ΛΑΚΩΝΙΑ. Ένας «στρατός» πολιτικού προσωπικού στην Τρίπολη άφησε τη Λακωνία στο χθες και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη απόλυτα εκτεθειμένο στους Λάκωνες! Λέξη δεν είχε να πει για τον δρόμο Σπάρτη - Γύθειο, για την παράκαμψη Σκάλας - Βλαχιώτη, για τη βελτίωση του δρόμου προς Νεάπολη, για τον δρόμο Οίτυλο - Καλαμάτα

Ένα πολυάριθμο κλιμάκιο κυβερνητικών στελεχών βρέθηκε προ ημερών στην Τρίπολη με επικεφαλής τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη προκειμένου να ανακοινώσει τα μεγάλα έργα ανάπτυξης στην περιφέρεια Πελοποννήσου.

Λάκωνες αυτοδιοικητικοί, κομματικοί παράγοντες αλλά και εκπρόσωποι φορέων της Λακωνίας εκφράζουν την θλίψη και την απογοήτευσή τους γιατί η Λακωνία, για μια ακόμα φορά, μένει πίσω στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη.

Τα έργα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός για τη Λακωνία, όχι μόνον δεν αφορούν ένα σχέδιο ανάπτυξης του Νομού αλλά αντιγράφουν ένα τυπικό Τεχνικό Πρόγραμμα Περιφερειακής Υπηρεσίας όπως αυτά που κανονικά ανακοινώνουν οι αντιπεριφερειάρχες. Αλίμονο αν ο κ. Μητσοτάκης ήρθε για να ανακοινώσει έργα για τη Λακωνία όπως π.χ. ένα στέγαστρο σε ολίγες κερκίδες κολυμβητηρίου στη Σπάρτη.

Η Νομαρχιακή του ΠΑΣΟΚ, μέλη της ΟΕΒΕΛ, Αυτοδιοικητικοί παράγοντες, ακόμα και στελέχη της ΝΔ, δυσφορούν και αγωνιούν για όσα συμβαίνουν. Δυστυχώς για μία ακόμα φορά, ο τοπικός τύπος είναι αυτός που πρέπει να υπενθυμίσει στον έλληνα Πρωθυπουργό ότι και πάλι στη Λακωνία έμεινε εκτεθειμένος όπως όταν περιόδευσε σε αυτήν, με λάθος πρόγραμμα, αλλά και όταν στελέχη της, πάλι σε περιοδείες, απέκλεισαν την Σπάρτη.

Στην Τρίπολη βρέθηκαν:

  • Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
  • Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς
  • Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς
  • Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας
  • Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Στέφανος Γιουρέλης, εντεταλμένος σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος ΔΣ
  • Αναπληρωτής Υπουργός αρμόδιος για Θέματα Ιδιωτικών Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης
  • Υφυπουργός αρμόδιος για τις Δημόσιες Επενδύσεις και το Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης Γιάννης Τσακίρης και ο Υφυπουργός αρμόδιος για την Έρευνα και την Καινοτομία και Βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας.
  • Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας
  • Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης
  • Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης
  • H Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως
  • Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης και η Αναπληρώτρια Υπουργός αρμόδια για τις Υπηρεσίες Υγείας Μίνα Γκάγκα
  • Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας
  • Υφυπουργός αρμόδιος για Θέματα Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης
  • Γενικός Γραμματέας Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου

Συμμετείχαν επίσης, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Κορινθίας Νίκος Ταγαράς, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς, ο βουλευτής Αρκαδίας Κωνσταντίνος Βλάσης, ο βουλευτής Αργολίδος Γιάννης Ανδριανός, ο βουλευτής Κορινθίας Κωνσταντίνος Κόλλιας, οι βουλευτές Λακωνίας, Αθανάσιος Δαβάκης και Νεοκλής Κρητικός και οι βουλευτές Μεσσηνίας, Γιάννης Λαμπρόπουλος, Μίλτος Χρυσομάλλης και Περικλής Μαντάς.

Πριν από την παρουσίαση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, πραγματοποιήθηκαν θεματικές συσκέψεις Υπουργών με τους εκπροσώπους φορέων, όπου συζητήθηκαν αναλυτικά τα έργα:

Θέματα Ανάπτυξης & Ενεργειακής Μετάβασης στο Επιμελητήριο Αρκαδίας (Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, Αναπληρωτής Υπουργός αρμόδιος για Θέματα Ιδιωτικών Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, Υφυπουργός αρμόδιος για τη Φορολογική Πολιτική και τη Δημόσια Περιουσία Απόστολος Βεσυρόπουλος, Υφυπουργός αρμόδιος για τις Δημόσιες Επενδύσεις και το Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης Γιάννης Τσακίρης, Υφυπουργός αρμόδιος για την Έρευνα και την Καινοτομία και Βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας, Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δημήτρης Σκάλκος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου, Διοικητής της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) Σπύρος Πρωτοψάλτης, Πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου Στάθης Σταθόπουλος, Διοικητής της Ειδικής Υπηρεσίας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης Πελοπίδας Καλλίρης, Διευθύνων Σύμβουλος Ελληνικής Εταιρείας Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Μετάβαση ΑΕ) Γιάννης Μπούκης). Θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο Παλαιό Δημαρχείο (Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, Γενικός Γραμματέας Εσωτερικών και Οργάνωσης Μιχάλης Σταυριανουδάκης, Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων Μανώλης Γραφάκος). Θέματα Τουρισμού-Πολιτισμού και Αθλητισμού στο Ξενοδοχείο Μαίναλο (Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, Υφυπουργός αρμόδιος για Θέματα Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, Γενικός Γραμματέας Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου). Θέματα Πρωτογενούς Τομέα στο Πνευματικό Κέντρο Τρίπολης, (Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς, Γενικός Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων & Υποδομών Δημήτρης Παπαγιαννίδης). Θέματα Υγείας στο Εργατικό Κέντρο (Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, Αναπληρώτρια Υπουργός αρμόδια για τις Υπηρεσίες Υγείας Μίνα Γκάγκα).

Δυστυχώς απ’ όλη αυτόν τον αναπτυξιακό παροξυσμό, τον στελεχιακό συνωστισμό και την πολιτική όσμωση, η Λακωνία δεν είδε τα έργα που περίμενε. Τον δρόμο Σπάρτη - Γύθειο, την παράκαμψη Σκάλας - Βλαχιώτη, για τη βελτίωση του δρόμου προς Νεάπολη, τον δρόμο Οίτυλο – Καλαμάτα και άλλα.

Αντ’ αυτών ο ίδιος ο πρωθυπουργός κόμισε στη Λακωνία το Φράγμα Κελεφίνας (Οινούντα) έργο και πόρους που ήδη έχουν εξασφαλιστεί από τον Σταύρο Αραχωβίτη. Παρουσίασε τον δρόμο Γύθειο - Αρεόπολη, έργο που έχει γίνει από τον Πέτρο Τατούλη με μια μικρή εκκρεμότητα σε σημείο με φυσικές αντιξοότητες. Μίλησαν από την Κυβέρνηση για το Κλειστό της Νεάπολης, έργο ενταγμένο από τον Πέτρο Τατούλη όπως και για το νέο Μουσείο της Σπάρτης και την εδώ και καιρό δημοπρατημένη μελέτη του. Το Αρχαίο Θέατρο Σπάρτης είναι σχεδόν αποκλειστικά υπόθεση του Σταύρου Μπένου, του Διαζώματος και του ΙΣΝ. Η μαρίνα της Μονεμβάσιας έχει δημοπρατηθεί κατά 50% από την Περιφέρεια Τατούλη και κατά 50% από την Περιφέρεια Νίκα, τα έργα στην Ελαφόνησο ύψους 2,7 εκ.€ έχουν «βγει» με κόπο και με δανεισμό από τον Δήμο με φορέα υλοποίησης της Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας και η λίστα με τα Κέντρα Υγείας έχουν ολοκληρωθεί. Ο Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Απιδιά δημοπρατήθηκε επί Τατούλη και ολοκληρώνεται. Όσο για το Νοσοκομείο Σπάρτης είναι έργο του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» με όσα αυτό σημαίνει.

Με λίγα λόγια, όσοι οδήγησαν τον Πρωθυπουργό στις εξαγγελίες για τη Λακωνία τον άφησαν απόλυτα εκτεθειμένο στους Λάκωνες…

Αυτό που ήθελαν να ακούσουν οι Λάκωνες είναι για πραγματικά έργα ανάπτυξης που σχεδιάζονται και όχι για όσα ήδη έχουν καταχωρηθεί τόσο στη συνείδηση όσο και στην καθημερινότητα των Λακώνων και φέρουν την υπογραφή διαφόρων υπουργών και περιφερειαρχών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της δυσφορίας και της αγωνίας είναι το κείμενο του πρώην προέδρου της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών κι Εμπόρων Λακωνίας κ. Σωτήρη Ροϊνού.

Άλλη μια ΑΔΙΚΙΑ για τη Λακωνία!

«Ο αυτοκινητόδρομος "Σπάρτη - Λεύκτρο", όταν ωρίμαζε σαν έργο, τη δεκαετία του 90, σχεδιάστηκε και ανακοινώθηκε να καταλήγει στο Γύθειο.

Δυστυχώς αυτό δεν επιτεύχθηκε και κατασκευάστηκε τελικά να καταλήγει στη Σπάρτη.

Τα τελευταία χρόνια Αρχές, Φορείς και Πολίτες της Λακωνίας αγωνιζόμαστε προς την κατεύθυνση ευόδωσης του σκοπού, κάποτε ο δρόμος "Σπάρτη - Γύθειο" να λάβει τα χαρακτηριστικά - αν όχι αυτοκινητοδρόμου -, τουλάχιστον, οδού ταχείας κυκλοφορίας, που θα φέρνει τη Σπάρτη με το Γύθειο στα 20 λεπτά ασφαλούς οδήγησης.

Πολλαπλές οι συναντήσεις των Βουλευτών και της Περιφερειακής Αρχής με τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή κατά τα δύο τελευταία χρόνια.

Μιλούσαν και διαβεβαίωναν για "συρταριασμένες" μελέτες οι οποίες ανασύρθηκαν.

Μιλούσαν για πολιτική βούληση που είναι ισχυρή ώστε να γίνει το έργο των περίπου 60.000.000 €.

Αντί αυτού, με έκπληξη και απογοήτευση είδαμε, στο αναπτυξιακό πρόγραμμα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός προχθές στην Τρίπολη, δεν αναφέρεται πουθενά στα έργα υποδομής της Λακωνίας το έργο του δρόμου "Σπάρτη (Πυρί) - Γύθειο".

Κρίμα!

Κρίμα!!

Κρίμα!!!

Άλλα χειρότερα: από το άλλο "πόδι" της Λακωνίας, εκτός από την κατασκευή της νέας Γέφυρας στη Σκάλα, τσιμουδιά για την παράκαμψη Βλαχιώτη και Σκάλας.

Όταν στη γειτονική Μεσσηνία θα γίνει (και καλώς) ένας αυτοκινητόδρομος εντός του Νομού (Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη), περαιτέρω, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός πριν λίγες εβδομάδες αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της κατασκευής του Δρόμου "Τσακώνα - Κυπαρισσία - Πύργος" καταλαβαίνουμε γιατί πρέπει άπαντες ενωμένοι, μια γροθιά δυναμικά και στοχευμένα να διεκδικήσουμε την αποκατάσταση της αδικίας έναντι της Λακωνίας, τουλάχιστον στα οδικά έργα υποδομής».

Εν τω μεταξύ το ΠΑΣΟΚ Λακωνίας θέτει ερωτήματα στον Πρωθυπουργό:

«Την επαναλειτουργία του ΚΕΕΜ Σπάρτης, το οποίο θα λειτουργούσε ως κέντρο εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, το οποίο κακώς και αδίκως κατήργησε ο ΣΥΡΙΖΑ το έτος 2018,

Την κατασκευή του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Σπάρτης, από τον Μυστρά μάλιστα είχε δεσμευτεί για την βραχυπρόθεσμη αξιοποίηση και την εξωστρέφεια του ιστορικού αυτού τόπου με στόχο την ανάπτυξη προς όφελος της τοπικής κοινωνίας,

Την ουσιαστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής των Βοιών και της Ελαφονήσου.

Το υποβαθμισμένο αστικό και υπεραστικό οδικό δίκτυο

Το φράγμα της Κελεφίνας που θα έδινε λύση στο αρδευτικό πρόβλημα χιλιάδων αγροτών της βόρειας Λακωνίας και έχει μείνει ακόμα στα χαρτιά.

Την κατασκευή νέας γέφυρας Ευρώτα στη Σκάλα που θα αργήσει πολύ όπως φαίνεται παρόλο τις εξαγγελίες κεντρικής εξουσίας και Περιφερειακών αρχών».

To notospress.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδίδει στον πρωθυπουργό αδιαφορία ή σκοπιμότητα. Προφανώς πρόκειται για προχειρότητα και ανεπάρκεια των συνεργατών του (και είναι όπως είδατε εκατοντάδες) που τον φέρνει αντιμέτωπο με ένα σημαντικό για την παράταξή που ηγείται τόπο και κόσμο.

Δείτε εδώ όλες τις εξαγγελίες και κάνετε τις αναγκαίες συγκρίσεις.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις