ΣΠΑΡΤΗ. Την Παρασκευή υπογράφεται η συμφωνία παραχώρησης του Αεροδρομίου Σπάρτης από το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στον Δήμο Σπάρτης. Η υπογραφή θα γίνει στα γραφεία του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας - στην οδό Ακαδημίας 27, στην Αθήνα. Το αεροδρόμιο στο Πυρί παραχωρείται, έναντι ενοικίου, για 12 + 12 χρόνια.

Το κατά πόσο αυτή η ενδιαφέρουσα αυτή εξέλιξη θα αποβεί σε όφελος του δήμου Σπάρτης και της Λακωνίας μένει να αποδειχθεί από τον τρόπο με τον οποίο ο δήμος θα αξιοποιήσει το μικρό αυτό αεροδρόμιο για διάφορες χρήσεις. Χρήσεις που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια, τη διάσωση, την πυροπροστασία, την φυτοπροστασία, τον τουρισμό, τον αθλητισμό, την μεταφορά πρωτογενών προϊόντων και άλλα.

Η παραχώρηση του αεροδρομίου είναι θέμα που κυνήγησε επίμονα ο δήμαρχος Σπάρτης Πέτρος Δούκας. Πρέπει λοιπόν αυτή η επιμονή και σπουδή να δικαιωθεί αλλά και να δικαιώσει. Ο δήμος πλέον είναι ο αρμόδιος και υπεύθυνος για την υποδειγματική και αποδοτική λειτουργία του αεροδρομίου. Είναι αυτονόητη η διαμόρφωση και διαπλάτυνση των δρόμων προσέγγισης. Είναι επιβεβλημένη η λειτουργία συστήματος φωτισμού τόσο του διαδρόμου όσο και του αεροδρομίου γενικότερα. Η ασφάλεια και προστασία των εγκαταστάσεων αλλά και ένας κανονισμός λειτουργίας είναι εκ των ουκ άνευ.

Αφού το αεροδρόμιο της Σπάρτης μπει στον χάρτη της αεροπλοϊας, του αεραθλητισμού και γενικά του κλάδου, τότε πρέπει με ειδικούς και όχι τυχαίους ανθρώπους να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του, να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια αξιοποίησής του, να αναζητηθούν τακτικές συνεργασίες με βάθος χρόνου, να λειτουργήσει το αεροδρόμιο ως καταλύτης στην οικονομική, κοινωνική και επιχειρηματική ζωή της Σπάρτης και της ευρύτερης περιοχής. Ό,τι έχει να δώσει πρέπει να το δώσει στον υπερθετικό βαθμό για έχει νόημα όποια επένδυση σε αυτό.

Στο εξής κάθε βήμα στο επιχειρείν του δήμου Σπάρτης, πρέπει να έχει στην οπτική του και τη λειτουργία ενός μικρού μεν αλλά, γιατί όχι, θαυματουργού αεροδρομίου. Επειδή, όμως, μέχρι σήμερα, τα περισσότερα παραδείγματα εμπλοκής των δήμων σε τέτοια εγχειρήματα δεν είναι εστεμμένα με επιτυχία, χρειάζεται μεγάλη προσοχή, επίμονη στήριξη και εξειδικευμένη διαχείριση. Το αεροδρόμιο δεν είναι όρχος, δεν είναι πάρκο, δεν είναι μακέτα.

[Καταθέτουμε δε και τις εξής προτάσεις, μία αίθουσα του αεροδρομίου να λάβει το όνομα του πιο επίμονου και αυθεντικού οραματιστή του αεροδρομίου, του αείμνηστου συμπολίτη μας Γιάννη Κουρτσούνη, ενώ στον υπαίθριο χώρο του να διαμορφωθεί περιστύλιο αφιερωμένο σε όλους τους Λάκωνες πιλότους που είτε έπεσαν στο καθήκον είτε διακρίθηκαν.]

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις