ΚΟΣΜΟΣ. Η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα 97α Όσκαρ έβγαλε αμέσως ένα ιστορικό δεδομένο. Καθώς η Κάρλα Σοφία Γκασκόν, πρωταγωνίστρια του ιδιοσυγκρασιακού μιούζικαλ «Emilia Pérez» (Ζακ Οντιάρ), έγινε η πρώτη ανοιχτά τρανς ηθοποιός που διεκδικεί το βραβείο α’ γυναικείου ρόλου στην ιστορία του θεσμού. Μέχρι πριν από μια βδομάδα, μάλιστα, σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία, η ερμηνεύτρια θεωρούνταν άξιο φαβορί για το χρυσό αγαλματίδιο. Ωστόσο, εξελίξεις των τελευταίων ημερών θέτουν σε αμφιβολία όχι μόνο τις δικές της πιθανότητες για διάκριση, αλλά και συνολικά της παραγωγής που έχει αποσπάσει 13 υποψηφιότητες, τις περισσότερες από κάθε άλλο τίτλο.

Όλα ξεκίνησαν στις 28 Ιανουαρίου, όταν σε συνέντευξή της η Γκασκόν υπαινίχθηκε, χωρίς χειροπιαστές αποδείξεις, πως άνθρωποι από τον περίγυρο της Φερνάντα Τόρες, πρωταγωνίστριας του «Είμαι Ακόμα Εδώ» και συνυποψήφιας στα Όσκαρ, προχωρούν σε επιθέσεις εις βάρος της μέσω των social media για να αποδυναμώσουν την καμπάνια της. Λίγο αργότερα, ήρθαν στην επιφάνεια παλιά και σαφώς προβληματικά tweets της ηθοποιού στα οποία καταφέρεται, μεταξύ άλλων, κατά του βίαια δολοφονημένου από την αστυνομία Τζορτζ Φλόιντ και μουσουλμάνων Ισπανών πολιτών, ενώ το 2019 δήλωσε πως «ο Χίτλερ είχε απλά τις δικές του απόψεις για τους Εβραίους».

Έκτοτε η Γκασκόν έχει κάνει πολλαπλές δηλώσεις μεταμέλειας και συγγνώμης, λέγοντας πρόσφατα στο ισπανικό CNN: «Υπάρχουν ορισμένοι οι οποίοι έχουν αφιερωθεί στο να ανακαλύψουν πράγματα που έχω πει, πολλά από τα οποία είναι πλαστά… Τα περισσότερα δεν τα αναγνωρίζω καν. Ωστόσο, τα παρουσιάζουν έτσι ώστε να φαίνομαι σαν κακός άνθρωπος και τα επιδεικνύουν ακριβώς την περίοδο που μπορούν να με πληγώσουν περισσότερο. Αδιαφορώ πλήρως για τα βραβεία. Νοιάζομαι περισσότερο για όσους εκπροσωπώ, αλλά και το τι εκπροσωπώ σε αυτόν τον κόσμο. Μπορούμε όλοι να αλλάξουμε και να γίνουμε καλύτεροι».

Ομολογουμένως, η συγκυρία στην οποία γίνονται οι παραπάνω αποκαλύψεις μπορεί να θεωρηθεί ύποπτη, με δεδομένο πως τα μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου συνεχίζουν να ψηφίζουν μέχρι τις 18 Φεβρουαρίου. Όπως επίσης είναι απορίας άξιο πώς το Netflix, η εταιρεία πίσω από το «Emilia Pérez», δε φρόντισε να καλύψει τα νώτα της Γκασκόν, όταν πια υπάρχουν επαγγελματίες επικοινωνιολόγοι ακριβώς για τέτοιου είδους θέματα.

Από την άλλη, είναι δεδομένο ότι οι τοποθετήσεις της ηθοποιού είναι κατάφωρα προσβλητικές και αποπροσανατολιστικά εμπρηστικές, χώρια που δε χρονολογούνται και στο τόσο μακρινό παρελθόν ώστε να επιδέχονται οποιαδήποτε άλλη δικαιολογία. Το βασικότερο, όμως, είναι πως κηλιδώνεται έτσι μια γενναία ερμηνεία, σαφώς ποιοτικότερη από την καθαυτό ταινία και αδιαπραγμάτευτα πολύτιμη για την τρανς ορατότητα.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις