Τους μάγκες τους πατά το τρένο κατά τον Νίκο Παπάζογλου. Κι όμως σήμερα θα ήταν «μαγκιά», την ώρα που η Πελοπόννησος συζητά για το τρένο, η Σπάρτη να διεκδικήσει αυτό που έχασε πριν από 100 περίπου χρόνια.

Τότε που το Ελληνικό Κράτος είχε χαράξει την σιδηροδρομική γραμμή της Πελοποννήσου μέχρι την Σπάρτη. Το τρένο θα ερχόταν διασχίζοντας τις πλαγιές κάτω από τα χωριά Λογγανίκος, Γεωργίτσι, Πελλάνα και θα σφύριζε φθάνοντας στην ανατολική πλευρά της Σπάρτης. Μάλιστα τότε είχαν εκφορτωθεί και υλικά, σίδερα και ξύλα που λίγο αργότερα έγινα υλικά για αυλές και κήπους.

Το γιατί η Σπάρτη άφησε το τρένο και ποια συμφέροντα εξυπηρετούσε μια τέτοια εγκατάλειψη δεν είναι της ώρας να το αναλύσουμε. Αυτό που είναι επίκαιρο είναι η διεκδίκηση από τη Σπάρτη και τη Λακωνία της επέκτασης της γραμμής του Σιδηρόδρομου της Πελοποννήσου. Άλλωστε στην εποχή μας τέτοια έργα είναι πολύ πιο εφικτά απ’ ότι πριν από έναν αιώνα. Η λογική λέει ότι το τρένο της Πελοποννήσου πρέπει να φθάνει σε κάθε πρωτεύουσα. Θα έλεγε κάποιος γιατί όχι μέχρι το Γύθειο… καθ’ ότι λιμάνι.

Ίσως στο πλαίσιο της συζήτησης για το τρένο της Πελοποννήσου να είναι μοναδική ευκαιρία η διεκδίκησή του, η διόρθωση του παλαιού σφάλματος και η επαναδιατύπωση πρότασης του είχε κάνει προ ετών ο αείμνηστος Λεωνίδας Γρηγοράκος.

Για να πούμε στη Σπάρτη:

Ποιος το είπε για τους μάγκες πως χαθήκανε; / Ποιος το είπε πως τα τρένα τους πατήσανε;

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις