΟΚΑΝΑ «Η Βία στο χώρο της Οικογένειας και του Σχολείου»
  • Παρεμβάσεις στο Δημοτικό Σχολείο Μολάων Δήμου Μονεμβασίας

Την Τετάρτη 17 Μαΐου 2023 ολοκληρώθηκαν τρεις δίωρες συναντήσεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Μολάων του Δήμου Μονεμβασίας. Το θέμα των συναντήσεων ήταν ¨Επίλυση Συγκρούσεων¨.

Στις συναντήσεις αυτές συμμετείχαν μαθητές του δεύτερου τμήματος της Ε΄ τάξης της σχολικής μονάδας.

Οι δράσεις υλοποιήθηκαν στο χώρο του Δημοτικού σχολείου Μολάων στις 5, 12 & 17 Μαΐου 2023.

Οι μαθητές μέσω της ενεργητικής μάθησης έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη των παρεμβάσεων αυτών. Συγκεκριμένα, συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδι, συνεργάστηκαν ομαδικά καθώς μέσα από την συζήτηση ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν στα εξής:

  • Ορισμός της έννοιας της σύγκρουσης (τσακωμός).
  • Αίτια των συγκρούσεων.
  • Συναισθήματα που αναδύονται μέσα από τις συγκρούσεις.
  • Τα αποτελέσματα που πιθανόν να προκληθούν μέσα από μια σύγκρουση.
  • Στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων.

Συντονίστρια της παρέμβασης ήταν η Κοινωνιολόγος κα Φανού Νίκη - Επιστημονικό Στέλεχος ΕΣΠΑ-ΟΚΑΝΑ στο Κέντρο Πρόληψης "Δίαυλος", Νομού Λακωνίας.

  • Βιωματική εκπαίδευση για γονείς και εκπαιδευτικούς στη Σκάλα με τίτλο: «Επικοινωνία και Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας».

Το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Λακωνίας σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό κ. Καραμούζη Παναγιώτη και τον Σύλλογο Γονέων & κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού σχολείου Σκάλας, υλοποίησε μια βιωματική εκπαίδευση για γονείς και εκπαιδευτικούς με τίτλο: «Επικοινωνία και Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας».

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17 Μαΐου στο Πνευματικό Κέντρο Σκάλας και διήρκεσε 3 ώρες. Εκπαιδεύτρια της βιωματικής εκπαίδευσης ήταν η κ. Ασπασία Γκουντούνα – Κοινωνική Λειτουργός & Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης «Δίαυλος»

  • Ομιλία για τα όρια και τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση σε γονείς και εκπαιδευτικούς του Παιδικού Σταθμού Μολάων και του Νηπιαγωγείου Δαφνίου.

Ο καθορισμός ορίων για τα παιδιά είναι απίστευτα σημαντικός για τη συνολική τους ανάπτυξη και ευημερία. Τα όρια διασφαλίζουν τη σωματική και συναισθηματική ασφάλεια των παιδιών, τα διδάσκουν αυτοπειθαρχία και αυτοέλεγχο, τα εκπαιδεύουν στο να διαχειρίζονται τις παρορμήσεις τους και να αναπτύσσουν την ικανότητα να κάνουν υπεύθυνες επιλογές, να σέβονται τον προσωπικό χώρο και τα όρια των άλλων, να λαμβάνουν υπόψη τα συναισθήματα και τις ανάγκες των άλλων, ενισχύοντας έτσι την ενσυναίσθηση και τις υγιείς κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.

Επιπρόσθετα, τα όρια επιτρέπουν στα παιδιά να εξερευνήσουν την ατομικότητά τους και να αναπτύξουν τις δικές τους αξίες και πεποιθήσεις και μέσω αυτών, ενθαρρύνονται να σκέφτονται κριτικά και να λαμβάνουν αποφάσεις ευθυγραμμισμένες με τις προσωπικές τους αρχές. Τα όρια πρέπει να είναι σαφή, συνεπή και λογικά, λαμβάνοντας υπόψη τις ικανότητες και τις δυνατότητες του κάθε παιδιού και θέτοντας ως βάση την ανοιχτή επικοινωνία και τον αμοιβαίο σεβασμό, ώστε να κατακλείδι να δημιουργηθεί ένα υγιές περιβάλλον για τα παιδιά.

Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιήθηκε στις 10 Μαΐου 2023 ομιλία σε γονείς και εκπαιδευτικούς του Παιδικού Σταθμού των Μολάων και στις 16 Μαΐου 2023 σε γονείς του νηπιαγωγείου Δαφνίου με θέμα τα όρια και τη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση. Εισηγήτρια των παραπάνω ομιλιών ήταν η Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κ.Π. κα Καργάκου Κατερίνα – Κοινωνική Λειτουργός MSc, PhD©.

  • Ομαλή Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Εκπαίδευση Στελεχών ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ καθώς και παρεμβάσεις σε Δημοτικά Σχολεία

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι ένα γεγονός σημαντικό στην ζωή των παιδιών. Η μετάβαση αυτή δεν απασχολεί και δεν επηρεάζει όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο. Ωστόσο η έρευνα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό καταδεικνύει αφενός ότι το πέρασμα από τη μία βαθμίδα στην άλλη γι’ αυτήν την ηλικιακή περίοδο αποτελεί τραυματική εμπειρία για πολλά παιδιά και αφετέρου ότι υπάρχει ελλιπής πληροφόρηση και ασυνέχεια στο πρόγραμμα σπουδών των δύο σχολικών βαθμίδων.

Οι δυσκολίες προσαρμογής μπορεί να διαρκέσουν και ως την αρχή της Β’ Γυμνασίου και πολύ συχνά μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την ξαφνική πτώση της επίδοσης των παιδιών. Το γεγονός αυτό δεν αποδίδεται μόνο στην αύξηση των απαιτήσεων των γνωστικών αντικειμένων του Γυμνασίου, αλλά και σε διάφορους άλλους κοινωνικοσυναισθηματικούς παράγοντες, όπως συναισθηματική αστάθεια της εφηβείας, μεγαλύτερη επιρροή των συνομηλίκων κτλ.

Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες αυτές το Κέντρο Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ» πραγματοποιεί κάθε χρόνο παρεμβάσεις σε μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού με σκοπό την προετοιμασία τους για την Ομαλή Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Φέτος, είχαμε και την ευκαιρία, ύστερα από πρόσκληση του ΚΕΔΑΣΥ Λακωνίας, να εκπαιδεύσουμε τα στελέχη του καθώς και τα στελέχη των ΕΔΥ σε τεχνικές παρεμβάσεων για την κατάλληλη προετοιμασία των παιδιών για την ομαλή μετάβαση στο Γυμνάσιο.

Την εκπαίδευση των στελεχών συντόνισαν η κ. Παπαδοπούλου Ιωάννα, Ψυχολόγος, Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης και η κ. Καργάκου Αικατερίνη, Κοινωνική Λειτουργός και Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου.

Επίσης, πραγματοποιήθηκε από την κ. Παπαδοπούλου Ιωάννα παρέμβαση στην ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Γλυκόβρυσης, καθώς και παρεμβάσεις σε άλλα δημοτικά σχολεία από τα στελέχη των ΚΕΔΑΣΥ με εποπτεία της ιδίας.

  • Βραχεία Παρέμβαση στο Νηπιαγωγείο Αφυσσού-Κοκκινόραχης του Δήμου Σπάρτης.

Την Πέμπτη στις 16 Μαΐου 2023 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο Αφυσσού-Κοκκινόραχης του Δήμου Σπάρτης παρέμβαση με θέμα:¨ Διαχείριση Συναισθημάτων-Θυμός¨. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν και συμμετείχαν στην κατανόηση του συγκεκριμένου συναισθήματος.

Ο θυμός αποτελεί μια συναισθηματική κατάσταση, η οποία χαρακτηρίζεται από διαφορετικές εντάσεις, άλλοτε ήπιες και άλλοτε πιο έντονες .Συγκεκριμένα, ο θυμός αποτελεί ένα φυσιολογικό συναίσθημα και σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η επιλογή των σωστών τρόπων διαχείρισης του.

Τα παιδιά στην παρέμβαση αυτή μέσω εικόνων, ανάγνωσης παραμυθιών, συζήτησης, ζωγραφικής ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν για τα εξής:

  • Συναίσθημα του Θυμού.
  • Τι προκαλεί στο ανθρώπινο σώμα.
  • Πως επηρεάζει την ψυχοσύνθεση του ανθρώπου.
  • Διαχείριση του θυμού με την βοήθεια δημιουργικών τρόπων-τεχνικών.

Συντονίστρια της παρέμβασης ήταν η Κοινωνιολόγος κα Φανού Νίκη - Επιστημονικό Στέλεχος ΕΣΠΑ-ΟΚΑΝΑ στο Κέντρο Πρόληψης "Δίαυλος" Νομού Λακωνίας.

  • Παρεμβάσεις με θέμα: ¨Διαφορετικότητα¨ στο Δημοτικό Σχολείο Βλαχιώτη του Δήμου Ευρώτα.

Την Τρίτη 23 Μαΐου 2023 ολοκληρώθηκαν οι συναντήσεις τρεις(3) στον αριθμό, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Βλαχιώτη του Δήμου Ευρώτα. Το θέμα των συναντήσεων ήταν ¨Διαφορετικότητα¨.

Στις συναντήσεις αυτές συμμετείχαν μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου και έγιναν τρεις(3) συναντήσεις δυο(2) σχολικών διδακτικών ωρών. Οι παρεμβάσεις υλοποιήθηκαν στις 9,16 και στις 23 Μαΐου στο χώρο του Δημοτικού σχολείου Βλαχιώτη.

Οι μαθητές μέσω της ενεργητικής μάθησης έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της παρέμβασης αυτής. Επιπροσθέτως, συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες όπως παιχνίδι, ζωγραφική, παραμύθι καθώς και μέσα από την συζήτηση ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν στα παρακάτω:

  • Επεξεργασία της σημασίας της διαφορετικότητας.
  • Έδωσαν παραδείγματα διαφορετικότητας από την καθημερινότητα τους.
  • Αποδοχή της μοναδικότητας τους εαυτού τους.
  • Ανάπτυξη της ικανότητας της ενσυναίσθησης.
  • Μπήκαν στην θέση των άλλων και ένιωσαν τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθουν τα άτομα που βιώνουν κοινωνικό αποκλεισμό λόγω διαφορετικών χαρακτηριστικών.

Συντονίστρια της παρέμβασης ήταν η Κοινωνιολόγος κα Φανού Νίκη - επιστημονικό στέλεχος ΕΣΠΑ-ΟΚΑΝΑ στο Κέντρο Πρόληψης "Δίαυλος" Νομού Λακωνίας.

  • Επιστημονικές Δράσεις στην Ελαφόνησο.

Το Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Λακωνίας «Δίαυλος» σε συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο, το Νηπιαγωγείο και με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων της Ελαφονήσου πραγματοποίησε ένα εκπαιδευτικό διήμερο 24 & 25 Μαΐου, όπου συμμετείχαν παιδιά και γονείς σε βραχείες βιωματικές εκπαιδεύσεις.

Συγκεκριμένα, στις 24 Μαΐου το πρωί, πραγματοποιήθηκαν βραχείες βιωματικές παρεμβάσεις στα παιδιά των εξής τάξεων:

  • Α’&Β’ Δημοτικού με θέμα την «Πρόληψη της Επιθετικότητας» που υλοποίησε η κ. Παπαδοπούλου Ιωάννα – Ψυχολόγος MSc.
  • Γ’&Δ’ Δημοτικού στη θεματική «Διαφορετικότητα» που υλοποίησε η κ. Φανού Νίκη – Κοινωνιολόγος, Επιστημονικό Στέλεχος ΕΣΠΑ – ΟΚΑΝΑ.
  • Ε’ & Στ’ Δημοτικού στη θεματική «Πρόληψη του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού» που υλοποίησε η κ. Γκουντούνα Ασπασία – Κοινωνική Λειτουργός.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκαν και πάλι στο χώρο του σχολείου:

  • Βιωματικό εργαστήριο γονέων με θέμα «Ο ρόλος των γονέων στη διαχείριση του άγχους των παιδιών» που υλοποίησε η κ. Παπαδοπούλου Ιωάννα και παράλληλα
  • Εργαστήρι παιδιών με θέμα: «Συνεργασία και φιλία στο χώρο του σχολείου» που υλοποίησαν οι κυρίες Γκουντούνα Ασπασία & Φανού Νίκη.

Το πρωί της 25ης Μαΐου, η κ. Φανού Νίκη, Κοινωνιολόγος υλοποίησε στους μαθητές του Νηπιαγωγείου Ελαφονήσου βραχεία βιωματική παρέμβαση με θέμα: «Διαχείριση συναισθημάτων: Ο Θυμός».

  • Ομιλία σε γονείς και εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Μονεμβασίας με θέμα «Σεξουαλική Κακοποίηση παιδιών: Πρόληψη, Αναγνώριση και Αντιμετώπιση»

Το Κέντρο Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ» σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και το Σύλλογο Διδασκόντων του Γυμνασίοαυ Μονεμβασίας, πραγματοποίησε μία Ομιλία ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης με θέμα «Σεξουαλική Κακοποίηση παιδιών: Πρόληψη, Αναγνώριση και Αντιμετώπιση».

Το φαινόμενο της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης απασχολεί όλο και περισσότερο την κοινωνία μας αλλά και τους ειδικούς, με τον ΠΟΥ να ανακοινώνει ότι περίπου 1 στα 5 παιδιά πέφτει θύμα κάποιας μορφής σεξουαλικής κακοποίησης, ενώ στη χώρα μας υπολογίζεται ότι 1 στα 6 παιδιά θα δεχτεί κάποια μορφή σεξουαλικής βίας στη ζωή του. Οι ειδικοί αναγνωρίζουν ότι παιδική σεξουαλική κακοποίηση έχει όχι μόνο μεσοπρόθεσμες αλλά και μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών και μπορούν να περιληφθούν ανάμεσα στους βασικούς παράγοντες που κρύβονται κάτω από τους κινδύνους για την υγεία, την ασθένεια και το θάνατο.

Η πρόληψη και η έγκαιρη αναγνώριση αποτελούν το κλειδί για την καταπολέμηση του φαινομένου. Για αυτό είναι σημαντικό όλοι οι ενήλικες που εμπλέκονται στη φροντίδα των παιδιών (γονείς, φροντιστές, εκπαιδευτικοί, σημαντικοί άλλοι) να ευαισθητοποιηθούν και να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να προφυλάξουν τα παιδιά τους από τον κίνδυνο της σεξουαλικής κακοποίησης.

Η Ομιλία πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Γυμνασίου Μονεμβασίας-"Γιάννης Ρίτσος" την Κυριακή 14 Μαϊου 2023, με εισηγήτρια την κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, Ψυχολόγο MSc, Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης "ΔΙΑΥΛΟΣ".

  • Συστημικά Καφέ: Συνομιλίες με το Σχολείο και την Οικογένεια για προβλήματα και προβληματισμούς στη σχολική κοινότητα

Μετά την απομάκρυνση και την αποσύνδεση ανθρώπων αλλά και φορέων, που ήρθε ως αποτέλεσμα της πρόσφατης υγειονομικής κρίσης, το Κέντρο Πρόληψης «ΔΙΑΥΛΟΣ» προσκάλεσε εκπαιδευτικούς, γονείς και άλλους επαγγελματίες που εμπλέκονται στη σχολική κοινότητα να επανασυνδεθούν και να συνομιλήσουν για θέματα σημαντικά και επίκαιρα, που διαρκώς καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και να διαχειριστούμε στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα. Στόχος μας ήταν η κατανόηση και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, η αφύπνιση, ο γόνιμος προβληματισμός και η δημιουργία συνδέσεων και δεσμών.

Το πρόγραμμα των συναντήσεων περιλάμβανε τις εξής θεματικές:

  • Επικοινωνία και συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας
  • Στοχεύοντας σε ένα σχολείο που δεν χωράει η βία
  • Επαναπροσδιορίζοντας το ρόλο του σχολείου στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.
  • Παιδεία χωρίς αισθητική και πολιτική σκέψη;
  • Συμπεριληπτικό σχολείο: γιατί η δύναμη βρίσκεται στις διαφορές, όχι στις ομοιότητες
  • Ο ρόλος του σχολείου και της οικογένειας στην πρόληψη της έμφυλης βίας.

Το πρόγραμμα των έξι συναντήσεων ξεκίνησε στις 24/04/23 και ολοκληρώθηκε στις 29/05/23. Συμμετείχαν γονείς, εκπαιδευτικοί και ειδικοί που εμπλέκονται στη σχολική κοινότητα. Συντονίστριες της παρέμβασης ήταν το επιστημονικό στέλεχος κα Ιωάννα Παπαδοπούλου – Ψυχολόγος και η επιστημονικά υπεύθυνη κα Καργάκου Κατερίνα – Κοινωνική Λειτουργός MSc, PhD©.

  • Βραχεία Βιωματική Παρέμβαση στο Νηπιαγωγείο Μαυροβουνίου

Την Τρίτη στις 30 Μαΐου 2023 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο Μαυροβουνίου του Δήμου Ανατολικής Μάνης Βραχεία Βιωματική Παρέμβαση με θέμα: «Διαφορετικότητα».

Τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες έμαθαν να αναγνωρίζουν το διαφορετικό γύρω τους, να το αποδέχονται και να το υποστηρίζουν, αντίστοιχα. Η διαφορετικότητα αποτελεί βασικό πυλώνα της ζωής του ανθρώπου, αλλά και του πολιτισμού μας. Στην παρέμβαση αυτή μέσω εικόνων, ανάγνωσης παραμυθιού, ζωγραφικής και συζήτησης τα παιδιά:

  • Κατανόησαν ότι ο καθένας από εμάς είναι μοναδικός και ξεχωριστός.
  • Παρατηρήσαν και κατάλαβαν ότι υπάρχουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των ανθρώπων.
  • Συνειδητοποίησαν πως η μοναδικότητα του καθενός είναι αυτή που τον κάνει ξεχωριστό.

Συντονίστρια της παρέμβασης ήταν η Κοινωνιολόγος κα Φανού Νίκη - Επιστημονικό στέλεχος ΕΣΠΑ-ΟΚΑΝΑ στο Κέντρο Πρόληψης Νομού Λακωνίας "Δίαυλος".

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις