Η μείωση του πλάτους των κεντρικών νησίδων και η κατάργηση της λωρίδας στάθμευσης σε όλο το μήκος της Παλαιολόγου αφήνει και στις δύο πλευρές της χώρο για ποδηλατόδρομο - γραμμή ηλεκτρικών οχημάτων εξυπηρέτησης ξενοδοχείων, γραμμή ΑΜΕΑ, ψηφιακά παγκάκια και infokiosk, σημεία σύντομης στάσης, χώρους πρασίνου και φυλλοβόλων δένδρων και λουλουδιών, διεύρυνση των πεζοδρομίων και των χώρων αναψυχής κι εστίασης.

Αυτό θα έκανα στην Παλαιολόγου, αν ήμουν δήμαρχος…

Κύριε διευθυντά, όσο πιο λακωνικά μπορώ.

Με έννοια, αγάπη και ίσως υπερβάλλοντα ζήλο για την πόλη που γεννήθηκα, μεγάλωσα, ζω, εργάζομαι και θα πεθάνω.

Αυτό θα έκανα στην Παλαιολόγου, αν ήμουν δήμαρχος…

Θα σκεπτόμουν καταρχήν αν είναι το πρώτο έργο που έχει ανάγκη η πόλη. Αν η σκέψη με οδηγούσε στην εκτέλεση ενός μεγάλου έργου τότε θα επέλεγα τους καλύτερους όχι για να μου υποδείξουν τι έργο θα γίνει αλλά για να κάνουν το έργο που έχει ανάγκη η πόλη.

Ποια πόλη; Η Σπάρτη. Της ιστορίας, αλλά που πρέπει να γίνει και Σπάρτη του σύγχρονου πολιτισμού προορισμός τουρισμού.

Θα έπαιρνα λοιπόν μολύβι και χαρτί, γόμα και ξύστρα και θα ανέβαινα στον ψηλότερο όροφο του κεντρικότερου ξενοδοχείου επί της Παλαιολόγου.

Τι θέλουν οι πολίτες, και οι πολίτες του κόσμου, θα αναρωτιόμουν. Αλλαγή στην μονοτονία, κάτι νέο αλλά με σεβασμό στο σήμα κατατεθέν της πόλης που είναι ο δρόμος με τους Φοίνικες. Για ποιους πολίτες φτιάχνω την Παλαιολόγου. Και για όσους θα ζουν εδώ το 2080…

Πάμε από την αρχή.

Η λεωφόρος Παλαιολόγου δεν είναι δυνατόν να μην έχει ένα άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου και αυτό δεν μπορεί παρά να είναι στη συμβολή της με την Λυκούργου, οδό που οδηγεί στον Μυστρά. Έφιππος ο Παλαιολόγος λοιπόν σε λευκό μάρμαρο εκεί που σήμερα είναι το βαρέλι του τροχονόμου.

Η συμβολή των δύο οδών Παλαιολόγου και Λυκούργου, μικρή πλατεία, στρωμένη με κυβόλιθους γνευσίου και η διέλευση των οχημάτων ήπια σε μια λωρίδα αν κατεύθυνση σε όλο το μήκος, με τον άξονα εκεί που είναι σήμερα.

Όμως η Παλαιολόγου οδηγεί στον Λεωνίδα και την Αρχαία Σπάρτη. Πολύ ωραία. Τα παρτέρια παραμένουν αλλά πιο στενά χωρίς πεζοδρόμιο γύρω τους, με ανανεωμένους τους Φοίνικες και με έκθεση κάτω και ανάμεσα από αυτούς παραστάσεων, αγαλμάτων, συνθέσεων από την ιστορία της Σπάρτης, διαχορνικά. Αυτό από την ροτόντα των σχολείων έως το άγαλμα του Λεωνίδα. Ανάλογα τα σημεία και τα θέματα, στα σχολεία δάσκαλοι της αρχαιότητας, στην αγορά, βασιλείς και νομοθέτες, στην Οικία της Ευρώπης Θεοί και Δαίμονες, στην Πινακοθήκη καλλιτέχνες και πριν το στάδιο Στρατηγοί, Βασιλείς και οι 300.

Η μείωση του πλάτους των κεντρικών νησίδων και η κατάργηση της λωρίδας στάθμευσης σε όλο το μήκος της Παλαιολόγου αφήνει και στις δύο πλευρές της χώρο για ποδηλατόδρομο - γραμμή ηλεκτρικών οχημάτων εξυπηρέτησης ξενοδοχείων, γραμμή ΑΜΕΑ, ψηφιακά παγκάκια και infokiosk, σημεία σύντομης στάσης, χώρους πρασίνου και φυλλοβόλων δένδρων και λουλουδιών, διεύρυνση των πεζοδρομίων και των χώρων αναψυχής κι εστίασης.

Στοιχεία νερού σε μοντέρνα προσέγγιση και καλλιτεχνική διασύνδεσή τους με τον Ευρώτα, για την ανάγκη μείωσης της αίσθησης θερμοκρασίας τους θερινούς μήνες.

Στον χώρο δίπλα από τα σχολεία (προς Αγιο Νικόλαο) και μπροστά από την Αρχαία Σπάρτη και το Ιδιωτικό Εκπαιδευτήριο δημιουργούνται σύγχρονα πάρκιν αποκλειστικά τουριστικών και αστικών λεωφορείων απ’ όπου διοχετεύεται ο κόσμος στην Παλαιολόγου.

Οι θέσεις στάθμευσης που καταργήθηκαν αναπληρώνονται από κατάλληλη διαμόρφωση των περιμετρικών δρόμων και των ακάλυπτων οικοπέδων μέσα στον ιστό της Σπάρτης, ενώ πολυετείς συμβάσεις με ιδιότητες ενισχύουν τον αριθμό θέσεων.

Τα Τaxi στην κεντρική πλατεία και έξω από το Όσιο Νίκωνα αλλά και μικρές πιάτσες σε ροτόντα σχολείων και Άγαλμά Λεωνίδα.

Καμπάνια για μη χρήση αυτοκινήτου. Προώθηση της μετακίνηση με ποδήλατο και αστική συγκοινωνία.

Ταυτόχρονα μελετάται και ισχύει λεπτομερής κανονισμός λειτουργίας και όψης των κοινόχρηστων χώρων, εγκαινιάζεται ωράριο τροφοδοσίας επιχειρήσεων και αποκομιδής απορριμμάτων και πριμοδοτείται η συμμόρφωση των επιχειρήσεων στο πνεύμα του Open Mall.

Κατάργηση κλειστών περιπτέρων και ομοιόμορφη όψη των λειτουργούντων.

H Παλαιολόγου αφήνει τη ήπια διέλευση οχημάτων αλλά γίνεται ζώνη αναψυχής. Κανένας από τους υπάρχοντες δρόμους που συμβάλλονται με την Παλαιολόγου δεν διακόπτεται. Χώροι υγιεινής σε δύο σημεία της Παλαιολόγου όπως και ψύκτες νερού. Σύγχρονες πινακίδες ενημέρωσης συμβατικές και ψηφιακές σε 3 γλώσσες.

Δύο δημοτικοί αστυνομικοί σε μόνιμη βάση στην Παλαιολόγου με ειδικό kiosk της υπηρεσίας.

Τοποθέτηση φαναριών που θα ενεργοποιεί η Δημοτική Αστυνομία σε περιπτώσεις διέλευσης οχημάτων Άμεσης Επέμβασης.

Επόμενα έργα: Η μετατροπή του Σταδίου σε Πάρκο Αρχαίας Σπάρτης και σε Πύλη του Αρχαιολογικού χώρου, η ανάπλαση της Λυκούργου, η ανάπλαση της λαϊκής αγοράς και η ανάπλαση της Κεντρικής πλατείας.

Αυτό θα έκανα αν ήμουν δήμαρχος. Αλλά ούτε είμαι, ούτε και πρόκειται να γίνω.

Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία

ΒΜ

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις