ΣΠΑΡΤΗ. Οι «…Κανονισμοί που καλύπτουν τη σηματοδότηση στους αυτοκινητοδρόμους της Χώρας προβλέπουν την αναγραφή “έως κατά μέγιστο 3 προορισμών για την ευθεία ή την εξερχόμενη κατεύθυνση προκειμένου να εξασφαλίζεται η ευχέρεια ανάγνωσης στους οδηγούς και να περιορίζονται οι διαστάσεις της πινακίδας”. …H αναγραφή της Σπάρτης γίνεται “στις πληροφοριακές πινακίδες εκείνων μόνο των Κόμβων του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα που συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με τις υφιστάμενες οδούς προς Σπάρτη (Α.Κ. Σπάρτης /Τεγέα, Α.Κ. Λεύκτρου, Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος Σπάρτης, κ.λπ.), καθώς και στις πληροφοριακές πινακίδες όλων των κόμβων του Αυτοκινητοδρόμου Λεύκτρο – Σπάρτη”.

Αυτό προκύπτει από την διαλαμβανόμενη επικοινωνία του βουλευτή Λακωνίας της Νέας Δημοκρατίας Θανάση Δαβάκη, με τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Επιπλέον, αναφέρεται πως, «…οι λόγοι ασφαλείας των οδηγών και των επιβατών επιβάλλουν οι πληροφοριακές πινακίδες να είναι όσο το δυνατόν επιγραμματικές, καθώς η “ευχέρεια ανάγνωσης από τους οδηγούς”, και ο περιορισμός των διαστάσεών τους είναι διεθνείς προδιαγραφές στους Κανονισμούς που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια».

Η ενημέρωση του Θανάση Δαβάκη

«Πριν λίγο καιρό μου κοινοποιήθηκε επιστολή της Ομοσπονδίας Εμπόρων Βιοτεχνών και Επαγγελματιών Λακωνίας (Ο.Ε.Β.Ε.Λ), που απευθυνόταν στο Υπουργείο Μεταφορών, στην οποία έθεταν θέμα σχετικά με την απουσία της αναγραφής της Σπάρτης και άλλων πόλεων και ιστορικών σημείων του Νομού μας από τις πινακίδες των αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου.

Σε συνεννόηση τότε με τον Πρόεδρο της Ο.Ε.Β.Ε.Λ Σωτήρη Ροϊνό και χωρίς περιττή δημοσιότητα, κατέθεσα τη συγκεκριμένη επιστολή στο Τμήμα Αναφορών της Βουλής, ζητώντας με αυτόν τον τρόπο από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, να με ενημερώσει για τα διαλαμβανόμενα σε αυτήν.

Πρόσφατα ο Υπουργός μου απάντησε, μαζί με τα σχετικά έγγραφα των αρμοδίων υπηρεσιών, ότι οι Κανονισμοί που καλύπτουν τη σηματοδότηση στους αυτοκινητοδρόμους της Χώρας προβλέπουν την αναγραφή “έως κατά μέγιστο τριών (3) προορισμών για την ευθεία ή την εξερχόμενη κατεύθυνση προκειμένου να εξασφαλίζεται η ευχέρεια ανάγνωσης στους οδηγούς και να περιορίζονται οι διαστάσεις της πινακίδας”.

Συνεπώς, η αναγραφή της Σπάρτης γίνεται “στις πληροφοριακές πινακίδες εκείνων μόνο των Κόμβων του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα που συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με τις υφιστάμενες οδούς προς Σπάρτη (Α.Κ. Σπάρτης /Τεγέα, Α.Κ. Λεύκτρου, Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος Σπάρτης, κ.λπ.), καθώς και στις πληροφοριακές πινακίδες όλων των κόμβων του Αυτοκινητοδρόμου Λεύκτρο – Σπάρτη”.

Παράλληλα ο Υπουργός στην απάντησή του μου παραθέτει και έγγραφο του αρμοδίου Τμήματος Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης, στο οποίο αναφέρεται ότι για να αλλάξουν περιεχόμενο οι ήδη υπάρχουσες πινακίδες χρειάζεται να υπάρξει σύνταξη νέας Μελέτης σύμφωνη με τις ισχύουσες προδιαγραφές, γεγονός που συνιστά τροποποίηση σχεδιασμού και σε κάθε περίπτωση αφορά θέμα λειτουργίας του Αυτοκινητοδρόμου.

Από την απάντηση του Υπουργού προκύπτει, ότι οι λόγοι ασφαλείας των οδηγών και των επιβατών επιβάλλουν οι πληροφοριακές πινακίδες να είναι όσο το δυνατόν επιγραμματικές, καθώς η «ευχέρεια ανάγνωσης από τους οδηγούς» και ο περιορισμός των διαστάσεών τους είναι διεθνείς προδιαγραφές στους Κανονισμούς που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια.

Άλλωστε, η όλο και ευρύτερη χρήση των μέσων υψηλής τεχνολογίας (όπως οι εφαρμογές χαρτών), θα περιορίζει σε όλο και περισσότερο δευτερεύοντα ρόλο τις πινακίδες στους αυτοκινητοδρόμους.

Όμως πιστεύω, ότι αυτό που προέχει είναι οι προσπάθειες όλων μας προς το Υπουργείο Μεταφορών, να συνεχίσουν να επικεντρώνονται στη βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου της Λακωνίας, όπως η ολοκλήρωση της Μελέτης του δρόμου Σπάρτη – Γύθειο, καθώς και οι αναγκαίες οδικές παρεμβάσεις της παράκαμψης της Σκάλας και του Βλαχιώτη.

Προς αυτήν την κατεύθυνση και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τον Αντιπεριφερειάρχη μας Θοδωρή Βερούτη καταβάλλω και εγώ κάθε προσπάθεια».