ΛΑΚΩΝΙΑ. Στο πλαίσιο της δικτύωσης και ενημέρωσης, το Κέντρο Πρόληψης συμμετείχε, κατόπιν πρόσκλησης του κ. Γιαννικόπουλου - Σύμβουλο Εκπαίδευσης Δασκάλων, στις Επιμορφωτικές Ημερίδες για Εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων «Στα θρανία ξανά: Υποστηρίζοντας τον ρόλο των εκπαιδευτικών» που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας και ο Ιωάννης Γιαννικόπουλος - Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων, λίγο πριν την έναρξη των μαθημάτων της νέας σχολικής χρονιάς.

Πραγματοποιήθηκαν δύο ομιλίες με θέμα «Εκπαιδευτικά υλικά πρόληψης στο Δημοτικό Σχολείο» στις 5 Σεπτεμβρίου 2023 στο Πνευματικό Κέντρο Σκάλας και στις 6 Σεπτεμβρίου στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του πρώην Δημαρχείου Παπαδιανίκων. Ομιλήτριες ήταν η Επιστημονικά Υπεύθυνη κα Καργάκου Κατερίνα – Κοινωνική Λειτουργός MSc, PhD© και το Επιστημονικό Στέλεχος κα Γκουντούνα Ασπασία – Κοινωνική Λειτουργός.

Βραχεία βιωματική παρέμβαση στους μαθητές του Γυμνασίου Ελαφονήσου στο πλαίσιο της πρόληψης των περιστατικών βίας

«Η βία στην εποχή μας έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και πλήττει όλες τις κοινωνικές ομάδες, ιδιαίτερα όμως τα παιδιά και τους εφήβους. Έρευνες σε διεθνές επίπεδο έχουν δείξει ότι περίπου το 15% των μαθητών έχουν βιώσει συμπεριφορές εκφοβισμού και βίας, οι οποίες παρατηρούνται συχνότερα στις ηλικίες 8-15 ετών. Στα πλαίσια της πρόληψης των περιστατικών βίας μεταξύ των εφήβων και σε συνεργασία με τον Δ/ντη του Γυμνασίου Ελαφονήσου κ. Δερμάτη, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου βραχεία βιωματική παρέμβαση στους μαθητές με συντονίστρια την κ. Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνική Λειτουργό και Επιστημονικό στέλεχος του Κ.Π. Ν. Λακωνίας "Δίαυλος"»

Βιωματικό εργαστήρι για τους γονείς των μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου Ελαφονήσου με θέμα την Επικοινωνία και Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας

«Οι μαθητές μαθαίνουν και εξελίσσονται μέσα σε τρία ευρύτερα πλαίσια (οικογένεια, σχολείο, κοινότητα), τα οποία χρειάζεται να συνυπάρχουν λειτουργικά. Η οικογένεια, το σχολείο και η κοινότητα διαθέτουν χωριστά διάφορους μηχανισμούς που ενισχύουν την επίδοση των μαθητών, αλλά η από κοινού υιοθέτηση σχεδιασμένων και προγραμματισμένων μεθόδων μπορεί να δώσει επιπλέον κίνητρα στα παιδιά για επίμονη και αποδοτική εργασία με στόχο τη σχολική επιτυχία και τη μείωση της σχολικής διαρροής. Με αυτούς τους άξονες και προβληματισμούς, υλοποιήθηκε την Παρασκευή 29/09, ένα βιωματικό εργαστήρι για τους γονείς των μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου Ελαφονήσου σε συνεργασία με την πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Λιάρου Σταματίνα με θέμα την Επικοινωνία και Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας. Το εργαστήρι συντόνισε η κ. Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνική Λειτουργός και Επιστημονικό Στέλεχος του Κ.Π. Ν. Λακωνίας "Δίαυλος". Θερμές ευχαριστίες στην Δήμαρχο της Ελαφονήσου κ. Λιάρου Ευσταθία καθώς και τον Δ/ντή του Γυμνασίου κ. Δερμάτη για την συνεργασία και την ενεργή συμμετοχή τους στο βιωματικό εργαστήριο».

Βιωματικές παρεμβάσεις στους μαθητές του ΕΠΑΛ Νεάπολης

«Ένα από τα βασικά ερωτήματα που απασχολεί τους εφήβους είναι το πώς θα διακρίνουν το συναίσθημα της συμπάθειας και της αγάπης, που στα εφηβικά χρόνια αρχίζει να βιώνεται για πρώτη φορά. Ίσως, όμως, αυτό το ερώτημα θα έπρεπε να αντικατασταθεί από το κατά πόσο μπορούμε να συνυπάρξουμε με ανθρώπους που είναι διαφορετικοί από εμάς. Τόσο μια φιλική όσο και μια σχέση συμπάθειας και αγάπης μπορεί να διατηρηθεί, να αναπτυχθεί και να ανανεωθεί, όταν υπάρχει αλληλοσεβασμός, εκτίμηση, κατανόηση, ειλικρίνεια, σωστή επικοινωνία και συμπαράσταση στον άλλον. Με άξονα τα παραπάνω και κατόπιν συνεργασίας με την Δ/ντρια του ΕΠΑΛ Νεαπόλεως κ. Ανδρέου Κατερίνα, πραγματοποιήθηκαν στις 10 & 11 Οκτωβρίου βιωματικές παρεμβάσεις στους μαθητές όλων των τάξεων (Α’, Β’ Ναυτιλιακών , Β’ Οικονομικών & Γ’) με θέμα: «Υγιείς και μη Υγιείς Συντροφικές Σχέσεις». Εκπαιδεύτριες ήταν η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Ψυχολόγος MSc και η Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνική Λειτουργός – Στελέχη του Κέντρου Πρόληψης Λακωνίας «Δίαυλος».»

Βιωματικό Εργαστήριο σε Εκπαιδευτικούς του ΕΠΑΛ Νεαπόλεως.

«Το απόγευμα της 10ης Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε 3ωρο βιωματικό εργαστήριο στους εκπαιδευτικούς του ΕΠΑΛ Νεαπόλεως σε συνεργασία με την Δ/ ντρια κ. Ανδρέου Κατερίνα και συντονίστριες τις Ιωάννα Παπαδοπούλου – Ψυχολόγο & Ασπασία Γκουντούνα – Κοινωνική Λειτουργό, με τίτλο: «Φροντίζομαι για να Φροντίζω». Στόχος του εργαστηρίου ήταν οι εκπαιδευτικοί να συνδεθούν με εμπειρίες φροντίδας που είχαν οι ίδιοι δεχτεί, να εντοπίσουν τα αποθέματα και τις αξίες που συνδέονται με αυτές τις εμπειρίες και να διερευνήσουν πως τις αξίες αυτές τις μεταβολίζουν στο σήμερα ως φροντιστές.»

Βιωματικό Σεμινάριο στα ΚΕΔΑΣΥ - ΕΔΥ για το πρόγραμμα "Το σχολείο που ονειρεύομαι"

«Η σχολική κοινότητα νοηματοδοτείται ως ένα ζωντανό και ανοικτό σύστημα, το οποίο τροφοδοτεί τους μαθητές και τις μαθήτριες με γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες, ενώ παράλληλα ανατροφοδοτείται μέσα από μια συνεχή διαλογική σχέση με το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο. Έτσι, είναι πολύ σημαντικό το σχολείο να αποτελεί ένα τοπίο ασφάλειας και συμπερίληψης για τα μέλη του, ώστε αυτά να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν, να συνδεθούν με τα αποθέματά τους και εν τέλει να αναγνωρίσουν τις επιθυμίες τους και να αποκτήσουν τις δεξιότητες να συνθέτουν αρμονικά ένα ατομικό και συλλογικό όραμα. Στο πλαίσιο της σημαντικότητας αυτού του ρόλου του σχολείου, το Κέντρο Πρόληψης «Δίαυλος» πραγματοποίησε Βιωματικό Εκπαιδευτικό Σεμινάριο συνολικής διάρκειας τριάντα ωρών (30) στα επιστημονικά στελέχη του ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ Λακωνίας για την εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού αγωγής ψυχικής υγείας «Το Σχολείο που Ονειρεύομαι», το οποίο βασίζεται στην Καταξιωτική Συστημική Διερεύνηση. Το υλικό είχε ως σκοπό να συμβάλει στην ανάπτυξη προστατευτικών παραγόντων που κρίνουμε ότι είναι σημαντικοί για την ενδυνάμωση της προσωπικότητας των παιδιών, ώστε να χτίσουν την ανθεκτικότητά τους, σε συνδυασμό με δεξιότητες που θα τους χρησιμεύσουν στη διάρκεια της ζωής τους.

Η εκπαίδευση υλοποιήθηκε σε πέντε ημέρες, κατά το χρονικό διάστημα από 29 Σεπτεμβρίου έως 5 Οκτωβρίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Πνευματικής Εστίας Σπάρτης "Γ. Περδικλώνης". Συντονίστριες του παραπάνω σεμιναρίου ήταν το επιστημονικό στέλεχος του Κ.Π. κα Παπαδοπούλου Ιωάννα - Ψυχολόγος MSc και η επιστημονικά υπεύθυνη κα Καργάκου Κατερίνα – Κοινωνική Λειτουργός MSc, PhD.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Δ.Σ. της Πνευματικής Εστίας και τον κ. Γεωργιάδη για την παραχώρηση του χώρου της Πνευματικής Εστίας Σπάρτης και για την άψογη συνεργασία τους για την ολοκλήρωση του σεμιναρίου.»

Παρεμβάσεις στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας

«Τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα δείχνουν έξαρση στα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού μετά την πανδημία Covid-19. Τα περιστατικά αγγίζουν το 50-60% του εφηβικού πληθυσμού σύμφωνα με έρευνα του ΕΚΠΑ, ενώ σύμφωνα με την έρευνα από το Χαμόγελο του Παιδιού σε 2.293 παιδιά που αφορούσε στον τελευταίο χρόνο, οι συχνότερες συμπεριφορές εκφοβισμού είναι τα πειράγματα λόγω της εξωτερικής εμφάνισης και η φυσική ή λεκτική βία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των παραπάνω μελετών, ένα στα τρία παιδιά και συγκεκριμένα το 32,4% των παιδιών σε όλη την Ελλάδα έχει δεχτεί bullying από συμμαθητές τους. Το 70,6% των μαθητών αναφέρουν ότι υπήρξαν μάρτυρες εκφοβισμού στο σχολείο και πάνω από το 71% των μαθητών θεωρεί τον εκφοβισμό σημαντικό πρόβλημα. Δυστυχώς, ως μεγάλο πρόβλημα αναδεικνύεται πως το 64% που υφίσταται εκφοβισμό δεν το αναφέρουν, το 20% απομακρύνεται ή διακόπτει το σχολείο λόγω εκφοβισμού και ένας στους τρεις νέους (13-14 ετών) έχει δεχθεί διαδικτυακό εκφοβισμό.

Αναγνωρίζοντας την αύξηση του φαινομένου και κατόπιν αιτήματος του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης για βραχεία παρέμβαση στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, πραγματοποιήθηκαν δύο βραχείες, βιωματικές δράσεις σε σχέση με τον σχολικό εκφοβισμό σε όλους τους μαθητές της Ε΄ και στη Στ΄ τάξης στις 18 και 20 Οκτωβρίου. Συντονίστρια των εν λόγω δράσεων ήταν η Επιστημονικά Υπεύθυνη Καργάκου Κατερίνα – Κοινωνική Λειτουργός MSc, PhD.»

Βιωματική παρέμβαση στους μαθητές των δύο τμημάτων της Β' τάξης του 3ου ΓΕΛ Σπάρτης με θέμα την αυτοεκτίμηση

«Η Αυτοεκτίμηση έχει να κάνει με την εσωτερική εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο που μιλάμε για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τις σκέψεις μας για το πόσο και τι αξίζουμε, τις πεποιθήσεις για το ποιοι είμαστε καθώς και υποθέσεις για το πώς μπορεί να μας βλέπουν οι άλλοι. Περιλαμβάνει επίσης, τις προσδοκίες που έχουμε εμείς από τον εαυτό μας και τους άλλους και πιθανά αυτές που θεωρούμε πως μπορεί να έχουν οι άλλοι από μας. Με την θεματική της Αυτοεκτίμησης η κ. Γκουντούνα Ασπασία - Κοινωνική Λειτουργός και Επιστημονικό στέλεχος του"Διαύλου" πραγματοποίησε στις 19 & 20 Οκτωβρίου, δύο παρεμβάσεις στους έφηβους μαθητές των δύο τμημάτων της Β' τάξης του 3ου ΓΕΛ Σπάρτης σε συνεργασία με την Δ/ντρια κ. Λαγού Σταυρούλα και την εκπαιδευτικό κ. Διακουμάκου Ελένη.»

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις