Ακτιβίστριες μοναχές μπλοκάρουν το ηλεκτρικό σύστημα της Πελοποννήσου!
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Νέο «χτύπημα» κατάφεραν οι πέντε καλόγριες της μονής των Αγίων Θεοδώρων Καλαβρύτων στον ΑΔΜΗΕ, στο ηλεκτρικό σύστημα της Πελοποννήσου και στα αιολικά πάρκα 1000 MW που περιμένουν να συνδεθούν.
Οι μοναχές κατέθεσαν, την Παρασκευή που πέρασε, αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά των εργασιών του ΑΔΜΗΕ και κέρδισαν προσωρινή διαταγή μέχρι την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων στις 16 Δεκεμβρίου!
Η Γραμμή Μεταφοράς έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98% και απομένουν δύο πυλώνες, για την εγκατάσταση των οποίων, όταν ξεπεραστεί το «αγκάθι» της Μονής, χρειάζονται 60-80 ημέρες. Αλλά πλέον αναμένονται νέες καθυστερήσεις…
Πρόκειται για την επένδυση, ύψους 110 εκατ. ευρώ, του ΑΔΜΗΕ για την ευστάθεια του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Πελοπόννησο, το έργο της επέκτασης του συστήματος 400 kV (Κιλοβόλτ) που εξαιτίας των αντιδράσεων είναι σταματημένο εδώ και έναν χρόνο. Και γι’ αυτό το σύστημα στην Πελοπόννησο παραμένει στα 150 kV, με αποτέλεσμα να μη «σηκώνει» άλλο φορτίο, και η μονάδα 5 της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη λειτουργεί κατά 40% χαμηλότερα σε σχέση με τη δυναμικότητα παραγωγής ενέργειας.
Όπως γράφουν ΜΜΕ του κλάδου μετά από μεγάλες προσπάθειες, επαφές και συζητήσεις, ο ΑΔΜΗΕ πέτυχε συμφωνία με τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων για την αποπεράτωση από τον ΑΔΜΗΕ Οικοτροφείου στο Αίγιο επένδυσης 700.000 ευρώ. Έτσι, τα έργα ξεκίνησαν την προηγούμενη Τετάρτη και όλα έδειχναν πως αυτήν τη φορά οι καλόγριες έχουν υποχωρήσει…
Όμως οι πέντε μοναχές έπιασαν στον… ύπνο τον ΑΔΜΗΕ, το υπουργείο, ακόμη και τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και ενώ όλοι νόμιζαν ότι αυτές έχουν πια υποχωρήσει και δεν θα δημιουργήσουν άλλο πρόβλημα, εκείνες έκαναν την κίνηση έκπληξη:
Κατέθεσαν, την Παρασκευή που πέρασε, αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά των εργασιών του ΑΔΜΗΕ και κέρδισαν προσωρινή διαταγή μέχρι την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων στις 16 Δεκεμβρίου!
Και το έκαναν αυτό, παρότι είχε προκύψει συμφωνία για τη συνέχιση των εργασιών του ΑΔΜΗΕ με τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων, ο οποίος διαβεβαίωνε ότι έχουν υποχωρήσει και πως δεν θα υπάρξει νέο εμπόδιο για το έργο.
Οι πέντε μοναχές της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα, που έχουν αναστατώσει το ενεργειακό σύστημα της Πελοποννήσου, είναι νέες, μορφωμένες με καλές σπουδές, δυναμικές και ακτιβίστριες.
Οι αντιδράσεις των πέντε καλογριών για δύο πυλώνες του έργου του ΑΔΜΗΕ οδήγησαν σε παύση των εργασιών, από τις 16 Σεπτεμβρίου 2019. Όποτε εμφανίζονταν τα συνεργεία του Αναδόχου του ΑΜΔΗΕ τα παρεμπόδιζαν, είτε απομακρύνοντας βίαια τις συσκευές, τα όργανα και τον εξοπλισμό του, είτε ακινητοποιώντας με το σώμα τους οχήματα και μηχανήματα.
Είναι μια ομάδα δοκίμων μοναζουσών, πνευματικά τέκνα του Αιδεσ. π. Ιωάννου Δρογγίτη, Εφημερίου του Ιερού Ενοριακού Παρεκκλησίου Αγίου Δημητρίου Πλάκας Αθηνών, η οποία αποτελείται από τις:
– Οσιολογιωτάτη Μοναχή Φιλοθέη, κατά κόσμον Μαρία Μποφιλάκη του Βασιλείου, Απόφοιτο του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
– Οσιολογιωτάτη Μοναχή Βηθλεέμ, κατά κόσμον Μαρία Τσερκέζη του Ελευθερίου, Ηγουμένη.
– Οσιολογιωτάτη Μοναχή Πελαγία, κατά κόσμον Χαρίκλεια Χελιδώνη του Ιωάννη, Πτυχιούχο ΤΕΙ Λογιστικής.
– Οσιολογιωτάτη Μοναχή Αντωνία, κατά κόσμον Irina Shendegey του Vadim, υπήκοο Ρωσίας.
– Χαρίκλεια Παπανικολάου, δόκιμη Μοναχή απάντων κατοίκων Αροανίας Καλαβρύτων Αχαΐας, Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων.
Το πρόβλημά τους είναι ότι στη σχεδιαζόμενη χωροθέτηση της γραμμής Μεγαλόπολη-Πάτρα, δύο πυλώνες περνούν κοντά από την Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων του Δήμου Καλαβρύτων, δηλαδή σε απόσταση 470 μέτρων και τοποθετούνται σε δημόσια δασική έκταση.
Για την πρόσβαση στα σημεία των πυλώνων, εκδόθηκε από το Δασαρχείο Καλαβρύτων πρωτόκολλο εγκατάστασης στις δημόσιες δασικές εκτάσεις του Δήμου Καλαβρύτων, ενώ για την περιβαλλοντική άδεια του έργου έχει γνωμοδοτήσει θετικά η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
Οι μοναχές ζητούν και με επιστολές στον ΑΔΜΗΕ από την ίδια τη Μονή και από την Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας τη μετατόπιση των δύο πυλώνων.
Ισχυρίζονται ότι οι πυλώνες «προσβάλλουν τον ησυχαστικό χαρακτήρα της Μονής».