ΓΥΘΕΙΟ. Να επιστραφεί στον ΦΟ.Δ.Σ.Α. ως «απαράδεκτη», η πρόταση για την τιμολογιακή πολιτική του έτους 2021, ζήτησε ο Δημήτρης Αναστασάκος, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Ανατολικής Μάνης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο που αφορούσε στην παροχή γνώμης για την ετήσια εισφορά των Δήμων - μελών του περιφερειακού φορέα.

Όπως αναφέρει ο κ. Αναστασάκος, «…Έχουμε λοιπόν εκτός από τα έξοδα λειτουργίας του ΦΟΔΣΑ:

  • Γενική εισφορά ανά τόνο παραγόμενων απορριμμάτων.
  • Περιβαλλοντική εισφορά για ενίσχυση δράσεων κυκλικής οικονομίας (η εφαρμογή της παρούσας αρχίζει την 1-1-2020 με 10 ευρώ ανά τόνο και από 1-1-2021 αυξάνεται ετησίως κατά 5 ευρώ ανά τόνο έως τα 35 ευρώ ανά τόνο.)
  • Κόστος λειτουργίας επιπλέον ΣΜΑ το οποίο θα κατανεμηθεί στους Δήμους».

Περαιτέρω, υπογραμμίζεται με νόημα:

«Αποδεικνύεται ότι ΣΔΙΤ σημαίνει να πληρώνει ο λαός, μία φορά για την κατασκευή των εγκαταστάσεων, δεύτερη φορά για τη διαχείριση, τρίτη για την παραγωγή ενέργειας για να έχει σίγουρη και εγγυημένη κερδοφορία ο Καπιταλιστής».

Η ανακοίνωση του Δημ. Αναστασάκου:

«Την Τετάρτη 3-3-2021 συνεδρίασε το Δ.Σ. του Δήμου Ανατολικής Μάνης με τηλεδιάσκεψη. Το 9ο θέμα της ημερήσιας διάταξης αφορούσε την παροχή γνώμης επί της τιμολογιακής πολιτικής έτους 2021, του Περιφερειακού Συνδέσμου ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου.

Ο κανονισμός τιμολόγησης προσδιορίζει την ετήσια εισφορά των Δήμων-μελών του ΦΟΔΣΑ προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ανάκτηση του ετήσιου κόστους διαχείρισης του ΦΟΔΣΑ.

Κληθήκαμε δηλαδή να πάρουμε απόφαση για τη λυπητερή που θα κληθούν να πληρώσουν οι δημότες, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, οι φτωχοί αγρότες και επαγγελματίες.

Πιο συγκεκριμένα να εγκρίνουμε έσοδα 2 εκατομμυρίων 536 χιλιάδων ευρώ για λειτουργικά έξοδα και κάθε είδους εισφορά τόσο για αυτή καθ’ αυτή τη λειτουργία του ΦΟΔΣΑ όσο και για τη ΣΔΙΤ.

Έχουμε λοιπόν εκτός από τα έξοδα λειτουργίας του ΦΟΔΣΑ:

  • Γενική εισφορά ανά τόνο παραγόμενων απορριμμάτων.
  • Περιβαλλοντική εισφορά για ενίσχυση δράσεων κυκλικής οικονομίας (η εφαρμογή της παρούσας αρχίζει την 1-1-2020 με 10 ευρώ ανά τόνο και από 1-1-2021 αυξάνεται ετησίως κατά 5 ευρώ ανά τόνο έως τα 35 ευρώ ανά τόνο.)
  • Κόστος λειτουργίας επιπλέον ΣΜΑ το οποίο θα κατανεμηθεί στους Δήμους.
  • Παροχή υπηρεσιών διαχείρισης απορριμμάτων μέσω ΣΔΙΤ (69,10€ +24% ΦΠΑ)κ.α.

Και μιας και αναφέρουμε τη Σ.Δ.Ι.Τ., αξίζει να πούμε τα εξής:

Σύμφωνα με ανακοίνωσή της Alpha Bank εγκρίθηκε το δάνειο 86 εκατομμυρίων ευρώ στην ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή του εργοστασίου σκουπιδιών. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ίδιας τράπεζας, οι δόσεις του δανείου, θα πληρώνονται από τα ανταποδοτικά τέλη που πληρώνουν τα πλατιά λαϊκά στρώματα στους Δήμους της Πελοποννήσου.

Αν λοιπόν στα 86 εκατομμύρια δάνειο προσθέσουμε και τα 68 εκατομμύρια ευρώ επιδότηση από το ΕΣΠΑ ή το ΠΔΕ προκύπτει ότι, η ΤΕΡΝΑ δεν θα διαθέσει ευρώ για την κατασκευή των εγκαταστάσεων.

Θα εισπράττει μόνο από τα λαϊκά στρώματα 69,10 ευρώ τον τόνο στην πόρτα της ΤΕΡΝΑ, συν το ΦΠΑ 24%, συν τα μεταφορικά, συν τις ρήτρες ποσότητας και ποιότητας, συν όλα όσα προβλέπονται στο παράρτημα 6 της ΣΔΙΤ με τους μηχανισμούς και τους αντίστοιχους αλγόριθμους, συν τα έσοδα από την πρώτη ύλη για την καύση για την παραγωγή ενέργειας.

Αποδεικνύεται ότι ΣΔΙΤ σημαίνει να πληρώνει ο λαός, μία φορά για την κατασκευή των εγκαταστάσεων, δεύτερη φορά για τη διαχείριση, τρίτη για την παραγωγή ενέργειας για να έχει σίγουρη και εγγυημένη κερδοφορία ο Καπιταλιστής.

Εμείς προτείναμε να επιστραφεί η πρόταση στο ΦΟΔΣΑ ως απαράδεκτη. Τα πλατιά λαϊκά στρώματα δεν αντέχουν άλλα χαράτσια. Η συμπολίτευση υπερψήφισε την πρόταση του ΦΟΔΣΑ και οι σύμβουλοι της υπόλοιπης αντιπολίτευσης στο μεγαλύτερό τους μέρος ψήφισαν παρών ή ναι στην πρόταση του ΦΟΔΣΑ.

Τα λαϊκά στρώματα στα οποία φορτώνονται τα βάρη αυτής της πολιτικής πρέπει να αναπτύξουν αγώνα και να διεκδικήσουν να πάψει κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στη διαχείριση των απορριμμάτων, η οποία πρέπει να γίνεται από ενιαίο κρατικό φορέα, που θα αναπτύσσει πολιτικές μείωσης της παραγωγής απορριμμάτων, θα κάνει διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, κομποστοποίηση και ταφή του υπολείμματος σε ΧΥΤΥ, η χωροθέτηση των οποίων θα γίνεται με ευθύνη του κράτους και με επιστημονικά κριτήρια.

Αυτός είναι ο μόνος δρόμος για φιλολαϊκή διαχείριση των απορριμμάτων, που θα σέβεται το περιβάλλον, την τσέπη , την υγεία των λαϊκών στρωμάτων και τα δικαιώματα των εργαζομένων στον κλάδο».

Σημείωση: Το notospress.gr δίνει φωνή και στην αντίθετη άποψη, στη διαφορετική γνώμη που αναπτύσσεται σε όλο το εύρος της τοπικής κοινωνίας, σε φορείς και συλλογικότητες. Ο χρόνος θα δείξει ποια είναι η πλειοψηφούσα επιλογή.

Δ.Π.