Πελοπόννησος: Βιώσιμος τουριστικός προορισμός -Επαγγελματίες που θα γνωρίζουν, θα θέλουν, θα μπορούν
Το Peloponnese Tourism Academy είναι μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Πελοποννήσου με σκοπό την ενίσχυση του τουριστικού τομέα σε όλη την Πελοπόννησο
ΛΑΚΩΝΙΑ. Ξεκίνησε το Peloponnese Tourism Academy, μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Πελοποννήσου με σκοπό την ενίσχυση του τουριστικού τομέα σε όλη την Πελοπόννησο. Πρώτη δοκιμασία η εκδήλωση στην Μυστρά, την Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025, σε συνεργασία με τον Δήμο Σπάρτης και το Επιμελητήριο Λακωνίας.
Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου Θάνος Μιχελόγγονας ήταν σαφής, ξεκάθαρος, όσο αυτό είναι δυνατόν για πολιτικό φορέα και με εξειδικευμένες αλλά απλουστευμένες θέσεις, προτάσεις και πρωτοβουλίες.
Όπως είπε, το Peloponnese Tourism Academy «είναι η εισαγωγή της προσπάθειας μιας και η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ούτε σήμερα, ούτε παλαιότερα, διαδραματίζει τον ρόλο που της αναλογεί στις τουριστικές πολιτικές». Τώρα επιχειρεί νέες οριζόντιες παρεμβάσεις για την προοπτική μιας ολιστικής αντιμετώπισης και βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Όπως σημείωσε οι επιχειρήσεις στον Τουρισμό της Πελοποννήσου είναι μικρές και πολύ μικρές ενώ η Πελοπόννησος είναι στην θέση 8 ανάμεσα σε 13 Περιφέρειες ως προορισμός ενώ την επιλέγουν πρωτίστως για πολυήμερες φθηνές διακοπές. Μάλιστα 8 στους 10 επισκέπτες τουρισμού αγοράζουν τουριστικά πακέτα.

Παραδόξως η Λακωνία είναι πρώτος νομός σε αφίξεις αν και αυτό δεν μεταφράζεται σε ανάλογο τουριστικό συνάλλαγμα. Γι’ αυτές και άλλες αρκετές καταστάσεις που αποδεικνύουν το ασύνδετο και το ασυντόνιστο της Περιφέρειας η Περιφερειακή Αρχή Πτωχού θέλει να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο μιας και είναι η 2η στην Πελοπόννησο ισχυρή οικονομική οντότητα μετά την Motor Oil και πριν από την ΤΕΜΕΣ. «Έχουμε προβλήματα εσωτερικού συντονισμού» είπε ο Θάνος Μιχελόγγονας και θύμισε τη φράση του Περιφερειάρχη για τους νομούς «έχουμε κάθετα σιλό χωρίς καμία οριζόντια επικοινωνία». Με τον ηγετικό ρόλο που θέλει να διαδραματίσει η Περιφέρεια θα συντονίσει τους μικρούς και πολύ μικρούς επιχειρηματίες τουρισμού δίνοντας έμφαση εκτός από τον συντονισμό και στην εκπαίδευση. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει σχέδιο για να διαμορφώσει ένα ανθεκτικό τουριστικό μοντέλο ώστε να καταστεί βιώσιμος τουριστικός προορισμός και να αποφέρει ωφέλειες στις τοπικές κοινωνίες. Για την αναγκαία Διακυβέρνηση θα συσταθεί Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού ενώ σε λίγες ημέρες, εντός του Ιουνίου, θα γίνει γνωστό και το Place Brand. Kοινός παρανομαστής τόσο στην αναφορά του Θάνου Μιχελόγγονα όσο και των κ.κ. Μιχάλη Βακαλόπουλου, δημάρχου Σπάρτης και Θεόδωρου Βερούτη, χωρικού αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας, είναι ότι η συνείδηση πρέπει να είναι Περιφερειακή και όχι τοπική, το όραμα ευρύ και η συνεργασία διαρκής, παρεμβατική, συμπληρωματική και για ένα ενιαίο τελικό τουριστικό προϊόν.

Το στοίχημα είναι δύσκολο μιας και καλείται να αλλάξει μια νοοτροπία ίσως και ενός αιώνα, που τροφοδοτήθηκε - και τροφοδοτείται ακόμα - με τοπικισμούς, εξαιρέσεις, διακρίσεις και ανισότητες. Βέβαια ο τομέας του Τουρισμού και όπως ο Τουρισμός καθορίζεται στη Πελοπόννησο, ως εναλλακτικός και πολιτιστικός, είναι ίσως ο προσφορότερος για το εγχείρημα αυτής της αλλαγής. Μέχρι σήμερα, δυστυχώς, η Πελοπόννησος φάνταζε μυθική αλλά διόλου ηθική στην τουριστική στρατηγική της, στις προτεραιότητες, στις πριμοδοτήσεις ακόμα και στην ψυχολογία της τουριστικής αγοράς.
Συνεπώς η επιμόρφωση και η εκπαίδευση στους επαγγελματίες Τουρισμού είναι βασική και θεμελιώδης κίνηση, αφού προηγουμένως εξασφαλίζεται η αναγκαία συνθήκη ο σχεδιασμός να μην καθορίζεται (μόνο) από τα μέχρι σήμερα κραταιά δεδομένα αλλά να διαμορφώνει νέα, μοντέρνα, δίκαια, ισχυρά και βιώσιμα.
