ΕΛΛΑΔΑ. Η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων (ΚΕΕΕ), υλοποιεί, σε συνεργασία με εταίρους άλλων κρατών-μελών της ΕΕ, έργα στον τομέα προώθησης φρέσκων φρούτων και λαχανικών.

Ήτοι:

1. Refresh:

Περιγραφή: Ενημερωτικό πρόγραμμα για την προώθηση φρέσκων φρούτων και λαχανικών στην εσωτερική αγορά (Γερμανία, Πολωνία και Τσεχία).

Συντονιστής: Παναγροτικός Σύνδεσμός Κύπρου. Εταίροι: Bulgarian National Horticultrural Union (Βουλγαρία) και Διεπαγγελματική Ένωση Φρούτων και Λαχανικών OIPA PRODCOM Legume Fructe (Ρουμανία).

Προϊόντα: Ακτινίδιο - Ροδάκινο - Κεράσι - Καρπούζι - Μήλο - Πορτοκάλι - Φράουλα - Βερίκοκο - Μαντόρα - Ντομάτα.

Λήξη: Μάρτιος 2023

Εκθέσεις και εκδηλώσεις - παρουσιάσεις προϊόντων που πρόκειται να υλοποιηθούν έως τη λήξη του έργου:

  • FINE FOOD AUSTRALIA, MELBOURNE-AUSTRALIA 5-8/9/2022.
  • BIOFACT AMERICA, PHILADELPHIA – USA 29/09-1/10/2022.

2. European Quality Basket - Πρόγραμμα προώθησης καλαθιού προϊόντων ΠΟΠ/ΓΙΓΕ και βιολογικών στις ΗΠΑ, ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ και ΝΟΡΒΗΓΙΑ:

Εταίροι: Bulgarian National Horticultrural Union (Βουλγαρία – leader συντονιστής) και ASSOCIATIONBIO-ROMANIA (Ρουμανία).

Εκτελεστικός Ανάδο/ος: ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΕ (μετά από διεθνή ανοικτό διαγωνισμό).

Προϊόντα: Όλα τα βιολογικά, Οίνοι ΠΟΠ/ΠΓΕ/Β1ΟΛΟΓΙΚΟΙ, τυροκομικά ΠΟΠ/ΠΓΕ/ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ, Ελαιόλαδο (ΠΟΠ/ΠΙΈ/ΒΙΟΑΟΓΙΚΟ).

Χώρες στόχοι προγράμματος: Αυστραλία, Νορβηγία και Η.Π.Α.

Εκθέσεις και εκδηλώσεις - παρουσιάσεις προϊόντων που πρόκειται να υλοποιηθούν έως τη λήξη του προγράμματος:

  • Αυστραλία: Έκθεση Fine Food Australia.
  • Αυστραλία: Τρεις εκδηλώσεις σε βάθος τριετίας.
  • Νορβηγία: Έκθεση SMAK (μία ανά έτος, σύνολο 3).
  • Νορβηγία: Τρεις εκδηλώσεις σε βάθος τριετίας.
  • ΗΠΑ: Έκθεση Biofact America (μία ανά έτος, σύνολο 3).
  • ΗΠΑ: Έκθεση Summer Fancy Food Show (μία ανά έτος, σύνολο 3).
  • ΗΠΑ: Τρεις εκδηλώσεις σε βάθος τριετίας.

3. EU Fruit Deal

Περιγραφή: Το έργο στοχεύει στην ενίσχυση της εικόνας, της ανταγωνιστικότητας και της κατανάλωσης των ευρωπαϊκών νωπών φρούτων, καθώς και στη βελτίωση της προβολής τους, τονίζοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ασφάλειας των τροφίμων, της ιχνηλασιμότητας, της αυθεντικότητας, της σήμανσης, των διατροφικών και υγειονομικών πτυχών αξίας και βιωσιμότητας. Επιπλέον, στόχος είναι η αύξηση του μεριδίου αγοράς τοιν ευρωπαϊκών νωπών φρούτων στην Κίνα.

Προϊόντα: Κεράσι και Ακτινίδιο.

Lead Εταίρος: FRUCTPROD ΡΟΥΜΑΝΙΑ.

Αγορά - στόχος: Κίνα.

Εκθέσεις: Περιλαμβάνει συνολικά 6 εκθέσεις: SHANGHAI FRUITLOGISTICA (ετήσια συμμετοχή) – ASIAFRUIT LOGISTICA - ΧΟΝΓΚ KΟΝΓΚ (ετήσια συμμετοχή).

4. EU Org deal

Περιγραφή: Το έργο αφορά στην προώθηση του ευρωπαϊκού καλαθιού βιολογικών προϊόντων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στόχος είναι η αύξηση των εξαγωγών προς αυτές τις χώρες, μέσω της αύξησης της ευαισθητοποίησης του συστήματος ποιότητας της ΕΕ για τη βιολογική παραγωγή, τις εξαγωγές των ευρωπαϊκών βιολογικών προϊόντων.

Προϊόντα: Βιολογικής καλλιέργειας (όλα τα βιολογικά προϊόντα και τα κρασιά).

Εταίροι: BNHU- ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ και ΒΙΟΚΟΜΑΝΙΑ - ΡΟΥΜΑΝΙΑ.

Αγορές - στόχος: Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο.

Εκθέσεις:

  • NATURAL FOOD EXPO - ΗΑΕ (ετήσια συμμετοχή).
  • GULFOOD - ΗΑΕ (ετήσια συμμετοχή).
  • NATURAL & ORGANIC PRODUCTS EUROPE LONDON - Ηνωμένο Βασίλειο (ετήσια συμμετοχή).
  • SΡΕCIALITY FINE FOOD FAIR LONDON - Ηνωμένο Βασίλειο (δύο συμμετοχές).

Ποιοι θα συμμετάσχουν

Σε επίπεδο επιχειρήσεων θα μπορούν να συμμετάσχουν επιχειρήσεις / συνεταιριστικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή / εμπορία και διάθεση φρέσκων φρούτων και λαχανικών, καθώς επίσης και επιχειρηματίες / στελέχη επιχειρήσεων-μελών των Επιμελητήριων που δραστηριοποιούνται στον τομέα παραγωγής / εμπορίας / διάθεσης φρέσκων φρούτων και λαχανικών.

Επιλογή

Η επιλογή των επιχειρήσεων / παραγωγών δεν έχει κάποια ιδιαίτερα κριτήρια, παρά μόνο τον ποσοτικό περιορισμό, καθώς τα περίπτερα είναι «θεσμικά» που σημαίνει ότι υπάρχει ένας ενιαίος χώρος 30-40 τ.μ. για όλους. Οι επιχειρήσεις 0α πρέπει να παράγουν τα φρούτα ή τα λαχανικά, στην προώθηση των οποίων στοχεύει το κάθε έργο και ενδεχομένως να ικανοποιούν κάποιες τυπικές απαιτήσεις (π.χ. πιστοποιητικό βιολογικών προϊόντων στην περίπτωση Έκθεσης για βιολογικά).

  • Σε όσους επιλεγούν να συμμετάσχουν, θα καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων μετακίνησης και διαμονής τους, όπως και τα έξοδα αποστολής των προϊόντων τους (περίπου 80%). Θα ζητηθεί ωστόσο μια μικρή συμμετοχή εκ μέρους των επιχειρήσεων στα έξοδα της κάθε αποστολής. Το ποσόν της ιδίας συμμετοχής θα ανακοινώνεται πριν από κάθε Έκθεση.

Οι επιχειρήσεις θα έχουν παράλληλα τη δυνατότητα συμμετοχής σε δράσεις ενημέρωσης (εκδηλώσεις), ως για βιολογικά επιχειρηματικών αποστολών που θα πραγματοποιηθούν σε κάθε αγορά στόχο, σε δράσεις προώθησης (εκθέσεις, διανομές σε σημεία πώλησης, Κοικί εΗοννδ), καθώς επίσης και στις διεθνείς εκθέσεις που θα πραγματοποιηθούν σε κάθε αγορά στόχο.

Ακόμη θα συμμετάσχουν ως προμηθευτές των αναγκαίων ποσοτήτων προϊόντων τα οποία θα διατεθούν για την κάλυψη των αναγκών διανομών σε προκαθορισμένα σημεία πώλησης και σε κεντρικές πλατείες των αγορών- στόχων.

  • Δημιουργία shortlist

Η ΚΈΕ προτίθεται να δημιουργήσει έναν κατάλογο (shortlist) επιχειρήσεων με συγκεκριμένα κριτήρια (βάσει των προϊόντων, της εξαγωγικής τους δραστηριότητας, καθώς και του σχετικού ενδιαφέροντος τους) και από αυτές θα επιλέγεται ένας ορισμένος αριθμός ανά αγορά.

Προθεσμία

Συστήνεται η αποστολή της ενημέρωσης,

  • το αργότερο μέχρι την 27η Μαΐου 2022,
  • στην ηλεκτρονική διεύθυνση asonitis@uhc.gr (Γεώργιος Ασωνίτης) και
  • marinamaniati@gmail.com (Μαρίνα Μανιάτη),

για τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις κατά τόπους, για τη συμμετοχή τους στις εξαγωγικές δράσεις.

Ακολουθήστε το notospress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις