Πάτρα: Παιδοψυχολόγος αποκρυπτογραφεί τι μαρτυρά η ζωγραφιά της Τζωρτζίνας
Η ανάλυση της παιδοψυχολόγου Χριστίνας Μπογιατζή για την ζωγραφιά της 9χρονης Τζωρτζίνας
ΠΑΤΡΑ. Η υπόθεση των 3 παιδιών από την Πάτρα που βρήκαν αιφνίδιο θάνατο μονοπωλεί την επικαιρότητα και οι εξελίξεις διαδέχονται η μία την άλλη.
Όπως προανήγγειλε η Αγγελική Νικολούλη στην εκπομπή της σήμερα στο ΜEGA θα ασχοληθεί εκ νέου με την υπόθεση και μάλιστα θα παρουσιάσει ζωγραφιές της μικρής Τζωρτζίνας. Μάλιστα στο trailer προβάλλει και μερικές εξ αυτών, ενώ ακούμε την φωνή της μαμάς των 3 κοριτσιών να περιγράφει μια από τις ζωγραφιές της Τζωρτζίνας που όπως αποκάλυψε η μαμά είχε ζωγραφίσει προφητικά 3 αγγελάκια στον ουρανό.
Με ανάρτησή της η Χριστίνα Μπογιατζή, παιδοψυχολόγος, εστιάζει σε μια συγκεκριμένη ζωγραφιά και αναλύει τι δείχνουν τα όσα σκίτσαρε και αποτύπωσε η 9χρονη Τζωρτζίνα.
Η ανάλυση της παιδοψυχολόγου Χριστίνας Μπογιατζή για την ζωγραφιά της 9χρονης Τζωρτζίνας
1. Θέση παιδιού στην κούνια χρώμα μπλε: νιώθω ανασφάλεια να μπω στο σχήμα της ζωγραφιάς, σας προσέχω και σας παρατηρώ από μακρυά.
2. Κάνω κούνια: παραμένω παιδί. Είμαι δυναμική μου αρέσει η κίνηση.
3. Σχήμα δέντρου: κορμός σε σχήμα κρεμάλας. Πρέπει να βρω τις λέξεις για να μην κρεμαστώ. Κινδυνεύω.
4. Κίτρινη κούνια: η θέση μου είναι αυτή της αντίληψης, η δυνατότητα μου να κινούμαι και να βλέπω από άλλη οπτική γωνία με βάζει σε ισχυρή θέση αντίληψης.
5. Ένωση δέντρου με καρδιά: συνδέομαι αλλά μένω μακρυά.
6. “ΓΙΑ ΕΣΑΣ”: Δώστε προσοχή στη ζωγραφιά του πλαισίου καρδιάς. Όποιος μπορεί να το καταλαβει; Για όλους εσάς! Κραυγή βοηθείας. Γραμμένο με κόκκινο χρώμα σημαίνει πως ζητάω βοήθεια από εκείνους που αισθάνομαι ότι ανήκω μαζί τους, πχ. οποίον ενδιαφέρεται.
7. Φωτεινότητα στην καρδιά: Στο πλαίσιο της καρδιάς είναι ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ!
8. Σχημα αγγέλου/ πτηνού με μύτη που εξέχει: Η αδερφή μου έγινε άγγελος, πέθανε. Η μύτη της κάτι λέει για το θάνατό της, όμως έγινε ΚΑΙ πουλι/πτηνο πράγμα που με φοβίζει και εμένα και νιώθω ανασφάλεια.
9. Πράσινο πλαίσιο σε σχήμα καρδιάς: Βάζω αυτό που συμβαίνει στην αδερφή μου σε θέση ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ για να μη μου συμβεί το ίδιο.
10. Κεντρική φιγούρα με μαυρισμένο πρόσωπο: το πρόσωπο δίπλα στην αδερφή μου είναι επιθετικό, μη προσβάσιμο, πολύ συγχεχυμένο, τερατώδες, με χέρια που παραβιάζουν τα όρια της αδερφής μου όμως εκείνη βγαίνει από το σχήμα σιγά σιγά και σώζεται από αυτό το πρόσωπο.
11. Πρασινος αγγελος: Η αδερφή μου ΦΕΥΓΕΙ από το μαυρισμένο πρόσωπο με τα μακρυά χέρια. Διαφοροποιείται.
12. Δεξιά θέση αγγέλου στη ζωγραφιά: Η αδερφή μου (ΙΡΙΔΑ) είναι πλέον ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, γιατί μετά την παιδική ηλικία της κούνιας, ΓΙΝΕΣΑΙ ΑΓΓΕΛΟΣ στο μέλλον αν και εγώ απέχω από αυτό γιατί βρίσκομαι αριστερά, μακριά.
13. Πατέρας πουθενά. ΑΦΑΝΤΟΣ.
14. Μεικτά χρώματα πλαισίου καρδιάς: Το πράσινο είναι γιατί θέλω να είμαι μακριά του, δεν θέλω να γίνω άγγελος, το κόκκινο είναι γιατί συμπεριλαμβάνομαι εφόσον το βλέπω από μακριά.
15. Μαύρο πρόσωπο: Αμφιθυμία συναισθημάτων, απροσδιόριστο ον που προκαλεί σκοτάδι, κυριαρχία, θάνατο.
Σημαντική διευκρίνηση
Πολλοί χρήστες των social media κάνουν λόγο ότι στην επίμαχη φωτογραφία με τη ζωγραφιά που ανάρτησε η παιδοψυχολόγος κ. Μπογιατζή και βάσει αυτών σχολιάζει τον ψυχικό κόσμο του παιδιού επί της ουσίας πρόκειται για μια σύνθεση 2 ζωγραφιών του παιδιού οπότε ενδεχομένως τα όποια συμπεράσματα δεν μπορούν να είναι ακριβή.
Σε αυτούς ακριβώς η κ. Μπογιατζή διευκρινίζει τα εξής “Ακόμα και αν είναι 2 οι ζωγραφιές, ενέχουν τα ίδια στοιχεία με την ίδια ερμηνεία.
Δηλαδή: Τα χρώματα, οι θέσεις και τα συναισθήματα παραμένουν παρόμοια καθώς φαίνεται να υπάρχει η λεγόμενη εσωτερική ΣΥΝΟΧΗ (coherence) και βγαίνουν τα ίδια συμπεράσματα.
Το μόνο που θα άλλαζε θα ήταν στο “Για εσάς”, ότι θα απευθυνόταν σε ΟΠΟΙΟΝ εμπλέκεται άμεσα την ώρα που πραγματοποιείται η ζωγραφιά, θα μπορούσε να αναφέρεται σε περίγυρο χωρίς να είναι απαραίτητα κραυγή βοηθείας.
Η ουσία όμως του ιχνογραφήματος, το μαυρισμένο πρόσωπο, το πτηνο/αγγελος κτλ παραμένουν ίδιας σπουδαιότητας και σημασιολογίας.
Με προβληματίζει το σημείο που ενώνει το δέντρο (κρεμάλα) με το περίγραμμα της καρδιάς. Εύχομαι να μην είναι κανένας επιτήδειος που εμπαίζει την επιστήμη αυτήν.”
Τα παιδιά μας μιλούν μέσα από τις ζωγραφιές τους
Οι ζωγραφιές των παιδιών δεν είναι τυχαίο ότι θεωρούνται από τους ειδικούς ως “καθρέφτες” της ψυχής τους. Μέσα από τα σκίτσα, τις μουτζούρες και τα άτσαλα σχέδια τους αποκαλύπτουν τη συναισθηματική τους κατάσταση, τον ψυχισμό, τα παράπονα τους αλλά τα μυστικά που τους βαραίνουν. Οι ζωγραφιές λειτουργούν ως έναν απενοχοποιημενο τρόπο έκφρασης συναισθημάτων δίχως την απαίτηση λεκτικής επάρκειας.
Όπως εξηγεί η παιδοψυχολόγος κ. Μπογιατζή οι ζωγραφιές παιδιών πριν τα 7 έτη δεν έχουν τόσο ρεαλισμό και λέγονται προσχήματικα. Ζωγραφιές μετά τα 7 έτη εντάσσονται στο σχηματικο στάδιο και διέπονται από ρεαλισμό και βάθος. Τα κορίτσια συνήθως χρησιμοποιούν ευρύτατο φάσμα χρημάτων και οι λεπτομέρειες είναι πιο εύστοχες από αυτές των αγοριών στο σχηματικό στάδιο (ηλικία 7 και ανω).
Πηγή: infokids.gr
Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις