ΜΟΛΑΟΙ. Στη χώρα μας έχει ανοίξει ένας γενικότερος διάλογος για τη δημιουργία (ή μη) Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, όπως αυτή καθορίζεται από το νομοσχέδιο της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως.

Στα καθ’ ημάς τώρα, στον Δήμο Μονεμβασίας, την έντονη αντίθεση των καθηγητών του 1ου Γυμνασίου Μολάων προκάλεσε η αίτηση του Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας, κ. Αγάπιου Οικονομίδη, προς το υπουργείο Παιδείας, ώστε να μετατραπεί το 1ο Γυμνάσιο Μολάων σε Πειραματικό.

Ωστόσο, η Πρωτοβουλία Γονέων Υπέρ του Πειραματικού Γυμνασίου Μολάων, με μια ισορροπημένη επιστολή, υπογεγραμμένη από 33 γονείς, εκφράζει με τη σειρά της τη θετική της στάση απέναντι στην προτεινόμενη μετατροπή του Γυμνασίου, με μια διαδικασία όμως τέτοια, ώστε, «…να διατηρηθεί η ισορροπία του κοινωνικού πλαισίου, στη μικρή μας πόλη».

Η επιστολή μάλιστα, αποστέλλεται σε όλους τους αρμόδιους φορείς, την υπουργό Παιδείας κα Ν. Κεραμέως, τον Δήμαρχο κ. Ηρακλή Τριχείλη και σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο, τους Βουλευτές Λακωνίας κ.κ. Αθ. Δαβάκη, Ν. Κρητικό, Στ. Αραχωβίτη, τον Περιφερειάρχη κ. Π. Νίκα, τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Θ. Βερούτη, τον Δ/ντη Δ.Ε Λακωνίας κ. Αγ. Οικονομίδη, τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου κ. Δ. Κελεφιώτη

Εκτός των άλλων, οι γονείς ζητούν από τους εμπλεκόμενους φορείς:

  • Να κινηθούν προς την εξεύρεση μιας κοινωνικώς αποδεκτής λύσης, όσον αφορά στην εισαγωγή των μαθητών στο Πειραματικό Σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της περιοχής,…. Προς το σκοπό αυτό, εξετάστηκαν ήδη κάποιες λύσεις στην ενημερωτική συνάντηση στις 20/4/21.
  • Να υπάρξει άμεσα σχετική νομοθετική ρύθμιση, που να προβλέπει, ειδικές διαδικασίες για περιπτώσεις με ιδιαιτερότητες (όπως η ύπαρξη ενός και μοναδικού σχολείου της βαθμίδας που θα μετατραπεί, μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις από το σπίτι στο σχολείο κ.ά.)

Η επιστολή έχει ως εξής:

Θέμα: Μετατροπή του Γυμνασίου Μολάων σε Πειραματικό

Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που πραγματοποιείται και αφορά στην μετατροπή του Γυμνασίου Μολάων σε Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ), σε συνέχεια της ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 20/4/2021, και με γνώμονα και στόχο:

  • Το καλό των παιδιών μας, του Δήμου μας και της ευρύτερης περιοχής μας,
  • Την ελάχιστη δυνατή όχληση που μπορεί να υπάρξει σε ομάδες ανθρώπων (καθηγητές, γονείς),
  • Το ευρύτερο κοινωνικό όφελος,

διερωτόμαστε και θα θέλαμε να επισημάνουμε, χωρίς περιστροφές, τα εξής:

  • Θεωρούμε τα παιδιά και τους καθηγητές, αναπόσπαστο μέρος ενός, κατά γενική ομολογία, καταξιωμένου σχολείου, όπως το Γυμνάσιο Μολάων;
  • Θέλουμε αναβαθμισμένη ποιότητα εκπαίδευσης;
  • Το Πειραματικό Σχολείο, αποτελεί λιθαράκι σε αυτήν την αναβάθμιση;
  • Αν υπήρχε η επιλογή για φοίτηση μεταξύ δύο σχολείων, Πειραματικό και Κλασσικό στους Μολάους, ποια θα ερχόταν πρώτη στη συνείδησή μας;
  • Αν υπήρχε η εξασφάλιση για τη φοίτηση στο Πειραματικό Σχολείο, όλων των παιδιών που προέρχονται από τα δημοτικά σχολεία Μολάων, Συκέας-Μεταμόρφωσης, Ρειχέας και Κυπαρισσίου, θα υπήρχε δεύτερη σκέψη των γονιών, σχετικά με το πού θα φοιτήσουν τα παιδιά;

Όλα τα παραπάνω ερωτήματα φυσικά και μας έχουν απασχολήσει. Θέλοντας να βλέπουμε πάντα «το ποτήρι μισογεμάτο», θεωρούμε πως είναι ευτυχής η συγκυρία στην οποία βρισκόμαστε (πέρα από κόμματα, κομματικές επιλογές και κοντόφθαλμες αντιλήψεις) και δεν θέλουμε να την αφήσουμε να χαθεί.

Θέλουμε να προσπαθήσουμε για κάτι καλύτερο. Εξαρτάται από τον καθένα ξεχωριστά και από όλους μαζί.

  • ΝΑΙ, θεωρούμε τα παιδιά και τους καθηγητές, αναπόσπαστο μέρος του σχολείου και δεν θέλουμε να λείψει κανείς.
  • ΝΑΙ, θέλουμε αναβαθμισμένη ποιότητα εκπαίδευσης και για αυτό θα αγωνιζόμαστε ΠΑΝΤΑ.
  • ΝΑΙ, το Πειραματικό Σχολείο, αποτελεί αναβάθμιση και την θέλουμε ΤΩΡΑ.
  • ΝΑΙ, το Πειραματικό Σχολείο, να είναι η πρώτη επιλογή για όλα τα παιδιά του τόπου μας.

Ταυτόχρονα όμως, εκφράζουμε τη σοβαρή ανησυχία μας, αναφορικά με τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στο Πειραματικό Σχολείο, σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες της περιοχής μας. Συγκεκριμένα:

(α) Οι Μολάοι είναι μια μικρή πόλη της Περιφέρειας, με ένα μοναδικό Γυμνάσιο, συνεπώς δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για όσους μαθητές της περιοχής μας δεν κληρωθούν, όπως στην περίπτωση μεγάλων πόλεων,

(β) εκτιμάται πως είναι ανέφικτη η δημιουργία δεύτερης σχολικής μονάδας, που θα λειτουργεί ως Κλασσικό Γυμνάσιο, λόγω του μικρού αριθμού των μαθητών στην περιοχή και

(γ) το Γυμνάσιο Μολάων, στην παρούσα φάση, χαίρει καθολικής εκτίμησης των κατοίκων και παρουσιάζει επιτυχίες και διακρίσεις, με αποτέλεσμα να μην είναι επιθυμητή η διατάραξη της ισορροπίας που ισχύει.

Στο πλαίσιο αυτό, παρακαλούμε όλους τους αρμόδιους φορείς, (τον Δήμαρχο κ. Ηρακλή Τριχείλη και σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο, την Υπουργό Παιδείας κα Ν. Κεραμέως, τους Βουλευτές Λακωνίας κκ. Αθ. Δαβάκη, Ν. Κρητικό, Στ. Αραχωβίτη, τον Περιφερειάρχη κ. Π. Νίκα, τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Θ. Βερούτη, τον Δ/ντη Δ.Ε Λακωνίας κ. Αγ. Οικονομίδη, τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου κ. Δ. Κελεφιώτη):

  • Να κινηθούν προς την εξεύρεση μιας κοινωνικώς αποδεκτής λύσης, όσον αφορά στην εισαγωγή των μαθητών στο Πειραματικό Σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της περιοχής, όπως αναφέρθηκαν παραπάνω. Προς το σκοπό αυτό, εξετάστηκαν ήδη κάποιες λύσεις στην ενημερωτική συνάντηση στις 20/4/21.
  • Να υπάρξει άμεσα σχετική νομοθετική ρύθμιση, που να προβλέπει, ειδικές διαδικασίες για περιπτώσεις με ιδιαιτερότητες (όπως η ύπαρξη ενός και μοναδικού σχολείου της βαθμίδας που θα μετατραπεί, μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις από το σπίτι στο σχολείο κ.ά.)

Προτείνουμε να εξετάσετε την περίπτωση, να διατηρηθεί η ισορροπία του κοινωνικού πλαισίου, στη μικρή μας πόλη:

  • Εξασφαλίζοντας τη φοίτηση όλων των παιδιών που εξυπηρετούνται από το υφιστάμενο Γυμνάσιο άνευ κλήρωσης (παιδιά από Μολάους, Πάκια, Ελιά, Ρειχιά, Κυπαρίσσι, Συκιά και Μεταμόρφωση και τα οποία την ερχόμενη σχολική χρονιά, αναμένεται να ανέρχονται στα 44 άτομα), ενώ ταυτόχρονα
  • να δοθεί η ευκαιρία σε παιδιά από τα σχολεία της ευρύτερης περιοχής, να κάνουν αίτηση, για να μπουν σε διαδικασία κλήρωσης με πληθυσμιακή ποσόστωση, (προς πλήρωση των υπόλοιπων θέσεων, σε σχέση με αυτές που θα ζητηθούν κατά τη δημιουργία του Πειραματικού Σχολείου), έτσι ώστε να μην υπάρξει ούτε περίπτωση διάλυσης των γειτονικών σχολείων, ούτε κοινωνική αναταραχή λόγω μετακίνησης μαθητών «προς και από» πόλεις και σχολεία.

Εκφράζουμε την πεποίθησή μας, ότι:

  • Τα παιδιά μας θα γνωρίσουν μια νέα σχολική πραγματικότητα, πιο φιλική και καινοτόμα που ταιριάζει στην παιδικότητά τους και στη δίψα τους για νέες εμπειρίες και μάθηση.
  • Οι γονείς των παιδιών Δημοτικού και Γυμνασίου, αλλά και όλοι όσοι έχουν λόγο και πραγματικό ενδιαφέρον για τα κοινά, θα ανταποκριθούν θετικά στο κάλεσμά μας, με όλες τους τις δυνάμεις.
  • Οι καθηγητές του Γυμνασίου Μολάων, οι οποίοι έχουν τεράστιο μερίδιο στην επιτυχία του υφιστάμενου σχολείου, θα ανταποκριθούν στο νέο αυτό εγχείρημα με απόλυτη επιτυχία, με στόχο το καλό των παιδιών. Από τη στιγμή που τους δίνεται η δυνατότητα να συνεχίσουν να προσφέρουν το έργο τους σε αυτό το Γυμνάσιο που αγαπούν, θα επιθυμήσουν την παραμονή τους και μαζί με τους νέους συναδέλφους τους, που θα στελεχώσουν το Πειραματικό πλέον Γυμνάσιο Μολάων , θα δώσουν για άλλη μια φορά τον καλύτερο εαυτό τους, για τον κοινό σκοπό που όλοι υπηρετούμε. Αυτό αρκεί.

Είμαστε διαθέσιμοι για συνεργασία, νέες συναντήσεις, περαιτέρω διαβούλευση και προτάσεις, σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο, με σκοπό να βρεθεί μια κοινωνικώς αποδεκτή λύση.

Πιστεύουμε στα παιδιά μας, πιστεύουμε στους καθηγητές του Γυμνασίου μας, πιστεύουμε στην κοινωνία μας, που έστω και μικρή, θέλει να θέτει και να επιτυγχάνει μεγάλους στόχους.

Στα δύσκολα σηκώνουμε τα μανίκια, όχι τα χέρια!

Δ.Π.

[Δείτε στο notospress.gr καθημερινά όλες τις ειδήσεις για τη Λακωνία στην ενότητα «Συμβαίνει στο νησί του Πέλοπα»]