ΚΟΣΜΟΣ. Είδατε τη νέα σειρά του Netflix “Celebrity”; Λαμβάνει χώρα στην Νότια Κορέα και μας μιλά για την τάση που υπάρχει στα social με τους “influencer”. Η Κορέα έχει μπει για τα καλά τόσο στην μουσική βιομηχανία όσο και στον κινηματογράφο με ευφάνταστες και καθηλωτικές ταινίες και σειρές, που συχνά ασχολούνται με θέματα και προβληματισμούς που μας αφορούν όλους! Έτσι λοιπόν και στη νέα σειρά “Celebrity” βλέπουμε τις ζωές των λεγόμενων influencer αλλά και το πως επηρεάζουν τις ζωές όλων των υπόλοιπων ανθρώπων.

«Απίστευτα σκανδαλώδες και βάναυσα λαμπερό», είναι το αναιδές σύνθημα της σειράς που παρουσιάζεται ως μια προειδοποιητική ιστορία για τη σκοτεινή πλευρά της διαδικτυακής φήμης. Γιατί, λοιπόν, μερικές φορές φαίνεται σαν μια διαφήμιση εννέα ωρών για μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο;

Αυτή η επικάλυψη γοητείας και αηδίας με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα ταιριαστό παράδοξο επειδή είναι μια σύγκρουση που μοιράζονται εκατομμύρια χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε όλο τον κόσμο. Ακολουθούμε τους πλούσιους και διάσημους στο διαδίκτυο, θαυμάζοντας την τέλεια ζωή τους ενώ γνωρίζουμε πλήρως πόσο τεχνητοί είναι.

Τα επώνυμα ρούχα και τσάντες που καμαρώνουν στις αναρτήσεις τους; Γνωρίζουμε ότι είναι δωρεάν από επωνυμίες που πληρώνουν επίσης αδρά τους influencers για να αναδείξουν προϊόντα στους λογαριασμούς τους. Ωστόσο, οι άνθρωποι τα αγοράζουν ούτως ή άλλως. Οι διαδικτυακές διασημότητες υψώνονται σαν φοίνικες, θαυμάζονται για τη μόδα και τη γοητεία τους. Ωστόσο, τίποτα δεν ενθουσιάζει τη διαδικτυακή κοινότητα περισσότερο από την πτώση ενός φοίνικα που φλέγεται και πέφτει στη Γη.

Το Celebrity προσπαθεί να αποδώσει ένα συναρπαστικό κοινωνικό παράδοξο. Ο κόσμος παρακολούθησε το σόου και αναγνώρισε το μήνυμά του για τη σκοτεινή πλευρά της κουλτούρας των επιρροών, ωστόσο το διαδίκτυο έχει πλημμυρίσει με δημοσιεύσεις και άρθρα σχετικά με το πού να βρεις τα ρούχα που φορέθηκαν στο σόου. Όπως συχνά λέμε, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως η «αρνητική δημοσιότητα».

Τι εστί ο όρος Influencer;

Influencer είναι ένας άνθρωπος που θεωρείται αρκετά δημοφιλής ή διάσημος και έχει ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, instagram, youtube, tiktok, κτλ.) Ο influencer ασκεί επιρροή στους ακόλουθούς του η οποία μπορεί να αφορά τον τρόπο ζωής, το ντύσιμο, το στιλ, το πού θα πάνε διακοπές, ή ακόμα και τις επιλογές που θα κάνουν στη ζωή τους. Όσο πιο πολλούς followers έχει ένας influencer, τόσο πιο δημοφιλής θεωρείται.

Με τον τρόπο αυτό μπορεί να αποκτήσει έσοδα καθώς οι διαφημιστικές εταιρείες προωθούν προϊόντα μέσω των influencers. Οι influencers συνήθως αναρτούν δημοσιεύσεις και φωτογραφίες από τον τρόπο ζωής τους σε τακτά χρονικά διαστήματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι ακόλουθοι βλέπουν τα posts και αντιδρούν με σχόλια θαυμασμού ή και αρνητικής κριτικής.

Ωστόσο υπάρχει και η αρνητική πλευρά όλου αυτού! Τις περισσότερες φορές οι «ακόλουθοι» παίρνουν λάθος πρότυπα για το τι είναι σωστό και τι όχι για τη δική τους ζωή αλλά και για την ζωή των άλλων γύρω τους. Άλλες φορές θεωρούν ότι είναι σωστό να ορίζουν την ζωή των διάσημων «social-φίλων» τους. Τόσο που σε κάποιες περιπτώσεις έχουν οδηγήσει τον διάσημο influencer «φίλο» τους, στην ψυχική κατάρρευση. Τα αρνητικά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αλλιώς «cyberbullying» είναι πολύ έντονο στις μέρες μας.

Τι είναι το Cyberbullying

Ο εκφοβισμός μέσω διαδικτύου περιλαμβάνει ένα πλήθος πραγμάτων, μεταξύ πολλών άλλων απειλές, εξύβριση ή ακόμη και δημοσιοποίηση ευαίσθητου περιεχομένου του θύματος (π.χ. προσωπικές φωτογραφίες, βίντεο ή άλλο υλικό) η οποία λαμβάνει χώρα εξολοκλήρου μέσω internet.

Οι ενέργειες αυτές συχνά έχουν στόχο να βλάψουν ή να εξευτελίσουν το θύμα στα μάτια της υπόλοιπης κοινότητας, ενώ πολύ συχνά οι θύτες εκβιάζουν τα θύματα τους με στόχο την απόκτηση χρηματικού ή άλλου οφέλους. Άλλες μορφές μπορεί να είναι παρενόχληση μέσω απειλητικών email, καυγάδες σε υβριστική γλώσσα μέσω μηνυμάτων σε κοινωνικά ή άλλα δίκτυα, chatroom κλπ.

Μια μορφή παρενόχλησης είναι και η παραβίαση των κωδικών εισόδου των θυμάτων στους λογαριασμούς email ή κοινωνικών δικτύων και η αποστολή ενοχλητικού υλικού. Επίσης, cyberbullying θεωρείται και η εξάπλωση μιας φήμης ή ενός κουτσομπολιού μέσω διαδικτύου με σκοπό την ηθική εξόντωση του θύματος ή ακόμη και ο ψηφιακός αποκλεισμός του υποψήφιου θύματος από κάποια ομάδα.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις