Βιωματικό σεμινάριο διαχείρισης του άγχους για τους επαγγελματίες της Υγείας, από το Κέντρο Πρόληψης «Δίαυλος»

ΣΠΑΡΤΗ. Ένα σημαντικό βιωματικό σεμινάριο για επαγγελματίες της Υγείας, με θέμα «Διαχείριση άγχους σε καταστάσεις κρίσεως», διοργανώνει το Κέντρο Πρόληψης «Δίαυλος» σε συνεργασία με τον Οργανισμό κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ).

Συντονίστριες του σεμιναρίου θα είναι η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Ψυχολόγος και την Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνική Λειτουργός.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιείται διαδικτυακά μέσω της ηλεκτρονική πλατφόρμας zoom, κάθε Τρίτη και ώρα 16:00 -19:00, με πρώτη συνάντηση την Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021 και θα ολοκληρωθεί σε 8 εβδομαδιαίες συναντήσεις. Παρόλο που οι συναντήσεις θα είναι διαδικτυακές, το σεμινάριο θα έχει, όπως προαναφέρθηκε, έντονα βιωματικό χαρακτήρα. Στο σεμινάριο θα μπορούν να συμμετάσχουν μέχρι 25 άτομα.

Όσοι επιθυμούν να συμμετέχουν μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο kprolip.lakonias@gmail.com, αναγράφοντας ονοματεπώνυμο, ειδικότητα, τηλέφωνο επικοινωνίας και e-mail στο οποίο θα αποστέλλεται το link για την σύνδεση με το zoom. Οι δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου 2021. Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται από το Κέντρο Πρόληψης «Δίαυλος», «Ζούμε σε μία εποχή όπου επικρατεί μεγάλη συχνότητα κρίσεων και οξέων επεισοδίων κρίσεων, με αποκορύφωμα την πανδημία κορονοϊού που μαστίζει τους τελευταίους μήνες όλον τον πλανήτη και τη χώρα μας. Ως κρίση ορίζεται μία οξεία διατάραξη της ψυχολογικής ομοιόστασης, στην οποία οι συνήθεις μηχανισμοί αντιμετώπισης που διαθέτει το άτομο αποτυγχάνουν και υπάρχουν ενδείξεις δυσφορίας και διαταραχής στη λειτουργικότητά του. Η κύρια αιτία μιας κρίσης είναι ένα έντονα στρεσογόνο, τραυματικό ή απειλητικό γεγονός σε συνδυασμό με την αδυναμία του ατόμου να το διαχειριστεί με τους προγενέστερους μηχανισμούς αντιμετώπισης.

Οι άνθρωποι που εργάζονται στο χώρο της υγείας είναι κατεξοχήν αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της κρίσης και χρειάζονται διπλή υποστήριξη: αφενός για να διαχειριστούν τα δικά τους πρωτόγνωρα συναισθήματα μπροστά στο γεγονός ή τη συνθήκη που βιώνεται ως απειλή, αφετέρου για να στηρίξουν τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κρίση και αναζητούν την επαγγελματική βοήθειά τους».