ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Συνεχίζεται ο κύκλος συναντήσεων και ομιλιών του Απόστολου Πιερρή, σε Σπάρτη και Πάτρα, που ονοματίζει ο ίδιος ως «Συναντήσεις Σπάρτης» και «Συναντήσεις Πατρών», αντίστοιχα.

Ο ίδιος δίνει και την περιγραφή.

  • Συναντήσεις Σπάρτης

Παρασκευή 17 Ιουνίου, (20:30), στον χώρο του Νομικού Προσώπου Πολιτισμού του Δήμου, (Δωριέων 13-15) στη Σπάρτη

Σπάρτη και Μάνη: Συνέχεια τίνος Ταυτότητας; Η Πολιτισμική Περίοδος του Δωρικού και η Συνέχεια Λακεδαιμόνιου Τρόπου στον Χρόνο - Τα Δύο Φύλα, οι Δυο Τάξεις - Αίμα, Φιλία, Οικογένεια και Θάνατος

(Τα Παλληκάρια από τις ανυπότακτες Ορδές του Απόλλωνα στους Ατίθασους του Ταϋγέτου)

[Μια ειδική έρευνα βάσης, για το καθεαυτό σημαντικό ζήτημα της ιδιοσυστασίας της Μάνης, που θέτει ταυτόχρονα με οξύ τρόπο το θεμελιώδες πρόβλημα τού τι ακριβώς σημαίνει συνέχεια στον χρόνο. Στο πλαίσιο του πρώτου από τους τρεις τρέχοντες Κύκλους ομιλιών για τις Συναντήσεις της Σπάρτης, υπό τον γενικό τίτλο (Κύκλος Α΄):

Ελληνισμός και Ιστορία: η Ιστορία του Ελληνισμού και ο Ελληνισμός της Ιστορίας (Από την Νεολιθική Εποχή μέχρι Σήμερα και στο Μέλλον).

Η διαπραγμάτευση του συγκεκριμένου θέματος, που άρχισε την προηγούμενη αντίστοιχη συνάντησή μας, θα γίνει σε σχέση και με το σεμινάριο της Κυριακής, θα συνεχιστεί δε στην επόμενη φορά με την μελέτη της οικονομίας και των δομών εξουσίας σε Σπάρτη και Μάνη].

Κυριακή 19 Ιουνίου, (20:30), Παλαιό Δημαρχείο

Μετά την επετειακή παρένθεση στην αντίστοιχη συνάντηση της προηγούμενης τριλογίας, «θα συνεχίσω να αναλύω το θέμα του οποίου είχα αρχίσει την διαπραγμάτευση» πριν:

Η Κατάσταση του Κεντρικού Συστήματος της Ιστορίας στα μέσα του 6ου Αιώνα π. Χ. - Ο Δωρικός «Κόσμος» της Σπάρτης, η Ιωνική Προβολή και η Λυδική Αυτοκρατορία - (Ολυμπία και ο Άξονας των Δελφών)

Στο πλαίσιο του δεύτερου Κύκλου ομιλιών για τις Συναντήσεις της Σπάρτης, όπως έχει διαρθρωθεί στο Πρόγραμμα υπό τον γενικό τίτλο:

Η Συμπλοκή της Ιδέας του «Τέλους» με την Αρχή της Ισχύος

Κριτική Ιστορία της Ελληνοπερσικής Σύγκρουσης (547 – 479 π. Χ.)

Τα Πριν, Κατά και Μετά τους Μηδικούς Πολέμους από την Ακμή της Ιωνίας μέχρι την Μάχη της Τανάγρας.

[Δείτε επί του θέματος τις μελέτες μου της σειράς «Κάλλος και Ιστορία. Ο Δωρικός Άξονας στην Α΄ Χιλιετία π.Χ.», στον ιστότοπο του Ινστιτούτου, τμήμα Research Projects, κατηγορία ομότιτλο «Κάλλος και Ιστορία. Ο Δωρικός Άξονας». – Επίσης σχετικές εργασίες στην κατηγορία «Δωρικές Μελέτες», και σε άλλες συναφείς, - πολύ υλικό και θεμελιώδεις δομές έρευνας βάσης για την κοσμοϊστορική Δωρική Επανάσταση στην ανθρώπινη οδό προς το «Τέλος».

Προσέξτε και τα:

  1. «Η Κοσμοϊστορική Σημασία της Α΄ Χιλιετίας π.Χ.. – Από την Κατάρρευση του Μεταλλικού Συστήματος Ισχύος στην Ίδρυση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Στοχασμοί Βάσης για την Διαλεκτική Αιωνιότητας και Χρόνου στην Ιστορία», (στην κατηγορία Hellenism and History)
  2. «Ο Χαρακτήρας της Δωρικής Ταυτότητας του Ελληνισμού, ΧΧΙΙΙ: Το Δωρικό Πνεύμα και οι Πνοές του – Διεγέρσεις, Προσλήψεις, Αντιδράσεις. Πολιτισμική Ιστορία του Ελληνισμού από τα Μέσα του 7ου στα Μέσα του 6ου Αιώνα π.Χ.», (στην κατηγορία «Δωρικές Μελέτες»)
  3. «Ο Χαρακτήρας κλπ. ΧΧΙ: Έρως και Χρόνος – ο Ανθός και ο Αδάμας της Σπάρτης», (στην ίδια κατηγορία)
  4. «Ο Απόλλων και το Αίνιγμα του Χρόνου», (στην κατηγορία «Δογματικά Ελληνισμού»).

Κοιτάξτε ιδιαίτερα το:

  1. «Ελληνικές Ευχές αντί Αλλοτρίων Ευχολογίων: ο Άξων της Αιωνιότητας μέσα στην Ανάγκη του Χρόνου» (στην κατηγορία «Οντολογικές Ευχές»).

Επίσης τα:

  1. «Ο Χαρακτήρας κλπ. ΧΧΙΙ: Ο Κόσμος του Δαιμονικού ή το Κάλλος της Δύναμης. – Θεοί, Άνθρωποι και Κοσμική Τάξη», (στην κατηγορία «Δωρικές Μελέτες»)
  2. «Μοίρα και Κάλλος. – Για μια Ελληνική Τελεολογική Μοιρολατρεία», (στην ίδια κατηγορία).].

Τρίτη 21 Ιουνίου, (20:30) στην αίθουσα του Επιμελητηρίου, Λυκούργου.

«Συνεχίζω την μελέτη της ανάδυσης και ανάπτυξης της κλασσικής Μορφής από τον Δωρικό τρόπο βίου και «κόσμο» κοινωνίας. Επικεντρωνόμαστε τώρα στις σχέσεις γυμναστικής και γλυπτικής, και συγκεκριμένα στην Σπαρτιατική αρχή της ιδέας του Κάλλους κατά την διαμόρφωση της μνημειακής πλαστικής».

Το Κάλλος ως Μορφή της Τελειότητας

Γυμναστική και Γλυπτική

Σπαρτιατικός Σωματότυπος και Μνημειακή Πλαστική

στην Αρχαϊκή Εποχή

Η ομιλία, που αποτελεί συνέχεια της παρουσίασης στις δυο προηγούμενες αντίστοιχες Τρίτες, θα συνοδεύεται από συνεχή ροή προβολής σχετικών έργων τέχνης, επί των οποίων θα γίνει η ανάλυση του θέματος.

Τα Προγράμματα των τριών Σπαρτιατικών Κύκλων έχουν κυκλοφορήσει και βρίσκονται ανηρτημένα και στον ιστότοπο του Ινστιτούτου).

Από την έρευνα βάσης στο ζήτημα της Δωρικής, ειδικά Σπαρτιατικής, γένεσης και ανάπτυξης της πλαστικής Μορφής, και της μνημειακής έκφρασής της, έχουν προκύψει πολυάριθμες αναλυτικές μελέτες μου, που υπάρχουν στον ιστότοπο του Ινστιτούτου, τμήμα Research Projects, κατηγορία κυρίως «Δωρικές Μελέτες».

  • Συναντήσεις Πατρών

Πέμπτη 16 Ιουνίου, 19:30 - Μέγαρο Λόγου και Τέχνης, Αίθουσα Διαλέξεων, 2ος όροφος, Πλατεία Γεωργίου Α΄.

Η θεματική και αυτού του σεμιναρίου, όπως των προηγουμένων εκφράζεται συνθετικά ενιαία, αλλά είναι αναλυτικά διττή, υπό τους εξής αντίστοιχα τίτλους

Ο Θάνατος της Δύσης και το «Τέλος» της Ιστορίας

Α΄ Μέρος

  • Κριμαϊκά τον 10ο και τον 21ο μ. Χ. Αιώνα
  • Το Κείμενο του Anonymus Tauricus και η Ρωσική Στρατιωτική Επέμβαση στην Ουκρανία

Β΄ Μέρος

  • Τα Μυστήρια στην Δωρική και Αττικοδωρική Μορφή Συμβολισμού (Λακωνικά Ανάγλυφα, Πυραμιδοειδής Στήλη στο Μουσείο της Σπάρτης, Διόσκουροι και Λελεγική Τριάδα – «Θρόνοι» Ludovisi και Boston)
  • Η Τραγωδία της Αθήνας στον Χρυσούν Αιώνα – Γιατί Έχασε στον Μεγάλο Πόλεμο;
  • Δωρισμός και Δράμα στο Αττικό Κλασσικό «Θαύμα» / Δωρισμός και Μέλος στο Λακωνικό Αρχαϊκό Κάλλος.

Επαναλαμβάνει ο Πιερρής από την προηγούμενη αποστολή για ευκολία αναφοράς:

«Στην ανάπτυξη των δύο υποθεμάτων θα δείξω και την σχέση τους. Το Αττικοδωρικό τραγικό και κωμικό αντιστοιχεί, σε ολωσδιόλου βέβαια διαφορετικό υπαρξιακό επίπεδο, προς το ανικανοποίητο της Δύσης. Και η Αθήνα ηττήθηκε στον Πελοποννησιακό πόλεμο ενάντια στην λογική του Χρόνου. Ο καθορισμός της ιστορίας είναι πολιτισμικός, - πολιτικές αποφάσεις, στρατιωτικοί αγώνες, οικονομικές εξελίξεις, έχουν σημασία μόνον αν άγονται από την αρχή και το «τέλος» της ιστορίας. Ει δ’ άλλως συνιστούν απλά «κατά συμβεβηκός» κακοχυμείες, παροδικές ως εκ τούτου, που ο μέγας οργανισμός της φύσης διορθώνει δια των αντιθέτων τάσεων.

Το Αττικό δράμα συνίσταται στην Δωρική μορφή του Διονυσιακού πάθους (της αρσενικής ιδέας των Μυστηρίων), και εκφράζει την οδύνη της ύπαρξης στις ανάγκες του χρόνου, την αποτυχία υπέρ και υπό τον όρο (τραγωδία και κωμωδία αντίστοιχα) της κοσμικής τάξης.

Το Ευρωπαϊκό Φαουστικό ανικανοποίητο ριζώνει στην Άρνηση του Υποκειμένου να σταθεί στο Είναι (στην φύση, στον Κόσμο, στον Θεό, στο Κάλλος). Δημιουργεί αυξανόμενη τεχνητότητα στον ανθρώπινο βίο, και αφύσικη αστάθεια που αναγκαστικά αντιμετωπίζεται με εντονώτερη κανονιστική βία. Καταλήγει σε μια τερματική φαντασιακή ικανοποίηση γενικευμένης εικονικής πραγματικότητας της «Γροθιάς», - στον «Φάουστ» του Γκαίτε και στον θάνατο του Δυτικού πολιτισμού τον 21ο αιώνα. Πρόκειται για ιλαροτραγωδία.

Η Ρωσική Ψυχή (βαθειά όσο τεράστια είναι η έκταση του γεωπολιτικού Ευρασιατικού κορμού), αναρχική σε κάθε τεχνητή τάξη λογαριασμών και λογισμικών κατά την λογική του χρόνου, σπρώχνει και ψάχνει να βρει τα όρια της ύπαρξης (και τα περνάει για να τα βιώσει), για να αισθανθεί το πέρας του απέραντου, για να γνωρίσει την λύτρωση της Μορφής του Κάλλους. Οικειούται το Κλασσικό δια της Ορθοδοξίας και του Διονυσιασμού.

[Δείτε γενικά για τον γεωπολιτικό και πολιτισμικό προσδιορισμό των ιστορικών εξελίξεων το βιβλίο μου

Απόστολος Λ. Πιερρής, Χώρος και Ιστορία, Τόμος Α΄ Καθολικά Πεδία Δυνάμεων, 1998.

Και τις μελέτες στον ιστότοπο του Ινστιτούτου, τμήμα Research Projects, κατηγορία «Χώρος και Ιστορία: Χωρολογικά Αίτια του Ιστορικού Ρυθμού», όπου και πολλά για τις Ελληνοτουρκικές σχέσεις υπό το πραγματολογικό πρίσμα του κλασσικού τρόπου.

Επίσης προσέξτε:

  1. «Ο Βαρβαρισμός της Νεωτερικότητας (Ευρωπαϊκής και Νεοελληνικής) και το Κλασσικό», (στην κατηγορία Hellenism and History)
  2. “Οι Θεοί του Ελληνισμού, τα Είδωλα της Ευρώπης και η Πονηρία του Νεοελληνικού Συστήματος», (στην ίδια κατηγορία του ιστότοπου και στην «Νεοελληνισμός»)
  3. «Ελληνισμός και Νεοελληνισμός: μια Αντίθεση», (στην κατηγορία «Νεοελληνισμός»)
  4. «Το Τέλος του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού», (στην κατηγορία Hellenism and History”
  5. “Αφορισμοί για μια Ανατομία του Φόβου», (στην κατηγορία Hellenism and History”
  6. «Αφορισμοί Πνευματικών Άρθρων» (στην κατηγορία «Δογματικά Ελληνισμού»)
  7. «Απόλλων και Χριστός» (στην ίδια κατηγορία)].»

Πέμπτη 23 Ιουνίου, (19:30), στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης, Αίθουσα Διαλέξεων, 2ος όροφος, Πλατεία Γεωργίου Α΄

Συνέχιση ανάπτυξης της θεματολογίας της προηγούμενης Πέμπτης

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις