ΕΛΛΑΔΑ. 2017. Υπεγράφη συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), με τον ιταλικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSG). Μετά την απόκτηση της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετονομάστηκε σε Hellenic Train.

Η συμφωνία για την εξαγορά του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (η οποία μετατράπηκε σε Hellenic Train) υπεγράφη στην Κέρκυρα, ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και τον FS Group, έναντι 45 εκατ. ευρώ, τίμημα, το οποίο η αγορά είχε χαρακτηρίσει εξαιρετικά χαμηλό ακόμα και για τα δεδομένα εκείνης της περιόδου, όπου η Ελλάδα βρισκόταν υπό την επίβλεψη του Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου. Παλαιότερη προσπάθεια που είχε γίνει για ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αξίωνε τουλάχιστον πενταπλάσιο τίμημα, παρ’ όλα αυτά δεν ολοκληρώθηκε, λόγω πολλαπλών αντιδράσεων που χαρακτήριζαν χαμηλό το τίμημα.

Ποιος είναι ο όμιλος FS Group

Η έλευση του Ferrovie dello Stato Italiane Group (FS Group) το 2016 θα δημιουργούσε νέες προοπτικές για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, καθώς, αποτελούσε τον τρίτο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό όμιλο στην Ευρώπη, μετά τους γερμανικούς (Deutsche Bahn) και τους γαλλικούς σιδηροδρόμους (SCNF), καταγράφοντας έσοδα 8,9 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 770 εκατ. ευρώ.

Όσοι έχουν εμπλακεί στην υπόθεση των Ελληνικών Σιδηροδρόμων υποσχέθηκαν στον ελληνικό λαό ένα τρένο σύγχρονο, έξυπνο, γρήγορο και κυρίως ασφαλές…

Αμέσως μετά την ιδιωτικοποίηση, ο ιταλικός όμιλος ανακοίνωσε ότι η στρατηγική για την αναβάθμιση και ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου επιθετικού σχεδίου επέκτασης της FS Goup στις διεθνείς αγορές, που μεταξύ άλλων προέβλεπε εξαγορές και επενδύσεις αξίας 94 δισ. ευρώ για τη δεκαετία 2017 μέχρι το 2026, που σημαίνει ότι το επενδυτικό σχέδιο βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη. Το δεκαετές επενδυτικό πρόγραμμα, είχαν ανακοινώσει, ότι στοχεύει στον τετραπλασιασμό των εσόδων από τις διεθνείς αγορές, έτσι ώστε να ανέλθουν στα 4 δισ. ευρώ. Με την έλευσή της στην Ελλάδα η εταιρεία έφερε νέα τρένα και βαγόνια, αξίας 455 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με τις δραστηριότητες της Hellenic Train, η συμφωνία προβλέπει ότι ο ιταλικός όμιλος έχει την εμπορική εκμετάλλευση των τρένων, τόσο των επιβατικών όσο και των εμπορευματικών μεταφορών. Ως εκ τούτου και οι εργαζόμενοι μέσα στα τρένα αποτελούν επιλογή της ιδιωτικής εταιρείες. Ωστόσο, το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας το διαχειρίζεται ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), ο οποίος ανήκει στο ελληνικό δημόσιο.

Επιπλέον, η συμφωνία για την εξαγορά, προέβλεπε ότι o ιταλικός όμιλος για να έχει πρόσβαση στο δίκτυο του ΟΣΕ και για χρήση των σιδηροδρομικών ακινήτων, όφειλε την καταβολή ποσού μεγαλύτερου των 20 εκατ. ευρώ, ενώ αναλάμβανε και την υποχρέωση να συντηρεί και την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), είτε αυτή αποκρατικοποιηθεί είτε όχι, με ανάλογο τίμημα.

Στα μέσα Ιανουαρίου 2020, ανακοινώθηκε το νέο διοικητικό συμβούλιο.

  • Πρόεδρος Δ.Σ.: Prof. Dario Lo Bosco
  • Διευθύνων Σύμβουλος Δ.Σ.: Mr. Maurizio Capotorto
  • Μέλη Δ.Σ.: Mr. Marco Caposciutti, Ms. Daniela Carosio, Ms. Francesca Serra

Σήμερα η Ελλάδα αυτό που σίγουρα έχει είναι Εθνικό πένθος από ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα!

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις