ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «πράσινο φως» άναψε στο τελευταίο ΚΥΣΕΑ υπό τον Πρωθυπουργό στις 29 Μαρτίου. Εκεί, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος ενημέρωσε για την απόφαση του ΓΕΑ να επιλέξει την 117 ΠΜ, με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο να στηρίζει την επιλογή. Στην γρήγορη συζήτηση – ενημερωτικού χαρακτήρα – έγιναν επιγραμματικά γνωστά σειρά έργων που θα πραγματοποιηθούν, με οφέλη για την ελληνική οικονομία, αφού ο στόχος είναι να γίνουν στο σύνολό τους από ελληνικά χέρια, με το ΓΕΑ να έχει τον έλεγχο.

Οδικός χάρτης

Πλέον οι ημέρες μετρούν αντίστροφα μέχρι να έχει έρθει από τις ΗΠΑ η απαντητική επιστολή (LOA to LOR) στο αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για διακρατική συμφωνία απόκτησης 20+20 μαχητικών F-35.

Αμέσως μετά αρχίζει η διαδικασία επιλογής επί των προτεινόμενων από τους Αμερικανούς ώστε να συμβασιοποιηθεί η συμφωνία και να ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση απόκτησης των μαχητικών, που προβλέπεται στα τέλη του 2027 με αρχές του 2028. Θα μπορούσαν να έρθουν τα F-35 το 2025 ή και νωρίτερα; Η απάντηση είναι «όχι». Κι αυτό διότι πρόκειται για την πιο εξελιγμένη και πολύπλοκη ιπτάμενη μηχανή που έχει κατασκευαστεί, με ιδιαίτερες απαιτήσεις στην επίγεια υποστήριξη, που δεν έχουν καμία σχέση με τις αντίστοιχες των μαχητικών που διαθέτει στο οπλοστάσιό της η Ελλάδα.

Έτσι, ταυτόχρονα με τους όρους της σύμβασης για τα μαχητικά, μία δεύτερη ομάδα θα ασχολείται αποκλειστικά με όλα όσα χρειάζονται ώστε το «σπίτι» των F-35 να πληροί όλα τα απαιτούμενα στάνταρ.

Το ΓΕΑ, σε συνεργασία με την αμερικανική Πολεμική Αεροπορία (USAF) αλλά και τις οδηγίες της κατασκευάστριας εταιρείας, θα είναι αυτό που θα αποφασίσει τις εργασίες και το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης, ώστε όταν το πρώτο ελληνικό F-35 προσγειωθεί στην πίστα της 117 ΠΜ, όλα να είναι στην εντέλεια. Στόχος είναι η πρώτη μπουλντόζα να μπει στο δεύτερο εξάμηνο του 2024.

«Σφιγγοφωλιά»

Η Πελοπόννησος, με την αναβάθμιση της Ανδραβίδας μετατρέπεται στη «σφιγγοφωλιά» της Πολεμικής Αεροπορίας. Στις κοινές συσκέψεις που έχουν γίνει με το ΓΕΕΘΑ υπερθεματίζεται ο ρόλος των δύο πιο σύγχρονων αεροπορικών βάσεων της Ελλάδας, που θα φιλοξενούν την αιχμή του δόρατος της ΠΑ. Από τη μία η 116 ΠΜ στον Άραξο, που μετά το πρόγραμμα αναβάθμισης έχει γίνει η πιο σύγχρονη – προς το παρόν – βάση με την Ανδραβίδα να παίρνει σειρά, ως το «διαμάντι» της ΠΑ. Ταυτόχρονα, δε θα πρέπει να ξεχνάμε και την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης, στην Καλαμάτα, που εκσυγχρονίζεται και υποδέχεται τα νέα τζετ Μ-346.

Στην Ανδραβίδα πρόκειται να ξηλωθούν όλα εκτός από την πίστα. Η θρυλική βάση που έχει τα Phantom F-4, που όταν αποκτήθηκαν το 1974 ήταν Game Changer για την ευρύτερη περιοχή θα αποκτήσει ξανά τη χαμένη της λάμψη.

Νέες εγκαταστάσεις τεχνικής υποστήριξης, διαπλάτυνση των δρόμων, νέα καταφύγια για τα F-35 και νέες εγκαταστάσεις για τους πιλότους, ταυτόχρονα με την δημιουργία νέου κέντρου εξομοιωτών αλλά και κέντρου ηλεκτρονικού πολέμου είναι μόνο μερικές από τις εργασίες που θα πραγματοποιηθούν.

Η Ανδραβίδα θα κλείνει τμηματικά για περίπου 2 χρόνια, έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες αναβάθμισης όλης της Βάσης, αφού ταυτόχρονα θα συνεχίζουν να υπηρετούν τα «φαντάσματα του Αιγαίου» μέχρι την έλευση των αντικαταστατών τους.

Ο όρος «διαμάντι» για τη βάση δεν είναι τυχαίος, αφού ήδη λειτουργούν το Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ) και το Σχολείο Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ), που αποτελούν το ελληνικό Top Gun, με διεθνή αναγνώριση, που φιλοξενεί και την διάσημη άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ». Και μετά την ολοκλήρωση των έργων θα είναι μία από τις πιο σύγχρονες αεροπορικές βάσεις της Ευρώπης.

Ευχή όλων είναι όλα τα παραπάνω σε Ανδραβίδα (και σε Μεσσηνία) να είναι κατακτήσεις της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και να μην αποτελούν τον Δούρειο Ίππο για να γίνει η Πελοπόννησος η νέα βάση των Αμερικανών στην Μεσόγειο.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις