ΕΛΛΑΔΑ. Πρόκειται, για μια ακόμα φορά λίγο πριν το Πάσχα, για μια καλλιτεχνική αντίληψη περί της Τέχνης. Με τον όρο Τέχνη εννοείται η ψυχική δραστηριότητα ή δημιουργία που είναι σημαντική εξαιτίας της έλξης που προκαλεί στα ανθρώπινα συναισθήματα, διεγείροντας τον νου ή και το συναίσθημα. Είναι η δημιουργική έκφραση που μέσα στο έργο αποτυπώνει την ψυχική κατάσταση, τα συναισθήματα, τις ιδέες, την αίσθηση ή τον οραματισμό του καλλιτέχνη. Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία. Ο καλλιτέχνης που συμμετέχει στην Έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου - Ενδιάμεσος Χώρος» απ’ ότι φαίνεται έχει ανάλογη εμπειρία έτσι ώστε να ξεπερνά το γεγονός ότι οι δημιουργίες του είναι ασύμβατες, αλλόκοτες πραγματικά, αταίριαστες, ακατάλληλες και ακατανόητες στην Ελλάδα. Η Τέχνη πρέπει να βελτιώνει; Και μέχρι που μπορεί να φτάσει;

Σε ένα φυλακισμένο δεν δωρίζεις μαύρο ήλιο, σε έναν απελπισμένο δεν ορθώνεις σκελετούς, σε έναν αγωνιζόμενο δεν περιπαίζεις εκείνα από τα οποία πηγάζει η όποια δύναμή του.

Μια ακόμα ευθεία και σκληρή προσβολή του αισθήματος. Ο Λαός προσβάλλεται στην ψυχή και στην καρδιά του, όχι στα μάτια του. Τα εικονιζόμενα πρόσωπα στην Εικόνα, ο Χριστός και η Παναγία, εννοείται ότι ουδεμία ανάγκη έχουν υποστήριξης και προστασίας. Τις ημέρες της εορτής της Ορθοδοξίας και της μνήμης της αναστήλωσης των Ιερών εικόνων στην Ελλάδα της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας…

Δείτε τι αναφέρεται από την άλλη πλευρά, στην ιστοσελίδα της Εθνικής Πινακοθήκης. «Η επιδραστικότητα της ανατρεπτικής θέασης του κόσμου από τον Goya αποδεικνύεται εξαιρετικά ανθεκτική στο χρόνο. Κάνει εμφανή την παρουσία της στην απελευθερωτική έκρηξη των σουρεαλιστικών οραμάτων και της ποιητικής γλώσσας του μοντερνισμού, ενώ συνεχίζει μέχρι σήμερα να μας προσφέρει μια πολύτιμη δεξαμενή πρωτότυπων εικαστικών ερμηνειών για τη σχέση μας με τον κόσμο και τα όντα που τον συναποτελούν. Τα χαρακτικά του διακρίνονται για την αληθοφάνεια του τερατώδους, την πειστικότητα του παράλογου και την έλξη του αποτρόπαιου. Αξιοποιώντας τη θεατρικότητα της καρναβαλικής παράδοσης και της Commedia dell’ Arte, ο Goya συνθέτει ένα καινοφανές σύμπαν στο οποίο κυριαρχεί η αμφισημία και η υβριδικότητα, η διαρκής αιώρηση ανάμεσα στο οικείο και το ανοίκειο, αίσθηση που οφείλεται στην αριστοτεχνική συναρμογή δημοφιλών, καθημερινών θεμάτων με παράταιρες, απειλητικές, αποκρουστικές ή και δυσερμήνευτες μορφές οι οποίες παραδόξως μας έλκουν αντί να μας απωθούν, ίσως διότι σ’ αυτές αναγνωρίζουμε διαισθητικά κάτι βαθιά δικό μας.

Με κινητήριο μοχλό τις σειρές των χαρακτικών έργων του Goya στην Εθνική Πινακοθήκη και συνεπείς στην πρόθεση να ανανεώσουμε τα εργαλεία ανάγνωσης των ιστορικών συλλογών με το πρόγραμμα δράσεων του Ενδιάμεσου Χώρου, παρουσιάζουμε παράλληλα με την έκθεση των 80 χαρακτικών της σειράς Los Caprichos, ένα θεματικό αφιέρωμα στην ελληνική τέχνη με τίτλο Η Σαγήνη του Αλλόκοτου. Στην ομαδική έκθεση περιλαμβάνονται έργα δέκα καλλιτεχνών που από διαφορετικές αφετηρίες εναγκαλίζονται και εικονίζουν το αλλόκοτο, το υβριδικό, και το γκροτέσκο».

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις